Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - AkodoJacek

Strony: [1] 2 3 ... 12
1
Trading Grounds / Pomóżcie dokończyć zbieranie ccg-a
« dnia: 2018-03-23, 15:08 »
Poszukuję kart :

Edycje :
Imperial_Edition   : Feign Death   1
Imperial_Edition   : Sneak Attack   2
Emerald           : Sneak Attack   2
Obsidian           : Sneak Attack   2
Gold_Edition   : Sneak Attack   3
20Festivals           : Temple of Destiny   1
20Festivals           : Clash of Blades   2
20Festivals           : Standing Fast           2

Dodatki :
Aftermatch           : Jade Pearl Inn           1

Promo :
Samurai_promos   I’m Ready   Event   1 (lub wymiana - mam Hiszpański)
Jade_promos           Imperial Ambassador   Holding   1
Lotus_promos           Brilliant Artisan   Holding   1
Lotus_Samurai_promos   District Governor   Holding   2
Samurai_promos   Brilliant Artisan   Holding   1
Samurai_promos   Yasuki Miliko (Exp)   Personality   1 (lub wymiana - mam Hiszpański)
Emperor_promos   Mirumoto Shikei   Personality   1
Emperor_promos   Yoritomo Hiromi   Personality   1
Emperor_promos   Shiba Tsukimi (Exp 4)   Personality   1
Emperor_promos   Bayushi Nitoshi   Personality   1
Emperor_promos   Daigotsu Kanpeki (Exp)   Personality   1
Ivory_promos           Mirumoto Shikei (Exp)   Personality   1
Ivory_promos           Isawa Shunryu   Personality   1
Ivory_promos           Bayushi Nitoshi (Exp 2)   Personality   1
Jade_promos           The Legion of Two Thousand   Follower   1
Diamond_promos   Kakita House Guard   Follower   1
Lotus_promos           Legion of the Sapphire Chrysanthemum   Follower   1
Samurai_promos   Shell of the Crab   Item   1
Samurai_promos   Harmony Has Been Found   Strategy   3 (lub wymiana - mam Hiszpańskie)
Emperor_promos   Sneak Attack   Strategy   1
Emperor_promos   The Deciding Moment   Strategy   1
Emperor_promos   The Deciding Moment   Strategy   1
Jade_promos           The Great Walls of Kaiu   Stronghold   1
Jade_promos           The Provincial Estate of the Unicorn   Stronghold   1
Jade_promos           The Ruins of Isawa Castle   Stronghold   1
Jade_promos           The Shadowlands Horde   Stronghold   1
Jade_promos           The Spawning Ground   Stronghold   1
Samurai_promos   Razor of the Dawn Castle   Stronghold   1
Samurai_promos   Kyuden Kyotei   Stronghold   1
Samurai_promos   Mountain's Shadow Dojo   Stronghold   1
Samurai_promos   Shizuka Toshi   Stronghold   1
Samurai_promos   Houritsu Mura   Stronghold   1
Samurai_promos   Kyuden Asako   Stronghold   1
Samurai_promos   The Agasha Foundries   Stronghold   1
Samurai_promos   Kyuden Wasuremono   Stronghold   1
Samurai_promos   Seven Stings Keep   Stronghold   1
Samurai_promos   The Temple of Death   Stronghold   1
Samurai_promos   The Utaku Plains   Stronghold   1
Samurai_promos   Shiro Usagi   Stronghold   1
Samurai_promos   The Shrine of Lady Sun   Stronghold   1

Mam sporo kart na wymianę ... jeśli czegoś szukacie (niekoniecznie mając karty których szukam) dajcie znać ;)

2
Zapraszam do Bydgoszczy ;) coś u mnie w piwnicy się da znaleźć ale sugerował bym przyjazd.
A jakieś ograniczenia odnośnie edycji itp ? Zapraszam na pw.

3
Szukam kart z CCG'a - niżej link pod którym jest lista:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vQRLV-mEhOrbMwiSYso55UIysv7f4APj9yqIkVhPizie4FkCv4A-KRHC3uI367FUiDMYWFsFbix4Y5D/pubhtml

Jeśli ktoś zainteresowany wymianą w pliku jest link do "have" listy

Również :
Kupił bym (najchętniej wymienił za karty z moich nadmiarów) 3 zestawy do LCGa w wersji angielskiej (najchętniej odbiór w Bydgoszczy).

4
Emperor Edition / Odp: Emperor Edition a Imperial Edition
« dnia: 2017-07-12, 16:43 »
Nie chodzi o licytację ... bardziej o to że kluczowe karty z ery przed Gold współgrały z wieloma innymi robiącymi podobny efekt i dzięki temu że to była kolejna karta robiąca podobny efekt była demonizowana (plus że dostęp do Breach of Etiquete był ułatwiony z powodu wznowień i tego że był to Uncommon, więc występowała częściej niż pozostałe więc pamiętamy więcej zagrań).

Ja mam cały czas wrażenie że zarówno honorówki jak dishonorowe decki nie okupowały wtedy topów ... zazwyczaj były tam szybkie decki zjadające prowincje w tempie mocno ekspresowym. No ale zbyt starałem się cieszyć z gry by przywiązywać się jedynie do wyników turniejowych, zdarzało się sporo graczy którzy chcieli dokonywać niemożliwości (tego co uważało się za niemożliwe do wykonania w danym klanie).

5
Emperor Edition / Odp: Emperor Edition a Imperial Edition
« dnia: 2017-07-11, 17:52 »
breach of etiquete działal skutecznie praktycznie z 2-3 klanami ... wczesny/pierwszoturowy na Lwa który go wyłączał i ewentualnie późny na Crane i Phoenix żeby wypracować sobie dodatkową turę na koniec gry).

No z tym to się nie mogę zgodzić. Trzeba przecież pamiętać, że te karty nie były same w deku. Grając honorówką Toturi's Army (na The Palace of Otosan-Uchi) miałem zawsze 3 szt. Breach of Etiquette w deku, a jednocześnie wspierałem je kompletem Dirty Politics i The Wind's Truth. Wtedy działały praktycznie zawsze (pozą grą z shadowlandami, na które honor nie działał w ogóle). Moje 4 startowego honoru powodowało, że większość granych wtedy strongholdów była w zasięgu. Działało nawet gdy przeciwnik miał taki sam startowy honor jak ja, bo wtedy obaj traciliśmy honor, a ja startując z favorem, mogłem sobie tę stratę zanegować, a jednocześnie przejąć stratę przeciwnika z Dirty Politics. W późniejszej fazie gry, gdy to ja miałem więcej honoru, zagrywałem "bryczke" na siebie i odbijałem stratę z Wind's Truth. Jak doszło jeszcze Dirty Politics to kombo się zamykało. Do walki z innymi honorówkami to był rewelacyjny dek, a dzięki szybkości kręcenia honoru spokojnie dawał też radę z wjazdówkami.

szybkość kręcenia honoru ... opieranie się na całym zestawie było bardzo silne ale same breach of etiquete nie robiło gry ... wszystko zależało od tego czym grał przeciwnik, jeśli miałbyś w mieście 5 solidnych graczy w składzie typu shadowlands, ninja, naga, scorpion, TA z folowerkami na Otosan uchi  podejrewam że współczynnik wygranych nie był by rewelacyjnie wysoki i dość szybko ilość  breach of etiquete spadła by do 2 lub nawet 1

6
Emperor Edition / Odp: Emperor Edition a Imperial Edition
« dnia: 2017-07-08, 22:37 »
W Bydgoszczy rozpoczęliśmy granie w legendy w okolicach połowy 1999 (pamiętam że pierwsze karty które kupowałem bo nie załapałem sie wcześniejsze to była pierwsza dostawa Perły w okolicach lata - wydaje mi się że lipiec/sierpień), część graczy rozpoczynała jakieś miesiąc do dwu wcześniej (po wizycie wspomnianego wyżej Artura Szyndlera). W momencie kiedy zaczynaliśmy turnieje na które zdarzało nam się jeździć (przed Gold) odbywały się Warszawie, Trójmieście, Krakowie (koledzy z Wrocławia twierdzą że oni też grali już wtedy ale nie zdarzyło się nam tam dotrzeć)

Na starcie był bardzo ciężki dostęp do kart / decklist etc. co powodowało że każdy dopracowywał własne rozwiązania. W okolicach Spirit Warsów grało już pod 20 osób ... niestety przerwa między tym dodatkiem a Gold edycją spowodowała że mieliśmy praktycznie reset (odeszło z grania ponad 50% graczy).

Do pojawienia się Golda graliśmy Jade extended (wszystkie karty z jade znaczkiem + ich wcześniejsze wersje -> experienced wciągał stare wersje non-exp). Jeśli ktoś miał dostęp do kart starszych (bez znaczków Jade) nikt nie robił problemów przy graniu (jeśli wygrałeś to przecież wygrałeś z deckiem open, jeśli przegrałeś to przecież był to OPEN). Turnieje kiedy pojawili się gracze "spoza miasta" odbywały się w formacie Open, podobnie było na wyjazdach.

Decki były urozmaicone i grało się przyjemnie, co skończyło się w okolicach Gold kiedy dostęp do decklist w necie stał się większy i koledzy zaczęli grać deckami kalkami (co na początku nie było jakimś wielkim problemem bo dostęp do kart był mocno ograniczony).

Odnośnie starszych edycji (Jade / przed Jade) : gra była ciut mniej zbalansowana pod względem opisywanych wcześniej kombosów (kombo sneak deadly ground nie działało z dwoma klanami (lew z domkiem pod tereny, ninja) a użycie z innymi też było często dyskusyjne (Crab czy Toturi Army które zazwyczaj miały na tyle duży fors że nie było sensu grać go; breach of etiquete działal skutecznie praktycznie z 2-3 klanami ... wczesny/pierwszoturowy na Lwa który go wyłączał i ewentualnie późny na Crane i Phoenix żeby wypracować sobie dodatkową turę na koniec gry). Kluczem do grywalności było to że na 14 grających klanów nie dało się zrobić decku opartego na kombosach które wygrywały by z każdym ... a bandwagoning powodujący że składałeś kombo przeciw jednemu decktypowi był na minimalnym poziomie.

Podejrzewam że niezależnie od tego którą edycją grać ograniczanie puli klanów w playgrupie powoduje ze któryś klan wybija się na tego najmocniejszego.

7
Zasady / Odp: Jak zadawać pytania?
« dnia: 2017-06-18, 21:37 »
odnośnie 3 -> A nie prościej : podaj tekst karty i link do tekstu (angielskiego). ?
Jeśli już ktoś sięga po zasady to przecież przestudiował tekst i sprawdził z wersją poprawną (nie obarczoną błędem tłumaczenia) więc to nie problem by przytoczyć (a czasami wpisanie tekstu "oryginalnego" powodowało że pytanie stawało się zbędne).
Więc nawet zasadne było by : "podaj tekst zapytywanej karty wraz z jej angielskim tekstem" zaczynając wątek dla danej karty (+ tytuł wątku w wersji PL / EN).

8
Nie wygląda bardzo źle (spodziewałem się gorszej zmiany) ale to nie te same legendy ... chyba będę pogrywał w obie wersje jeśli tylko kogoś się znajdzie do grania w ccg.

9
L5R Living Card Game / Odp: L5R wykupione przez FFG!
« dnia: 2016-12-14, 18:27 »
Nadciaga ten moment kiedy znow bedziemy jojczyc na jakosc legend ... jak wygladaja kwestie polsko jezycznosci legend ? Beda po polsku? ... slyszalem ze turnieje musze sie liczyc z pl only ? ... koszt angielskiej edycji zauwazalnie wyzszy ? *(z drugiej strony slyszalem ze wersje pl warte mniej niz makulatura poza polska - i gdyby karcianka nie chwycila to zostaje z droga makulatura)

10
Geisha House / Odp: Mini wyciek z Onyxa
« dnia: 2016-05-26, 18:01 »
ciekawe ... i inne niż prewiewy które krążyły

11
L5R Living Card Game / Odp: L5R wykupione przez FFG!
« dnia: 2015-12-27, 22:20 »
Można mieć pretensje o to co stało się z Legendami, można mieć pretensje o moment kiedy się to stało.
Ale pamiętać trzeba że jak na standardy CCG Legendy przetrwały ekstremalnie długo, biorąc pod uwagę to co działo się ostatnio -> upraszczanie zasad by przyciągnąć nowych graczy a jednocześnie gmatwanie gry dokładając traity i niejednoznaczne sposoby grania (dla mnie ogłoszenia na forum z wykonalnością "za tydzień" czy czasami wręcz natychmiastową odnośnie zmian w interakcji kart z zasadami to bywało tez za ciężkie).
Po wydaniu pierwszego Siege pojawiła się nowa opcja multipleyera który został wyłączony, a drugi Siege zachęcił dużo mocniej do zagrania w tym trybie.

Czymś co mnie zniechęca do FFG jest deklaracja o braku kompatybilności z dotychczasową grą (kartami), może wyjdzie im coś dobrego (mam nadzieję) i zachęca mnie do grania.
Bonusem jest że jeśli odpuszczę sobie przeskakiwanie na inne gry to łatwiej będzie mi zakończyć kompletowanie mojej kolekcji.
Troszkę liczyłem na granie zwiększoną pulą dodatków ale problemem są chęci kolegów (przeflancowanych na AGOTa) i nie do końca kompatybilne ze sobą edycje gdzie dopiero fanowskie modyfikacje (usunięcie podzielnego złota, powrót do reakcji etc.) pozwalają na rozsądne łączenie kart z Ivory ze starszymi.

Odnośnie jak zmieścić się w ograniczonej puli kart na set (LCG) ... jeśli w secie na start zrezygnują z postaci klanowych (będą tylko roninowie / horda / inne unaligned) znika problem zmieszczenia się w mniejszej puli kart (oczywiście potem postacie mogą expować do klanów lub dostawać wersje klanowe w dodatkach), kwestie holdingów -> po wyrzuceniu klan specjalnych, rezygnacji z opcji honorowych / ringowych robi się bardzo luźno (tak gold będzie wtedy bardzo podobny w każdym decku), regiony już wyleciały i nie brakuje ich jakoś mocno, a zrobienie Eventów czymś specjalnym rozdawanym na "eventy" rozwiązuje problem z ich brakiem w secie. Item i follower są krwią tej gry, akcje stanowią źródło niespodzianki, ringi jeśli miały by być opcją wygranej można rozwiązywać podręcznikiem, sensowne było by usunięcie czarów bo mają specjalną zasadę podłączania (a po co gmatwać, a w bonusie można by wrócić do kwestii ograniczenia ilości na pojedynczej shugenji wprowadzając je w dodatkoach). I nagle ilość kart zaczyna zbliżać się do wymogów podstawki LCG, jeśli zejść jeszcze do 30/30 to nagle podstawka staje się bardzo luźna i może zawierać sporo opcji.

12
Geisha House / Odp: Koku madness!
« dnia: 2015-12-23, 17:06 »
znasz jakiś sposób by powiązać numery zamówień z numerami przesyłek ?

13
Promo - Ivory i Twenty Festivals / Odp: Narrow Ground
« dnia: 2015-10-26, 21:54 »
boli większość decków ... zapewne te które potrzebowały wsparcia też. Ale w końcu coś co troszkę pomoże z dużymi unitami odpornymi na fear , ranged i mele ... w końcu można liczyć że stara prawda zacznie działać : " jak przeciwników kupa to i herkules d* "

14
Promo - Ivory i Twenty Festivals / Odp: Narrow Ground
« dnia: 2015-10-26, 18:59 »
i bardzo dobrze ;)

15
Colonial Dojo / Odp: 20F Extended CCG Ban List
« dnia: 2015-10-11, 18:34 »
Ban lista

jeśli chodzi o Unsettling Gathering jest mocne - przeciw deckom opierającym się o "nocne" atachementy, jest mało przydatne przeciwko każdemu innemu.
Jeśli jedyny powód dla którego tę kartę banować - dobre kontrowanie top decków (i duży bonus przy mirrorach) to jestem przeciw.
W momencie kiedy było legalne (ARC) jakoś na ban liście nie wylądowało.

Jeśli chodzi o domki z CoM wydaje się że miały być na "moment", przez chwilkę na jednym z nich pojawiły się bardzo mocne decki (ale nie przypominam sobie dominacji decków na tych domkach).

Dużo większe problemy da się zauważyć zapewne przy graniu nowszych kart (po 20F) których interakcje nie były pod obserwacją. Oczywiście sporo decków z topów może spaść bo pewne starsze rozwiązania wprowadzą stare-nowe top decki.

16
Trading Grounds / Szukam (głównie staroci)
« dnia: 2015-09-18, 20:49 »
Szukam głównie staroci jeśli ktoś miałby jakieś zbędne stare kartoniki (najchętniej te które poszukuję) i chciałby się pozbyć (też odpłatnie) byłbym bardzo wdzięczny. Najprostszą opcją było by spotkanie na Koteju w Bydgoszczy.

Lista pod linkiem -> https://docs.google.com/spreadsheets/d/1OpSh-oncMJwwqzDSVqS372PgRzZLlqumtEsOtCYNAlU/ (będę starał się aktualizować) ale przy większych uzupełnieniach może to troszkę zajmować.


17
L5R Living Card Game / Odp: L5R wykupione przez FFG!
« dnia: 2015-09-17, 21:05 »
Ciekawe czy będą czekać aż ludzie będą mieli dość zwodzenia odnośnie kiedy oraz czy pojawią się PDFy. Jak na razie widzę nadzieję graczy że FFG poprawi to co ostatnio zostało napsute w Legendach ... ale brak informacji i wstrzymanie prewiewu Evil Portents może ciut ludzi nakręcić na ponowne narzekactwo. 

18
Geisha House / Odp: PDFy z EP i TBS
« dnia: 2015-09-15, 17:58 »
jest jakaś drukarnia ?

Ktoś określił / określi wymogi odnośnie druku ( jeśli miały by być zbliżone do oryginałów ) i wycinania ?

Bo do PDF z kartami (frontami) trzeba by tez tyły przygotować (bo w PDF z AEG raczej nie będzie).

Oczywiście też poproszę o PDF-y ;)

19
Czyżby szykował się największy KOTEJ w polsce EVER ? Najlepsza okazja by pojojczyć i pomyśleć co dalej ;)

20
L5R Living Card Game / Odp: L5R wykupione przez FFG!
« dnia: 2015-09-12, 11:05 »
Jeśli chodzi o przetrwanie do 2017 to podobna akcja była już po wydaniu Spirit Wars a przed pojawieniem się Gold edycji (dostawy kart sie urwały w sklepiku i my mieliśmy ze sporym poślizgiem) ... przerwa nie była aż tak długa (niecały rok) ale przy regularnym wcześniejszym dopływie nowych kart dość dotkliwa.
Efektem było z tego co pamiętam odejście mniej więcej połowy graczy ... po pojawieniu się nowej edycji (Gold) pojawili się nowi gracze i był to okres kiedy nasza playgrupa była największa. Więc zakładam ze i tym razem może być podobnie.

Kwestia czy nie wypłyną kartoniki (Kolat dodatki) dodatków które design team przygotowywał ... bo zapewne coś było na etapie testów. Nie wiem czy chcę widzieć to co panowie wymyślili (nie prztestowane do końca) ale byłby to jakiś pomysł na podtrzymanie graczy przy grze. Są też inne sposoby na podtrzymanie gry ( chętnie bym pograł wznowionymi kartami ... sporo starych kart "pasowało" by do obecnej edycji -> a przy poświęceniu kilku osób można by wypracować np dodatki wydanych wcześniej 50 kart które wsierały by istniejące waye).

Jojczyliśmy na zmiany w Ivory może teraz trzeba będzie pomyśleć nad rozwiązaniami kiedy nie będzie już DT.

Strony: [1] 2 3 ... 12