Autor Wątek: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info  (Przeczytany 70708 razy)

Vasquez21

  • Crab Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 823
    • Zobacz profil
    • Sklep internetowy MGŁA
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #60 dnia: 2017-04-20, 12:31 »
Cytat: Kempy
Wydaje mi się, że to bardzo duża zmiana, ale może się fajnie sprawdzać, więc akurat tego pomysłu bym tak nie krytykował, szczególnie że to z tym głodowaniem to przesada :)
    To ma po prostu obrazować, że koleś dołącza do armii na jakiś czas, robi co do niego należy i odchodzi w świat :)
Cytuj
Jak pisałem powyżej. To się nazywa dezercja. :)
Logiczne wyjaśnienie na to wszystko można łatwo znaleźć i wydaje mi się, że logika to coś czego w grach akurat nie powinniśmy szukać.
Jakoś wcześniej nie przeszkadzało Ci że na stole naraz miałeś po jednej stronie kilku identycznych kolesi.
Jeden koleś nie musi całego życia spędzić właśnie na walce z tym jednym wrogiem. Fakt, że właśnie znika na jakiś czas, ale możesz go później wykupić (więc znów wraca) obrazuje jakby że może w tym czasie dostał jakieś inne zajęcie od swojego Daimyo czy też służył gdzie indziej. Wiadomo, że to kwestia podejścia do tematu, ale mi akurat takie wytłumaczenie pasuje.

Cytuj
Te akcje scoutowe (liczba mnoga) to tak naprawdę jedna (na jakieś 1800 w tamtym typie) czyli Disrupting Communication, która grała praktycznie tylko w Kyuden Hida exp.. O tym jak wiele nerwów ta karta zepsuła niech właśnie świadczy fakt, że wszyscy ją pamiętają.
To akurat karta która w Krabie była chyba najbardziej grana, więc akurat ja ją pamiętam dobrze, ale nie przypominam sobie by akurat na nią ludzie narzekali najbardziej.
Poza tym z kart które były jeszcze grane Advance Position (również w scoutach), Kitsuki Methods, Remember Your Ancestors, Tactical Advisors, Uncovering the Culprit i jeszcze kilka innych

Jeszcze raz podkreślę, bądźmy dobrej myśli. Zmiany są bardzo duże, ale wiele rzeczy też zostało po staremu. Oczywiście że wolałbym, żeby to nadal był CCG, ale cieszmy się przynajmniej z tego że będzie można wrócić do Rokuganu chociaż w ten sposób :) a może się miło rozczarujemy i będzie jeszcze lepiej niż to teraz wygląda. Tą grę w dużym względzie zawsze budowało środowisko i fajnie będzie się ponownie znów spotkać na turnieju :)
Sklep internetowy MGŁA.pl ( http://www.mgla.pl )

koziu

  • Unicorn Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 699
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #61 dnia: 2017-04-20, 12:41 »
Hanzo Hattori: ogarnij się :) tego się nie da czytać. Nawet nie wiem czy przepraszasz wstecz czy na zapas...

Wracając do sprawy. W końcu się trochę przyjrzałem, po pierwszym wrażeniu odsapnąłem, zrobiłem krok w tył i mogę na chłodno napisać co widzę.

Sam model LCG - spoko. Natomiast nóż mi się w kieszeni otwiera kiedy czytam, że trzeba kupić 3 boxy aby mieć komplet. Serio nie dało się tak by wystarczyły dwa? W Star Wars LCG się dało. Teraz nawet jeśli zdecyduję się kupować z kimś to dwa to mało. Zapewne chodzi o postaci z kropką czy coś takiego - ale pewnie bedzie jakaś fajna akcja lub ekwipunek co pasuje wszędzie.

Szata graficzna: mam mieszane uczucia. Same grafiki są bardzo eleganckie ale ikonografia mnie trochę uwiera. Ten różowy kwiatuszek wręcz odpycha. Czcionka też kole mnie w oczy (zarówno nazwy kart jak i cyfry - preferuję jednak "proste", gametext jest ok).Grafiki pokazane na Way of the <clan> : mam nadzieję, że to tylko taki koncept był na taką serię bo wyglądają moim zdaniem strasznie.
Ogólny layout kart uważam, że jest spoko. Podoba mi się nawet bardzo.

Mechanika - moim zdaniem w całym tym zamieszaniu powinna być najważniejsza, nie podzielam opinii, że słabą mechanikę można poratować kartami i "tłem". Nie na dłużej niż rok. Tak się stało np. z Star Wars LCG - gdzie mechanika w mojej ocenie była zbyt płytka i nawet magiczne Star Wars nie wystarczyło. Pójdę po koleii tak jak pokazali w zapowiedzi.

Face Your Fate
Dwa decki, stronghold i 4 prowincje. Fajnie, że zostało. Ciekawi mnie motyw z prowincjami bo na jednej z ilustracji wygląda to tak jakby prowincja (karta) była face down. Czyli co? Nie znamy siły prowincji? Czy stronghold dodaje wszędzie czy tylko "u siebie"? Jest trochę pytań ale to co widzę tu bardzo mi się podoba.

Płacenie fate tokenami? Dziwne - jakoś przyzwyczajony jestem do zasobów od many do złota - ale zawsze było to coś "konkretnego". A tu mamy co? Rekrutuję kuriera "płacąc 2 przeznaczenia"? I tu największa zmiana. Umieranie postaci. Można pisać to łagodnie, można brutalnie. Ja zgadzam się z Kempym w 100% - dla mnie to też wygląda jak umieranie z jakiegoś dziwnego powodu (może być z głodu). Bo nikt nie wmówi mi, że chodzi o upływ czasu - bo dam kurierowi 1 fate token a wystawionemu w tej samej turze koksowi 3 coby "pożył" dłużej. Mechanicznie może jest to uzasadnione ale wydaje mi się to dziwne. Tym bardziej, że jeśli okaże się, że przedłużenie życia postaci o 1 turę będzie kosztowało tyle samo bez względu na to co to za postać.

Embrace Honor
Jeśli dobrze rozumiem dociąg kart jest po wystawieniu z prowincji ale przed walką. Mam pewne obawy co do tego jak to będzie działało. W grze jest honorówka / dyshonor? Wszyscy będą mieć dociąg 1/turę bo to rozsądne. Coś musiałoby się stać dziwnego, żeby nagle 5 dociągnąć.

Cała mechanika z tym "tajnym" liczydełkiem mnie też nie przekonuje. Odkładanie kart na stół żeby coś ustawić, potem dociąg: ja trzy, ty cztery w międzyczasie ja zyskuję ty tracisz honor... po co robić dodatkowe pole dla "pomyłek" (if you know what I mean) w tym zakresie?

Prepare for Battle
Ataki naprzemienne - spoko. W ogóle wygląda to jakby miała być jedna tura i robienie naprzemiennie. Mnie to nie przeszkadza (będzie potrzebny token "active player" - mogę się założyć :D).
Sama walka - trzeba poczekać, zobaczyć umiejętności, ile postaci będzie w "standardowej" walce. Na razie wygląda mi na to, że będą to bardziej potyczki niż epickie starcia do ostatniej karty. Bo co można urodzić za 7 zasobów jak postaci będą ginęły z głodu <wink>.

Zdobywanie kręgów. Nie wiem gdzie doczytaliście o zrzuceniu losowej karty przez jeden z kręgów... ale Kempy ma rację znów w 100%. Taki mechanizm jest ogólnie przykry. Wszelkie manipulacje ręką przeciwnika w grze karcianej powinny być okupione jakimś działaniem / kartą czymkolwiek. Tutaj jest to efekt "podręcznikowy". I pewnie w 98% przypadków będzie biadolenie w stylu "trzeba było Ci zrzucić fate token z tego typa obok..." ale te 2% to będzie "ale miałem fart" - zepsułem Ci grę.

Podział na atak zbrojny i polityczny to zupełna nowość w Legendzie. Ja przywykłem (i nie ukrywam, że miało to w mojej ocenie sens), że prowincje psujemy wojskiem! Dyplomacji mogli mylić rozkazy, korumpować dowódców czy też "działać na dworze" w inny sposób. A tu możemy wysłać kupca i jakiegoś śmieszka w pidżamie coby przegadał kilku berserkerów, że ta prowincja staje się zepsuta... Unikalność kurierów i wszelkiej maści shugenja w L5R CCG polegała na ich tekstach / zdolnościach itp. A tu boję się, że będzie trochę jak z melee i range attack - mechanicznie to samo ale "ile nowych kart można zrobić".

To że postaci nie giną w rezolucji to dobra zmiana. W CCG to było strasznie bolesne jak się przegrało dużą bitwę o 1 punkt. Z drugiej strony jaką mam motywację do zabijania twoich postaci? Zaraz same "odejdą".

Glory pewnie będzie działało tak, że jak pokonasz takiego typa z glory to dostajesz X honoru. Tak samo X honoru dostajesz za wystawienie takiego typa (ewentualnie gdy mu się żarcie [tfu... fate] skończy). Ewentualnie jako "licznik kart z innego klanu jakie możesz wstawić do swojego". Wątpię by się na coś większego zdobyli.

The Paths to Victory
Jest ok. Niszczymy prowincje (na pewno niszczymy? czy tylko "zdobywamy" pukty? Czy zniszczona prowincja staje się "gorsza" w jakikolwiek sposób?). Jest honor / dyshonor - to oczywiście będzie w dużej mierze zależało od tego jakie karty się pojawią. Samymi błaganiami "dociągnij więcej kart" nikogo nie zdyshonorujemy. Z drugiej strony - żeby nie przegięli.

The Great Clans of Rokugan
O klanach się nie będę rozpisywał. Wyrażę tylko swoją obawę / zaniepokojenie / pewne obiekcje co do akcji przypisanych do klanu. Nigdy mi takie rozwiązanie nie leżało. O ile piękniejsze były akcje w stylu: Make X do something (+1 if X is nice girl). Czyli odrobinę mocniejsze w danej sytuacji ale "pod każdego".
Cofnięcie historii - a niech zrobią sobie restart co mi tam.

Będę tęsknił za "jadę w 4".

Myślę, że spróbuję - podstaweczka choćby na pół z kimś na początek. Potem się zobaczy. Czasu mam tak mało na hobby, że pewnie w najlepszym wypadku będzie granie do kawy raz na ruski rok. Tak czy owak: Jest OK. bałem się, że od razu mnie "odepchnie" ale tego nie zrobiło (poza tym różowym kwiatkiem!) - wręcz zaciekawiło.
"Jeśli myślisz, że zwycięstwo uczyniło Cię większym, zmierz swój Cień." - przysłowie spartańskie.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9381
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #62 dnia: 2017-04-20, 12:54 »

Cytuj
Te akcje scoutowe (liczba mnoga) to tak naprawdę jedna (na jakieś 1800 w tamtym typie) czyli Disrupting Communication, która grała praktycznie tylko w Kyuden Hida exp.. O tym jak wiele nerwów ta karta zepsuła niech właśnie świadczy fakt, że wszyscy ją pamiętają.
To akurat karta która w Krabie była chyba najbardziej grana, więc akurat ja ją pamiętam dobrze, ale nie przypominam sobie by akurat na nią ludzie narzekali najbardziej.
Poza tym z kart które były jeszcze grane Advance Position (również w scoutach), Kitsuki Methods, Remember Your Ancestors, Tactical Advisors, Uncovering the Culprit i jeszcze kilka innych

Wspomniałem o DC, ponieważ dyskutowałem z kilkoma osobami o losowym odrzucaniu i każda w pierwszym rzucie wypominała mi akurat tą kartę. Coś więc musi być na rzeczy.

Dwie z tych kart są kondycyjne (albo/albo). Advance Position pamiętam, bo grałem to w szczurzych scoutach w Samuraju. ;) Ale w CE ogóle to nie było popularne ze względu na to, że triggerowało tylko akcje z unitu, im później w edycję to nie było już miejsca na takie rzeczy. Kurga tego chyba nigdy nie grał. :) Nadal nie zmienia to faktu, że były to jednostkowe karty, ginące w masie innych a nie dostępne od ręki akcje ze stołu.

Cytuj
Jeszcze raz podkreślę, bądźmy dobrej myśli. Zmiany są bardzo duże, ale wiele rzeczy też zostało po staremu. Oczywiście że wolałbym, żeby to nadal był CCG, ale cieszmy się przynajmniej z tego że będzie można wrócić do Rokuganu chociaż w ten sposób :) a może się miło rozczarujemy i będzie jeszcze lepiej niż to teraz wygląda. Tą grę w dużym względzie zawsze budowało środowisko i fajnie będzie się ponownie znów spotkać na turnieju :)

Środowisko środowiskiem, ale nieciekawa gra nie będzie żadnym wabikiem. Tak jak nie był dla mnie AGoT.

Cytat: Koziu
Zdobywanie kręgów. Nie wiem gdzie doczytaliście o zrzuceniu losowej karty przez jeden z kręgów...

"Earth — Draw one card from your conflict deck and discard one random card from your opponent’s hand."

I mniemam, że ze względu na łączony efekt dociągnij-odrzuć, będzie to dosyć popularny Ring. A gdyby tam jeszcze było słówko "or".
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Hanzo Hattori

  • blank Personality
  • Wiadomości: 31
  • Samurai
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #63 dnia: 2017-04-20, 13:44 »
wiec 3 bosy kosztuje 120 $ za to masz 7 deków turniejowych każdy z innego klanu . ma 7 kumpli kazdy che grac innym klanem 120 $/7 =18 $, nie wiem czy to duzo za talje kart które może wygrywać turnieje. teraz zadajmy sobie pytanie czy w ccg za 120$ miałeś talie kart które miała wygrywać turnieje?
postacie
co do odchodzących postaci nie możecie  tego przeboleć ze wasze kombo nie będzie trwało go końca gry , i tracicie kontrole nad stołem i stajecie się bezradni , czy nie jesteś pewni ze wygracie w 3 turach .

co do odrzucania kart
przykład
ccg masz 40 kart w facie przypuśćmy ze grasz 14 rodzajami kart z tego połowa na podobne zastosowanie . wiec  3 rudzie masz 8 kart wiec masz wszytko co ci jest potrzebne do wygrania gry i nic ci nie jest stanie tego zabrać . wiec gra kończy sie w 5 lub 6 rudzie.
A teraz biadolicie ze odrzucenie jadnej karty jest równe tym ze juz nie wygram . a traktowanei raki jako co mi nikt nie moze zabrać jest przykre .
a cie do kwiatu wiśni czy lotosu jest nie fajny oki kwestia gustu  .
jak tak piszecie zachowujecie się jak stare dinozaury co nie che ewoluować. To tylko wam zostaje mg   


uprzejmie proszę o zrobienie porządku w tej wypowiedzi. - admin
« Ostatnia zmiana: 2017-04-20, 13:57 by horror »

pattom

  • blank Personality
  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #64 dnia: 2017-04-20, 13:49 »
wiec 3 bosy kosztuje 120 $ za to masz 7 deków turniejowych każdy z innego klanu . ma 7 kumpli kazdy che grac innym klanem 120 $/7 =18 $, nie wiem czy to duzo za talje kart które może wygrywać turnieje.

Pamiętajmy, że jak będzie można mieszać klany to już tak różowo nie będzie (poza kwiatkiem na karcie, który mi się podoba:-) )
Może się okazać, że mając x punktów do przeznaczenia na karty z innego klanu (influence jak w Netrunerze) będzie można stworzyć o wiele bardziej ciekawy=zabójczy deck:-)

quas

  • Lion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 4775
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #65 dnia: 2017-04-20, 13:57 »
Panowie, kiedy to wychodzi?

Gencon w sierpniu to kilkaset pudełek dla obecnych. Sklepy zaś wrzesień-listopad.

możliwe że pierwszy kolat turniej będzie na FBF w VIII.2017 w Wawie :D


3 CS na start = tak jak w AGoT
jak się rozsądnie podzielić to na tych 3 CS zagraja 2 osoby.

i nie ma co biadolić, CCG było, jest i będzie droższe w zakupie (i jak się długo w tym babrać to można nieco ceny ściąć w ramach handlu. Ew. na plus z nagród turniejowych). LCG największą zaletą jest koszt. Wadą - przy dużej liczbie cykli w edycji i z późną rotacja cieżko wejść w grę w połowie cyklu.
Dyplomata - ktoś, kto potrafi powiedzieć "spierdalaj" w taki sposób, że poczujesz podniecenie w związku ze zbliżającą się wyprawą.

horror

  • Dragon Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2895
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #66 dnia: 2017-04-20, 13:59 »
wiec 3 bosy kosztuje 120 $ za to masz 7 deków turniejowych każdy z innego klanu . ma 7 kumpli kazdy che grac innym klanem 120 $/7 =18 $, nie wiem czy to duzo za talje kart które może wygrywać turnieje. teraz zadajmy sobie pytanie czy w ccg za 120$ miałeś talie kart które miała wygrywać turnieje?

odpowiedź na twoje pytanie brzmi tak.

to teraz zadaj sobie pytanie czy będą karty które będą grane w każdym klanie.

Tyrek

  • Crane Clan
  • blank Personality
  • *
  • Wiadomości: 72
  • Bla Bla Bla
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #67 dnia: 2017-04-20, 14:00 »
@kempy

Dzienx za pionę - liczę, że przybijemy nad karciochami w najbliższej przyszłości. Czy to nad nowym L5R, czy nad czymś innym.

Z tym podziałem kosztu na kilku graczy różowo raczej nie będzie. Scenariusze mogą być dwa - albo core set będzie skonstruowany jak w Netku, gdzie karty neutralne wchodziły do każdej talii w ramach tych budowanych z core setu w jednej sztuce, albo tak jak w AGOT, gdzie jeden coreset nie pozwalał na stworzenie pełnej legalnej talii i stanowił w zasadzie demo.

Może być jeszcze sytuacja z CoC LCG - każda karta po sztuce, tyle że jeśli łączenie kart multifrakcyjnych będzie tak jak niektórzy sugerują, na poziomie influence z netka, to taka pula też nie wystarczy. Wydaje mi się, że do stworzenia dwóch legalnych decków, potrzebne będą minimum dwa core sety.

Na sytuację idealną jak w Doomtown R raczej nie ma co liczyć, tam z dwóch core setów można było zrobić cztery realne talie, ale same zasady wymuszały inny deckbuilding.

@Hanzo Hattori
? wybacz, ale Twoich postów nie da się czytać.

quas

  • Lion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 4775
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #68 dnia: 2017-04-20, 14:05 »

odpowiedź na twoje pytanie brzmi tak.

to teraz zadaj sobie pytanie czy będą karty które będą grane w każdym klanie.

Przy rozkładzie jak w GoT z 3 CS pogra 2-3 osoby (w GoT była 1 karta która mogłaby być sporna). A im dalej w Chapter Packach tym łatwiej to podzielić.
Oczywiście możesz sam zbierać wszystko. Drożej (choć to nie są jakieś porażające kwoty, w GoT ok 600pln/rok za set wszystkich kart) ale zagrać możesz tym co ci się podoba. Raz Cranem, raz Skorpem.
Dyplomata - ktoś, kto potrafi powiedzieć "spierdalaj" w taki sposób, że poczujesz podniecenie w związku ze zbliżającą się wyprawą.

I'atz'ek

  • Ratling Wanderer
  • temptation Personality
  • *****
  • Wiadomości: 1909
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #69 dnia: 2017-04-20, 14:06 »

możliwe że pierwszy kolat turniej będzie na FBF w VIII.2017 w Wawie :D


Mało prawdopodobne. FBF jest 11-13/08, GenCon tydzień poźniej. Mam nadzieję, że pierwsze będzie 'siodło' ;)
Squeek

quas

  • Lion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 4775
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #70 dnia: 2017-04-20, 14:10 »

możliwe że pierwszy kolat turniej będzie na FBF w VIII.2017 w Wawie :D


Mało prawdopodobne. FBF jest 11-13/08, GenCon tydzień poźniej. Mam nadzieję, że pierwsze będzie 'siodło' ;)

to zobaczymy jaką siłę przebicia ma sitwa agotowa (bo karty to maja z kilku cykli do przodu w pdf).
Ale masz rację, debiucik na Siodle miałby pewien smaczek
Dyplomata - ktoś, kto potrafi powiedzieć "spierdalaj" w taki sposób, że poczujesz podniecenie w związku ze zbliżającą się wyprawą.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9381
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #71 dnia: 2017-04-20, 14:25 »
to zobaczymy jaką siłę przebicia ma sitwa agotowa (bo karty to maja z kilku cykli do przodu w pdf).

Ale do aGoTa czy L5R?
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Bayushi Shinzo

  • Crane Clan
  • temptation Personality
  • *
  • Wiadomości: 1221
  • 666 lub 333333 wybór należy do Ciebie
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #72 dnia: 2017-04-20, 14:28 »
Z czeluści internetu ringi. Nie wiem czy oficjalne ale wyglada sensownie.

Air —Take one honor from your opponent or gain two honor from the token pool.

Earth — Draw one card from your conflict deck and discard one random card from your opponent’s hand.

Fire — Choose a character in play and honor or dishonor that character. (Honoring or dishonoring a character has a potent effect on that character’s skill, and causes you to gain or lose honor when that character leaves play.)

Water — Choose a character and ready it or choose a character with no fate and bow it.

Void — Choose a character and remove one fate from it

Cytat: kempy
Cytat: Mlody
wiem ze to offtop ale co to znaczy RTFC?
Przeczytaj na spokojnie tekst karty.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9381
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #73 dnia: 2017-04-20, 14:37 »
Z czeluści internetu ringi. Nie wiem czy oficjalne ale wyglada sensownie.

Air —Take one honor from your opponent or gain two honor from the token pool.

Earth — Draw one card from your conflict deck and discard one random card from your opponent’s hand.

Fire — Choose a character in play and honor or dishonor that character. (Honoring or dishonoring a character has a potent effect on that character’s skill, and causes you to gain or lose honor when that character leaves play.)

Water — Choose a character and ready it or choose a character with no fate and bow it.

Void — Choose a character and remove one fate from it

Te czeluści masz na głównej stronie forum.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Bayushi Shinzo

  • Crane Clan
  • temptation Personality
  • *
  • Wiadomości: 1221
  • 666 lub 333333 wybór należy do Ciebie
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #74 dnia: 2017-04-20, 14:40 »
Z czeluści internetu ringi. Nie wiem czy oficjalne ale wyglada sensownie.
Air —Take one honor from your opponent or gain two honor from the token pool.
Earth — Draw one card from your conflict deck and discard one random card from your opponent’s hand.
Fire — Choose a character in play and honor or dishonor that character. (Honoring or dishonoring a character has a potent effect on that character’s skill, and causes you to gain or lose honor when that character leaves play.)
Water — Choose a character and ready it or choose a character with no fate and bow it.
Void — Choose a character and remove one fate from it

Te czeluści masz na głównej stronie forum.
Kto by to czytał :P

Cytat: kempy
Cytat: Mlody
wiem ze to offtop ale co to znaczy RTFC?
Przeczytaj na spokojnie tekst karty.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9381
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #75 dnia: 2017-04-20, 14:44 »
co do odchodzących postaci nie możecie  tego przeboleć ze wasze kombo nie będzie trwało go końca gry , i tracicie kontrole nad stołem i stajecie się bezradni , czy nie jesteś pewni ze wygracie w 3 turach .

co do odrzucania kart
przykład
ccg masz 40 kart w facie przypuśćmy ze grasz 14 rodzajami kart z tego połowa na podobne zastosowanie . wiec  3 rudzie masz 8 kart wiec masz wszytko co ci jest potrzebne do wygrania gry i nic ci nie jest stanie tego zabrać . wiec gra kończy sie w 5 lub 6 rudzie.
A teraz biadolicie ze odrzucenie jadnej karty jest równe tym ze juz nie wygram . a traktowanei raki jako co mi nikt nie moze zabrać jest przykre .

jak tak piszecie zachowujecie się jak stare dinozaury co nie che ewoluować. To tylko wam zostaje mg   

Zamiast upierania się i ciągłego malowania trawy na zielono może wreszcie zrozumiesz, że być może wielu grało w L5R przez naście lat właśnie dlatego, że było jakie było? Bez losowego odrzucania, znikających postaci, z specyficznym tempem militarnym, z pasywnymi clock-deckami? I co mamy paść na kolana przed LCG? Bo to zmiana dla samej zmiany i mamy się z tego cieszyć? AEG, jak dla mnie, serwował mi co dwa lata sporo wariacji tej samej gry. Na tyle dużo, żeby się nie znudzić, ale i też by być czasem zaskoczonym. Czyli w sam raz.

LCG nie jest żadną ewolucją CCGa bo to zupełnie inna gra z łudząco podobną nazwą. Jeśli moglibyśmy się cofnąć w czasie do punktu gdy w głowach oryginalnych designerów pojawił się koncept Dynasty/Fate i czterech Prowincji to właśnie w tym miejscu drzewko ewolucji się rozgałęzia. Historię jednej odnogi znamy bardzo dobrze, druga gdzieś po drodze wymieszała się z AGoT i zobaczymy jak jej pójdzie. Nawet w storyline cofnęli się do tego samego punktu bo operują (w niektórych przypadkach) postaciami, których historia poprzedza czas "karciankowy".

I żadnego MtG, jest mnóstwo innych gier - wliczając "martwe" L5R CCG - którymi potrafię sobie zająć czas by bez żalu ominąć L5R LCG.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


pattom

  • blank Personality
  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #76 dnia: 2017-04-20, 14:51 »

I żadnego MtG, jest mnóstwo innych gier - wliczając "martwe" L5R CCG - którymi potrafię sobie zająć czas by bez żalu ominąć L5R LCG.

Tylko trzeba mieć z kim grać :-)
Dobrze wiemy, że gra bez wydawcy, wsparcia, graczy długo nie pociągnie. Każda zamknięta gra karciana umiera, bardzo szybko --- Inwazja, Podbój, masa karcianek CCG.
Chyba dobrze, że znalazł się wydawca, który pociągnie to dalej, lepiej, gorzej? nie wiem.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9381
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #77 dnia: 2017-04-20, 14:56 »

I żadnego MtG, jest mnóstwo innych gier - wliczając "martwe" L5R CCG - którymi potrafię sobie zająć czas by bez żalu ominąć L5R LCG.

Tylko trzeba mieć z kim grać :-)
Dobrze wiemy, że gra bez wydawcy, wsparcia, graczy długo nie pociągnie. Każda zamknięta gra karciana umiera, bardzo szybko --- Inwazja, Podbój, masa karcianek CCG.
Chyba dobrze, że znalazł się wydawca, który pociągnie to dalej, lepiej, gorzej? nie wiem.

Z tym tekstem trafiłeś w złą (specyficzna) osobę. W L5R grałem wczoraj dwa razy (online), w Conquesta i Spoilsy będę grał za jakieś trzy godziny (na żywo). Ja już się turniejowo sporo w nagrałem i w związku z codziennymi obowiązkami przeszedłem w tryb casualowy.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


quas

  • Lion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 4775
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #78 dnia: 2017-04-20, 15:23 »
to zobaczymy jaką siłę przebicia ma sitwa agotowa (bo karty to maja z kilku cykli do przodu w pdf).

Ale do aGoTa czy L5R?

karty z gota maja
skoro snują plany zrobienia pre-kolata to widocznie są jakieś szanse na zdobycie kart/wzorów. Myślę że są na tyle rozgarnięci w temacie termin FBF/termin Gencon.
Dyplomata - ktoś, kto potrafi powiedzieć "spierdalaj" w taki sposób, że poczujesz podniecenie w związku ze zbliżającą się wyprawą.

I'atz'ek

  • Ratling Wanderer
  • temptation Personality
  • *****
  • Wiadomości: 1909
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #79 dnia: 2017-04-20, 15:31 »
Kwas, co Ty opowiadasz?

Nawet jeśli ktokolwiek w PL ma/będzie miał pedeefa do L5R na początku sierpnia to go nie upubliczni przed GenConem żeby ludzie mogli sobie deczory porobić na Fracasy.
Squeek