Autor Wątek: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info  (Przeczytany 71140 razy)

Ledóch

  • Scorpion Clan
  • experienced Personality
  • *
  • Wiadomości: 500
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #180 dnia: 2017-04-26, 18:26 »
Manipulacja honor bidem i kill za dyshonor - profit :)
Oraz... zdaje mi się, że pojedynek Skorpion vs Zuraw będzie sie opierał na manipulacji honor bidem w dół i w górę :P
Zmieniłem nicka, bo ponoć Fealedhrel ciężko wymówić, hihi :)

Vasquez21

  • Crab Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 823
    • Zobacz profil
    • Sklep internetowy MGŁA
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #181 dnia: 2017-04-26, 18:29 »
kolejny news który pozwala mieć kolejny raz nadzieję, że będzie bardzo dobra gierka :)
Sklep internetowy MGŁA.pl ( http://www.mgla.pl )

Centurion

  • Scorpion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2146
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #182 dnia: 2017-04-26, 18:30 »
Z tego co widzę skorpa projektują pod - biduj 3, manipuluj żeby mieć zawsze więcej niż oponent, miej więcej srogich kart robiących srogie kuku. Wpuszczaj wpierdol bo masz więcej kart (rush?).
Wchodzę w to ;D
Shoju na prezydenta! :)

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9402
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #183 dnia: 2017-04-26, 18:59 »
2. Holdingi podłączają się do prowki i dają bonus do siły oraz spadają jak prowka broken - mega dobra opcja

Gdzieś jest napisane, że będą spadać?
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Paku

  • Crab Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2363
  • Broken Crab
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #184 dnia: 2017-04-26, 19:02 »
Jak to rozumiecie?

The dynasty phase begins with the first player turning over all facedown cards in their provinces, revealing the holdings and characters ready to join their cause. Then, each player collects an amount of fate tokens equal to the fate value found on their stronghold card—this will be the currency used to not only field your forces, but to determine how long they will serve your clan.

Tylko first player odkrywa karty na provkach?
Cytując wypowiedź z fejsa:
someone on the discord asked Brad Andres, who confirmed its a typo. Second player does the same flip
Hokus pokus, nie masz buta
Twoja stara, to Fosuta!

Crab Clan • Samurai • Fudo • Retired Hero • Berserker • Goblin • Scout • Merchant • Shadowlands • Fallen • Artisan • Unique

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9402
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #185 dnia: 2017-04-26, 19:03 »
The first player to pass gains one fate, but forfeits the opportunity to play characters from provinces or trigger actions for the remainder of the dynasty phase.

Meh :/ Pozostaje liczyć na fajne Reakcje

To pachnie Conquestem na kilometr. Przez trzy cykle nie pojawiła się tam żadna karta reagująca po spasowaniu.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Bayushi Shinzo

  • Crane Clan
  • temptation Personality
  • *
  • Wiadomości: 1221
  • 666 lub 333333 wybór należy do Ciebie
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #186 dnia: 2017-04-26, 19:35 »
2. Holdingi podłączają się do prowki i dają bonus do siły oraz spadają jak prowka broken - mega dobra opcja

Gdzieś jest napisane, że będą spadać?
A gdzieś jest napisane że nie będą?
Narazie nie ma takiej wzmianki nie znalazłem ale raczej sensowne rozwiązanie. Czas pokaże.

Rozgorzała dyskusja za to nad tym czy holdingi wychodzą z prowki i się podłączają do niej czy może blokują ją zostając odsłonięte.
"Players then alternate doing one of the following: play a character card from one of their provinces, trigger an appropriate card ability, or pass." - cytat z ostatniego artykułu o Dynasty Phase
"Action: Choose a card in one of your provinces - switch this holding with that card" - holding Crabowy z artykułu.

Im więcej nad tym myślę tym bardziej skłaniam się ku opcji nr 2.

Cytat: kempy
Cytat: Mlody
wiem ze to offtop ale co to znaczy RTFC?
Przeczytaj na spokojnie tekst karty.

Bayushi Shinzo

  • Crane Clan
  • temptation Personality
  • *
  • Wiadomości: 1221
  • 666 lub 333333 wybór należy do Ciebie
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #187 dnia: 2017-04-26, 19:53 »
No i wyjaśniło się, z forum:

"So Brad Andres (or someone claiming to be Brad) just confirmed that Holdings eat Province slots for Dynasty cards on the L5R Discord. So that's certainly interesting."

Cytat: kempy
Cytat: Mlody
wiem ze to offtop ale co to znaczy RTFC?
Przeczytaj na spokojnie tekst karty.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9402
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #188 dnia: 2017-04-26, 19:58 »
To albo będzie podręcznikowe, jak w CCG, "Dynasty: Discard", albo będzie to najrzadziej grany typ karty.

Cytuj
2. Holdingi podłączają się do prowki i dają bonus do siły oraz spadają jak prowka broken - mega dobra opcja

Gdzieś jest napisane, że będą spadać?
A gdzieś jest napisane że nie będą?

Podoba mi się ta "logika".
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


kamron6

  • Scorpion Clan
  • blank Personality
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Samurai
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #189 dnia: 2017-04-26, 20:20 »
Oj, będą grane, ale oczywiście na 40 kart będzie ich mniej niż 15, chyba że z odpowiednimi mechanikami. Będzie pewnie discard na koniec tury więc nie będą blokowały wiecznie, a pokazane karty bardzo interesująco się zapowiadają (np. pseudo ekonomia, ruchome fortyfikacje, i przede wszystkim odkrywanie kart i dobieranie kart).


kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9402
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #190 dnia: 2017-04-26, 20:24 »
Oj, będą grane, ale oczywiście na 40 kart będzie ich mniej niż 15,

Jeśli nie będą same w sobie jakieś bardzo OP to będzie ich o wiele, wiele mniej. Wiesz, w CCG były karty z rodzaju Region/Event, które blokowały slota do końca tury. I grało się ich łącznie może 3-4 na talię, żeby sobie nie popsuć najważniejszych flipów w pierwszej i drugiej turze.  Bo słabo się gra konflikty bez postaci.

Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Chord

  • Crane Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2201
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #191 dnia: 2017-04-26, 20:50 »
Oj, będą grane, ale oczywiście na 40 kart będzie ich mniej niż 15,

Jeśli nie będą same w sobie jakieś bardzo OP to będzie ich o wiele, wiele mniej. Wiesz, w CCG były karty z rodzaju Region/Event, które blokowały slota do końca tury. I grało się ich łącznie może 3-4 na talię, żeby sobie nie popsuć najważniejszych flipów w pierwszej i drugiej turze.  Bo słabo się gra konflikty bez postaci.
Ale grało się również 14-18 prawdziwych holdingó, tylko po to, by mieć kasę na kupowanie tych postaci.
Efektywnie w ccg grało się mając jakieś 60% postaci w decku. A wydaje mi się, że to 7+ kwiatków na turę, które powinno starczyć na postaci, eventy i jeszcze najlepiej przedłużenie sobie jakichś zagrywanych gości nie będzie zakłądało sypania się po 4 chłopów na rundę.

Wróżąc trochę z fusów zakładam, że będzie się kupowało 1-2 postaci na turę, a na reszcie prowek będą tańczyły jakieś shaneningansy. Zwłaszcza, że prowki złamane będziesz chętniej wykorzystywał na sypanie postaciami, a te których trzeba dalej bronić zabunkrujesz jakimiś holdingami.

Ogólnie rzecz biorąc ta mechanika jest strasznie nielegendowa, ale nie mówię, że mi się nie podoba.

edit.

I jeszcze jedno - wydaje się, że FFG dość szczodrze będzie sypało efektami odsłaniającymi prowki (lwi holding, Daidoji, jakiś crabowy Rebuild do grzebania w discardzie - choć on chyba raczej holdingi przywraca) więc jakoś się nie boję, że racze będą składać 40 postaciowe decki z obawy przed "gold(less) floodem".
Crane Clan • Samurai • Courtier • Follower of Shiba • Geisha Overseer • Maho-Tsukai

...so I took two ronins, geisha, spider and ninja to make my own Crane Dueling with blackjack and hookers.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9402
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #192 dnia: 2017-04-26, 21:06 »
Oj, będą grane, ale oczywiście na 40 kart będzie ich mniej niż 15,

Jeśli nie będą same w sobie jakieś bardzo OP to będzie ich o wiele, wiele mniej. Wiesz, w CCG były karty z rodzaju Region/Event, które blokowały slota do końca tury. I grało się ich łącznie może 3-4 na talię, żeby sobie nie popsuć najważniejszych flipów w pierwszej i drugiej turze.  Bo słabo się gra konflikty bez postaci.
Ale grało się również 14-18 prawdziwych holdingó, tylko po to, by mieć kasę na kupowanie tych postaci.
Efektywnie w ccg grało się mając jakieś 60% postaci w decku. A wydaje mi się, że to 7+ kwiatków na turę, które powinno starczyć na postaci, eventy i jeszcze najlepiej przedłużenie sobie jakichś zagrywanych gości nie będzie zakłądało sypania się po 4 chłopów na rundę.

Wróżąc trochę z fusów zakładam, że będzie się kupowało 1-2 postaci na turę, a na reszcie prowek będą tańczyły jakieś shaneningansy. Zwłaszcza, że prowki złamane będziesz chętniej wykorzystywał na sypanie postaciami, a te których trzeba dalej bronić zabunkrujesz jakimiś holdingami.

Ogólnie rzecz biorąc ta mechanika jest strasznie nielegendowa, ale nie mówię, że mi się nie podoba.

Ale przy 15-stu zapychaczach na 40 kart nader często zdarzałoby się, że masz do wykupienia maksymalnie jednego ziomka bo istnieją duże szanse, że trzy sloty się popsują.

I nadal nie wiemy czy te holdingi się przyklejają do Prowincji jak stare Regiony czy blokują ją jak IvE+ Eventy. A to jest bardzo duża różnica i bez dwóch zdań wpłynęła by na ilość w/w kart.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Chord

  • Crane Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2201
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #193 dnia: 2017-04-26, 21:12 »
Jak dla mnie nie ma szans, żeby wchodziły do gry. Jeśliby tak było to:
a) crabowa foryfikacja byłaby bez sensu,
b) lwia byłaby przejebana w kosmos.
Crane Clan • Samurai • Courtier • Follower of Shiba • Geisha Overseer • Maho-Tsukai

...so I took two ronins, geisha, spider and ninja to make my own Crane Dueling with blackjack and hookers.

kamron6

  • Scorpion Clan
  • blank Personality
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Samurai
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #194 dnia: 2017-04-26, 21:18 »
Trudno mi powiedzieć oczywiście, bo obie wersje znam tylko z patrzenia w monitor, ale logika obu wydaje się całkowicie inna.
Jeśli się gdzieś pomylę to pisać:
1) Holdingi były motorem ekonomii i wystawiało się je normalnie, początek gry polegał na wystawieniu ekonomii
2) Bitwy były dość krwawe, było zapotrzebowanie na świeżą krew lub wygranie jakiejś ostatecznej bitwy
3) Teraz mamy mocno ograniczoną ekonomię i deck będzie składał się jedynie z holdingów i postaci, gdzie holdingi wydają się już teraz kluczowe (eco, draw) [piszę to w tym sensie, że nowe holdingi to nie to samo co stare, tylko coś jak te regiony]
4) Postacie są droższe i możemy łatwo manipulować kosztami, możemy niewykorzystane kwiatki (tak, tak będę je nazywał) wydawał na przedłużenie życia albo dobrać więcej kart konfliktu i tam je wydać
Ergo:
Nie potrzebujemy mieć slotu tylko do postaci, a ekonomia czy draw zawsze się przyda. Statycznie by sobie nie zatkać slotów, to sobie napisałem skrypcik by obliczyć optymalny deck na start:
Jak chcesz mieć co najmniej dwie postacie na 90% to musisz mieć 27 postaci. Na 97% gdzieś 31 postaci.
Oczywiście gorzej to wygląda jak chcesz mieć co najmniej trzy postacie, odpowiednie na 90%: 34 postacie i na 97%: 37 postaci. Chyba że coś pomieszałem :p 

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9402
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #195 dnia: 2017-04-26, 21:24 »
Teraz do tego skryptu wstaw sobie ktore Postacie bedziesz chcial widziec na poczatku a ktore w midgame. :) Bo chyba lepiej bedzie miec wybor z kilku w Prowincji niz jakiegos leszcza co sie akurat przecisnie miedzy holdingami.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


kamron6

  • Scorpion Clan
  • blank Personality
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Samurai
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #196 dnia: 2017-04-26, 21:32 »
Pod tym względem nic nie da się wymyślać, chyba że będzie mulligan na postacie a nie na holdingi :p
Wystarczy zobaczyć w praktyce ile będziesz potrzebował postaci na starcie: 2 czy 3 czy 4, od tego będzie zależało ile będzie holdingów: 12/5/1, a wydaje mi się, że ze względu na specyfikę ekonomii (jak wypunktowałem wcześniej) i karty wspomagające draw z prowincji będzie to bardziej w stronę 2-3 postaci niż 3-4.   

Ryoga

  • Phoenix Clan
  • experienced Personality
  • *
  • Wiadomości: 534
  • The Eternal Lost Boy
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #197 dnia: 2017-04-26, 22:08 »
Holdingi blokujące prowincje wyglądałyby srogo, choć pewnie byłaby opcja jakiegoś discard ich. Było też coś wspomniane o postaciach w fate, więc może character screw poważnego nie będzie ? Nadal nie wiemy nic na pewno, bo równie dobrze mogą się podczepiać holdingi do prowincji a fortyfikacja Kraba może zamieniać się miejscem z innym holdingiem.
Choć na razie te holdingi wydają się być całkiem mocne; City of Lies, czy to do kurczaków co dobiera kartę wydają się być solidne, na tyle że zajmowanie prowincji wydaje się być sensowne.


Yrq

  • Phoenix Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 970
    • Zobacz profil
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #198 dnia: 2017-04-26, 23:31 »
Fajnie, pokazuje się nacisk na balans tego co samemu chce się zrobić, choć może to prowadzić do powstania jednej mety.

@Cent - bidując zawsze więcej niż przeciwnik dajesz mu honor tracąc go samemu, a zakładam, że Skorpion nie będzie go miał na początku jakoś mnóstwo (może z 5?), pewnie będą sposoby żeby to obejść ale trzeba będzie uważać.

Trzeba więc uważać na liczbę kart i honor oraz na wydawanie pieniędzy kfiatów (kfejtów) na postaci i akcje.

Trochę się boję rozbieżności mety wyrobionej przez graczy i zakładanej przez projektantów:

- ej, zrobiliśmy wam taki fajny system licytacji, jak się podoba?
- u nas wszyscy licytują 1, bo każdy gra kartę do przejęcia honoru i jak zalicytujesz więcej to niepotrzebnie go tracisz
albo
- u nas wszyscy licytują 5, bo sypiesz dwóch chłopków w pierwszej, wcisk w dwie, a w następnej prowka i stronghold, tylko musisz trafić jedną z trzech kart, więc musisz dobrać pół decku żeby mieć realną szansę

- no niefajnie, ale chociaż system płacenia za postaci i akcje pewnie się podoba, bo trzeba dużo liczyć, etc.
- niespecjalnie, wszystko pakujesz w chłopki i grasz darmowe akcje
albo
- no co ty, grasz właściwie tylko holdingi żeby nie płacić i żeby Cię szybko nie rozjechali i trzepiesz honor z kart

albo jakaś meta mieszanka, typu w pierwszej bid po 1 i sypanie postaci ile wlezie, w drugiej bid 5 i gra ręką
do tego dochodzi jeszcze zachowanie tych balansów w miarę rozrostu puli kart, ale może mają pomysły


tak czy inaczej może być ciekawie
Phoenix Clan • Grammar Inquisitor • Overthinker • Fudo

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9402
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: L5R LCG - oficjalna zapowiedź i pierwsze info
« Odpowiedź #199 dnia: 2017-04-27, 00:05 »




Lew ma dwa Strongholdy w Core Secie. XD
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe