Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Chord

Strony: [1] 2 3 ... 7
1
Zasady / Rulesowe wygibasy
« dnia: 2017-10-19, 15:40 »
Natrafiłem na intrygujące rulingi:
Kucowy unik nie może być odpalony, kiedy jest już w bitwie.
Cytat: Shinjo Tatsuo
Action: During a conflict, choose this character and up to 1 other character you control – move those characters to the conflict.
Najpopularniejsza pustkowa prowka może być użyta w celu zmiany stanu tylko jednej postaci.
Cytat: Shameful Display
Action: During a conflict at this province, choose 2 participating characters – honor one of those characters and dishonor the other.

Na pierwszy rzut oka bez sensu, bo sytuacja wydaje się analogiczna, ale wyjaśnienie dlaczego tak jest powala  ;D

Otóż Tatsuo nie może być wybrany (abstrahując od tego, jak idiotycznym zachowaniem jest pisanie na abilitce postaci "wybierz siebie") za cel dojazdu jeśli jest w bitwie, bo nie jest możliwe zrealizowanie tego dojazdu. Z drugiej strony jeśli obaj gracze mają zdyshonororwaną postać w bitwie można zagrać SD, bo żadna z nich nie jest ściśle "nielegalna" jak Shinjo. Owszem założenie, że jedna z nich będzie legalnym celem automatycznie sprawia, że druga będzie nielegalnym, ale... w momencie targetowania obie postacie ją tylko w 50% nietargetowalne zatem, choć jest całkowicie pewne, że jedna z dwóch postaci które chcemy wybrać jest nielegalnym celem dla tej umiejętności to, przed rozpatrzeniem efektu, czyli decyzją o tym, kogo zdyshonorujemy, nie wiemy która.
W przypadku próby dosłania z Shinjo Tatsuo postaci spoza bity też mamy dwa cele i też jeden z nich jest nielegalny, ale od początku wiemy który, więc gra (a właściwie Nate French) zabrania nam odpalenia tej zdolności. Shameful konfunduje zasady, przez rozłożenie nietargetowalności pomiędzy dwa cele i gra nie zdąży nam zabronić odpalić akcji zanim będzie za późno (tj. zaczniemy odpalać efekty).

To jest Quantum Mechanics level shit  :o

https://fiveringsdb.com/card/shinjo-tatsuo
https://fiveringsdb.com/card/shameful-display

2
Rules / Suicide Fears
« dnia: 2015-03-04, 12:07 »
Uwaga, com wymyślił. IvE usunęło rozróżnienie między kosztem, a efektem akcji... No prawie usunęło. Ale ważne, że jak Strategia każe Ci kiwnąć swojego Samuraia, by coś zrobić to nie jest owo kiwanie kosztem akcji, a jej efektem. Bonus, niektóre karty współpracujące ze "straszeniem" są niechlujnie napisane. O ile Okura Is Relaesed czy mnich Nao opierają się na określeniu "after fear effect bows" to już trait Kanapki czy Interrupt Susumu Yanady mówią o "Fear Action". Zgodnie z działaniem taritu Daigotsu "Vader" Geiko, fear action to każda akcja zawierająca fear effect.

Zatem combo:
Cytat: Bitter Lies Technique
Battle: Bow your target unbowed Personality. Fear equal to his Force. If he is a Kensai, you may bow one of his Weapons to straighten him.
Cytat: Susumu Yanada
Interrupt, : The Fear action destroys any cards it bows.
Zabija twojego własnego Kensaia ^^

3
A Line in the Sand / Momiji, the Madam
« dnia: 2014-08-10, 11:13 »
Momiji, the Madam (L5R.com)
Unaligned Personality - UNCOMMON - 69

Force: 1
Chi: 4
Honor Requirement: -
Gold Cost: 4
Personal Honor: 2

Artisan • Geisha • Merchant


Interrupt, : After the action Recruits a Geisha (including Momiji) or a Geisha House from a Province, refill it face-up.

"Sachina-sama, all is in readiness for the grand opening of the House of Floating Petals this evening."

4
Geisha House / Źle się dzieje w państwie duńskim
« dnia: 2014-06-03, 17:54 »
Panowie (i nieliczne Panie)!
 
Przyznać muszę, że od początku prezentacji zmian jakie zafundował nam wydawca w ramach Ivory Edition odczuwam pewien niepokój. Człowiek słyszy, że "reactions will be no more", złoto będzie się rozdzielać i wszystkie efekty będą w formie akcji. Budzi to całkiem normalne zdziwienie i "strach przed nieznanym", ale po głębszym zastanowieniu uznałem, że może to tylko wrażenie... może zmiany są na lepsze? Będzie prościej i takie tam...

Otóż raczej nie jest. Nie złożyłem jeszcze spójnej linii skarg na IvE rules, ale mam wiadro przypadków i przemyśleń:

1) nadal nie mamy działającego rulebooka - zarówno Basic jak i Advanced RB przypominają raczej game tutorial, a zbawienne Comperhensive Rules, co prawda istnieje, ale był już "poprawiany", co najmniej trzy razy

2) łączenie rangedów/melee/fearów jest opisane słabo, a i działanie jest problematyczne, w teorii po "skombinowaniu" takiego nakłada się na całą akcję "targeting requirement", który mówi, że od teraz cel musi być legalny dla podstawowej akcji oraz wszystkich do niej "dokombinowanych", ale... rules junta ma trochę inne zdanie - pojawia się tu nawet motyw interruptów które "failują" już po tym jak zajdą, kiedy cel jednak nie jest legalny!?

3) Invest jest nieprecyzyjnie opinaną mechaniką. narzekałem już na to RJ - so far no response. W skrócie, w EE invest był osobnym kosztem (co miało duże znaczenie bez puli złota), ale w Ivory jest już "zwiększeniem kosztu" (którą to zmianę mało kto przyuważył, bo wprowadzenie podziału złota zmniejszyło jej znaczenie). Różnicę tę najwyraźniej zignorował/przeoczył DT projektując kucowego merchanta. Co więcej w ramach TCS poznaliśmy investy na strategiach, które jednak są osobnym kosztem, czyli Invest na strategii, a invest na postaci to dwie zupełne różne mechaniki.

4) Interrupty jako takie nie radzą sobie z zapełnieniem dziury po reakcjach. Zaczęło się to od problemów z interruptami na kartach "out of play" (casus JPI czy Tsuruchi Gosho). Teraz zaś, przy okazji machloi z investami, okazuje się, że powstała "rule of very good faith". Będąca rozwiązaniem pod tytułem "jeśli zaszedłby konflikt timingów to... nie zajdzie konflikt timingów", bo czas jest pojęciem względnym i można go trochę powyginać tu i tam.

5) Favor akcje i wystawianie RoA zafundowały nam niezły bajzel kiedy okazało się, że nie trzeba... a jednak trzeba mieć favor, by je odpalać. Ale wymagało to przedefiniowania kayworda Favor.

6) W ogólności pozbycie złotego podziału na koszty i efekty akcji nieźle rozbebeszyło logikę ich wykonywania, bo o ile fakt, że Advance Warning tworzy teraz wombo kombo z RoE czy Blanketedem jest jeszcze jasne to pomysł, że target nie jest efektem akcji wymaga już umysłu pokręconego jak korkociąg. To tego dochodzą "pseudo koszty" czyli efekty warunkowe if-y i as-y.

7) To już kwestia bardziej filozofii designu, ale zarówno uproszczenie reakcji (zastąpienie ich interruptami), jak i budowy akcji (zepchnięcie wszystkich kosztów poza pieniądzem i wypiętym samuraiem do efektów) to zmiany czysto kosmetyczne. Jakby to ująć... Wiele akcji które powinny triggerować w innym momencie niż interruptowe "after non-interrupt is announced" działa niczym stare reakcje, tyle, że zaspoilowane. Unholy Strike podbija RA tak samo jak Arrows From the Woods (tylko trzeba wcześniej pomachać przeciwnikowi "Będę nakur..."), a RoE niemal się nie różni od Height of Courage. Wspomniany Gosho i JPI nawet zmieniali zasady, by działać tak, jakby mieli na sobie reakcje, a nie interrupty. Naturalnie są pewne techniczne różnice (nie da się wiązać interruptów z ręki bezpośrednio z konkretnymi postaciami, bo by się marnowały), ale ponad połowa interruptów to zaspoilowane reakcje. Podobnie jest z ukrytymi kosztami - one nadal tam są tylko zasady zostały brutalnie zgwałcone, by zapisać je po nowemu z wykorzystaniem efektów warunkowych.

8) A to już 100% sprawa designu. Ostatnie pół roku boleśnie ukazało nam, że wydawca woli poprawiać zasady gry tak, by kart działały zgodnie z intencją DT niż erratować głupio lub nawet błędnie zredagowane karty, tak by działały zgodnie z zasadami. Zasady gry to powinna być kurna świętość! Nie zmienia się reguł gdy, żeby jednak karta poprawnie działała! To od lat jest polityka AEG - niezwykle rzadko erratują buble karciane, za to bardzo chętnie erratują rulebook'a (patrz moje nemezis - Gilador's "nie całkiem efekt akcji").

Może jeszcze bym sobie przypomniał parę bubli, ale ogólny wniosek jest taki, że mechaniczna strona zasad L5R bardzo źle zniosła Reese'owy "good design" i chętnie napisałbym o tym obszernego posta na aegowym forum (może by to coś dało?  ::)), ale chciałbym wpierw przetestować te idee na "rodzinnym" forum.

5
The Coming Storm / Isawa Genma
« dnia: 2014-05-09, 09:08 »
Isawa Genma (L5R.com)
Phoenix Personality - RARE - 50

Force: 0
Chi: 2
Honor Requirement: 0
Gold Cost: 3
Personal Honor: 2

Air ? Cavalry ? Shugenja

(Once per turn, as an Absent Engage, move your unbowed Personality in a Cavalry unit to this battle.)
Air Tireless Open: Straighten Genma.

She does her best to pay her respects to the elements. She does not know if the voices in her mind are signs of insanity, or the messages of the kami.


6
The Coming Storm / Thousand Year Rivalry
« dnia: 2014-05-08, 14:00 »
Thousand Year Rivalry (Boardgaming.com)[/i]
Strategy - UNCOMMON - 146


Kata  ?  Kharmic

After the first time each turn any of your Personalities wins a duel, give him a +1F token. After your first challenge each turn is refused, gain 1 Honor.

Open:
Put this Kata into play. Discard all your other Kata in play.

Focus Value: 3

Though it is not always friendly, the Mirumoto and Kakita understand that they would not have a rivalry at all if the other was unworthy.


7
The Coming Storm / Visions of Darkness
« dnia: 2014-05-08, 09:38 »
Visions of Darkness (L5R.com)
Spell - UNCOMMON - 112

Gold Cost: 1

Void Open, : Search your Dynasty deck for a non-Unique Personality with your Clan Alignment. Discard a card in one of your Provinces and refill it face-up with the Personality. Destroy this Spell.

Focus Value: 4


8
The Coming Storm / Yoritomo Yusuke
« dnia: 2014-05-07, 09:14 »
Yoritomo Yusuke (L5R.com)
Mantis Personality - RARE - 49

Force: 2
Chi: 2
Honor Requirement: -
Gold Cost: 5
Personal Honor: 1

Kolat ? Magistrate ? Samurai

Tireless Open: Dishonor Yusuke to straighten him.
: Produce 2 Gold.

"My duty is to enforce the law. However, there are so many laws that quite a few contradict one another, leaving me with? leeway."


9
The Coming Storm / Kakita Jikeru
« dnia: 2014-05-01, 11:17 »
Kakita Jikeru (L5R.com)
Crane Personality - RARE - 30

Force: 0
Chi: 2
Honor Requirement: 4
Gold Cost: 4
Personal Honor: 2

Artisan ? Courtier ? Jester

Political Open, : Target a Personality. After the next time he assigns to attack a Province with a Fortification, target a player who gains or loses 1 Honor.

"Oh brave warriors, kicking over shrines and gardens. Truly it is a most dangerous duty!"


10
The Coming Storm / Interrupt the Void's Flow
« dnia: 2014-04-26, 09:41 »
Interrupt the Void's Flow (L5R.com)
Spell - RARE - 105

Gold Cost: 2

Void Interrupt: Negate a Battle action. Destroy this Spell. Remove the caster's unit from the game, keeping all attachments and tokens, and ignoring leaving-play effects. Return it to play before the turn ends, ignoring entering-play costs and effects.

Focus Value: 4

Kanaye lunged toward the priestess with malice in his eyes. "Forgive me," Hinata whispered. "I cannot permit you to halt my work."


11
The Coming Storm / Togashi Yayoi
« dnia: 2014-04-23, 10:34 »
Togashi Yayoi (L5R Facebook)
Dragon Personality - RARE - 37

Force: 3
Chi: 3
Honor Requirement: 2
Gold Cost: 5
Personal Honor: 1

Monk ? Tattooed

Battle, : Destroy a target enemy attachment with Force less than or equal to Yayoi's Chi.

"Do not attribute to mystical arts what could instead be attributed to discipline and indomitable will." -Shosuro Tosaku


12
The Coming Storm / Shigekawa's Court
« dnia: 2014-04-23, 09:39 »
Shigekawa's Court (L5R.com)
Holding - UNCOMMON - 14

Gold Cost: 1

Imperial ? Retainer

You are considered to have +5 Family Honor when Lobbying checks Honor.
: Produce 1 Gold.
Open, : Straighten a target Personality who Lobbied this turn.

"Toturi Shigekawa was a great and honorable man. Here we honor his memory and ideals."


13
Ivory Edition / Dainiko (Soul of Nakadai)
« dnia: 2014-01-13, 11:13 »
Dainiko (L5r Kolat Edition)
Unaligned Personality - RARE - 162

Force: 0
Chi: 3
Honor Requirement: 0
Gold Cost: 5
Personal Honor: 2

Fire ? Monk ? Ronin ? Soul of Nakadai

After you Recruit Dainiko, give her four +1F Fire tokens.

"I revel in the forms of the five elements. This is the form of the Flawless Summer Breeze. Is it not spectacular?"


14
Ivory Edition / Shinjo Okiau (Soul of Shinjo Aniji)
« dnia: 2014-01-13, 10:55 »
Shinjo Okiau (L5r Kolat Edition)
Unicorn Personality - COMMON - 183

Force: 3
Chi: 2
Honor Requirement: 2
Gold Cost: 4
Personal Honor: 2

Unicorn Clan ? Samurai ? Scout ? Soul of  Shinjo Aniji ? Cavalry

(Once per turn, as an Absent Engage, move your unbowed Personality in a Cavalry unit to this battle.)

The children of the Four Winds indulge their wanderlust across the vast plains of the Empire


15
Ivory Edition / Tairao (Soul of Chuda Rintaro)
« dnia: 2014-01-13, 10:53 »
Tairao (L5r Kolat Edition)
Spider Personality - UNCOMMON - 161

Force: 3
Chi: 3
Honor Requirement: -
Gold Cost: 5
Personal Honor: 0

Spider Clan ? Shadowlands ? Soul of Chuda Rintaro ? Shugenja

(Shugenja may attach and cast Spells.)
Open: Target another player's Personality. After each time he assigns this turn, give him ?2F/?1C and Shadowlands (this turn).

"Once I might have had a family, a legacy to serve in the name of the Spider. My people betrayed the clan, and now I am nothing but a remnant."


16
Ivory Edition / Daigotsu Konishi
« dnia: 2014-01-13, 10:51 »
Daigotsu Konish (L5r Kolat Edition)
Spider Personality - UNCOMMON - 151

Force: 3
Chi: 2
Honor Requirement: -
Gold Cost: 4
Personal Honor: 0

Spider Clan ? Samurai ? Shadowlands

Battle: Give a target enemy Follower or Personality ?2F.

"Throughout history, that which has belonged to the Lost has been taken away unjustly. I will not allow our holdings to be taken from us ever again."


17
Ivory Edition / Shosuro Tagiso (Soul of Shosuro Hihiko)
« dnia: 2014-01-13, 10:48 »
Shosuro Tagiso (L5r Kolat Edition)
Scorpion Personality - RARE - 146

Force: 3
Chi: 4
Honor Requirement: -
Gold Cost: 6
Personal Honor: 1

Scorpion Clan ? Ninja ? Samurai ? Soul of Shosuro Hihiko

Ninja Battle: Discard a card from this Province. If the card is a Personality, give Tagiso +2F.

They found the governor's body outside in the morning. Magistrates  determined that he had accidentally fallen from his balcony the previous night. Why no one heard his fall was never explained.


18
Ivory Edition / Shosuro Tosaku (Soul of Bayushi Tai)
« dnia: 2014-01-13, 10:46 »
Shosuro Tosaku (L5r Kolat Edition)
Scorpion Personality - UNCOMMON - 147

Force: 3
Chi: 4
Honor Requirement: -
Gold Cost: 6
Personal Honor: 1

Scorpion Clan ? Samurai ? Soul of Bayushi Tai ? Spy

Limited: Choose a Province and turn its card face-up (if necessary). Reduce the Province's strength by the Personal Honor of any Personality in it.

"Your informant is late," the yojimbo growled impatiently. "No," Hotaka replied, lifting his eyes, "he's been here this whole time."


19
Ivory Edition / Doji Shirarou (Soul of Doji Bukita)
« dnia: 2014-01-13, 10:42 »
Doji Shirarou (L5r Kolat Edition)
Crane Personality - RARE - 80

Force: 2
Chi: 3
Honor Requirement: 6
Gold Cost: 5
Personal Honor: 3

Crane Clan ? Artisan ? Samurai ? Soul of Doji Bukita

Limited: Discard the top card of your Fate deck. Target another player, who may choose to lose 2 Honor. If he does not choose this, gain Honor equal to the card?s Focus Value.

"Really, Tametaka. I expected you to see the value of an unexpected strategic move."


20
Ivory Edition / Asahina Umeko (Soul of Asahina Kimita)
« dnia: 2014-01-13, 10:39 »
Asahina Umeko (L5r Kolat Edition)
Crane Personality - COMMON - 71

Force: 0
Chi: 4
Honor Requirement: 0
Gold Cost: 4
Personal Honor: 2

Crane Clan ? Air ? Soul of Asahina Kimita ? Shugenja

(Shugenja may attach and cast Spells.)

"The Phoenix? The Phoenix are always fretting about something. I do not fear their interest in our family, for the Crane Clan takes care of its own."


Strony: [1] 2 3 ... 7