Autor Wątek: [TH] MRPy  (Przeczytany 9653 razy)

Ertai

  • Unicorn Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2819
  • You must construct additional Pylons
    • Zobacz profil
    • SpeedSoft
Odp: [TH] MRPy
« Odpowiedź #20 dnia: 2010-01-03, 02:37 »
Yeach... jeszcze jakies erraty i tak dalej i sobie podziekuje za granie w ta gre.
Cytat: Breaker
nie, bo event jest eventem a wiec nic nie kosztuje. a akcja to akcja- musi dojsc i tracisz karte z reki, wiec tak jakby placisz.

WielkieDŻ

  • Personality
  • Wiadomości: 239
    • Zobacz profil
Odp: [TH] MRPy
« Odpowiedź #21 dnia: 2010-01-03, 02:52 »
no fajnie... zabrali feniksom jedyny nieoposowany dojazd do bitwy... przepraszam, ale są to trzy erraty w krótkim czasie które mocno poszły po feniksie (znaczy się trzy karty)... najpierw coś spieprzyli a teraz na siłę naprawiają...

Breaker

  • Dragon Clan
  • temptation Personality
  • *
  • Wiadomości: 1438
    • Zobacz profil
Odp: [TH] MRPy
« Odpowiedź #22 dnia: 2010-01-03, 12:30 »
@wielkieDŻ- tjaaa, a widziales jakie karty wychodza do kurczakow w harbingerze? oj chyba kosa errat bedzie fruwac...

chociaz powiem szczerze ze mnie sie np. bardzo podoba przyciecie forginga, ta karta byla troszke jednak za mocna... gakku to detale dla mnie, gateway no coz fenole w dupe noz. reszta tez w sumie traci bo nie tylko kurczaki maja shugasow, rykoszetem obrywa tez mantis na thunderze. tylko ze dosc istotne jest ze DT powaznie patrzy na balans tej gry i byc moze mimo wszystko dazy do sytuacji w ktorej nie tylko kilka deckow bedzie miazdzyc a reszta ssie. a mnie sie to osobiscie podoba
Mirumoto Breaker
Dragon Clan - Samurai - Magistrate - Duelist - Kensai - Experienced 1 - Harbinger of Winter - House Martell Loyalist - AGOT paratrooper

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9401
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: [TH] MRPy
« Odpowiedź #23 dnia: 2010-01-03, 12:51 »
W idealnej grze podzielonej na edycje (bloki) power level powinien się równomiernie wspinać, żeby osiągnąć apogeum w ostatnim okresie turniejowym (kotei). Jak się przesadzi na początku (a mamy 1/4 edycji) DT będzie miał do wyboru zwiekszyć galop (3-4 turowe zwycięstwa) albo zmodyfikować to co jest teraz. Wolę to drugie rozwiązanie.

Sam też naprawdę nie chcę, żeby na początku edycji pojawiły się talie, które będą grane w niezmienionym kształcie przez całą edycję (vide HoA w SE).
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Ertai

  • Unicorn Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2819
  • You must construct additional Pylons
    • Zobacz profil
    • SpeedSoft
Odp: [TH] MRPy
« Odpowiedź #24 dnia: 2010-01-03, 15:03 »
Uno: oni ta karcianke wydaja juz troche lat i im dalej w las tym podobne rzeczy zaczynaja sie powtarzac

Secundo: ja wole zeby pomysleli zanim wydadza karte niz potem mysleli jaka errate walnac... w ogole jak to zauwazyl postronny obserwator nie zaangazowany w krazki  to "smieszne jest to ze trzeba szukac po jakis forach czy innych bzdurach jak dana karta dziala"... i to trzeba codziennie sprawdzac.

Tertio: czy tak trudno jest zobaczyc potencjal karty takiej jak Forging the Gift wczesniej? Oni musza to wydrukowac, wydac, po wczesniejszych playtestach i diopero wtedy zobaczyc ze sa idiotami? Tak samo bylo z Khol Wallem, tak samo bylo z Chitikiem... ile mozna...

Quatro: wole legende 4 tur niz legende 4 stron a4 errat.
Cytat: Breaker
nie, bo event jest eventem a wiec nic nie kosztuje. a akcja to akcja- musi dojsc i tracisz karte z reki, wiec tak jakby placisz.

Breaker

  • Dragon Clan
  • temptation Personality
  • *
  • Wiadomości: 1438
    • Zobacz profil
Odp: [TH] MRPy
« Odpowiedź #25 dnia: 2010-01-03, 15:08 »
no to w takim razie trzeba by kompletnie przerobic obecnego liona, bo na ma juz taki power level ze w sumie nawet jak nie dostanie absolutnie nic przez najblizsze 2-3 dodatki to i tak nadal bedzie dzialal.

w ogole z lwem to jest tak naprawde wielki problem, bo jedyny sposob na znerfienie go to dawanie mu malej ilosci sensownych kolesi za 6, poniewaz lion ma najlepszy mozliwe keyword (samurai) na wszystkich personalkach. wiec teoretycznie jak sie chce znerfic liona trzeba by tez znerfic samuraia a to jest ciezka sprawa bo to wali w torby absolutnie wszystkie klany (no, drobne wyjatki nie maja znaczenia). znowu zlamili bo dali lionowi za dobre strongholdy (ma bardzo dobre oba strongholdy, w sumie nawet jakby sie przeskoczylo zwyklym naporem na VPI to mysle ze power level spadlby tylko troszeczke), za duzo dobrych postaci za 6 (5f za 4g? WTF?!?)

dziwne troche ze te erraty w ogole nie dotykaja liona... oberwaly gobole ktore dostana dodatkowego kopa z powodu burn the village... hmmm troche bez wyobrazni DT

a legenda 5 tur jest glupia w cholere, im dluzsza bedzie gra tym lepsza.
Mirumoto Breaker
Dragon Clan - Samurai - Magistrate - Duelist - Kensai - Experienced 1 - Harbinger of Winter - House Martell Loyalist - AGOT paratrooper

sejmitar

  • Lion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 6920
  • jestem barmanem na tym forumie
    • Zobacz profil
    • http://ccg.webd.pl
Odp: [TH] MRPy
« Odpowiedź #26 dnia: 2010-01-03, 17:34 »
Jak zejdziemy do legendy 4 tur, to tak połowa środowiska stwierdzi że w takiego potworka się nie da grać. Na przykład ja. Szkoda, że karty do Naruto są droższe, ale zawsze można będzie poważniej się zająć jakimiś figurkami... Sorry, ale ja nie lubię takiej gry, w której układasz sobie 60-to kartowego decka tak, by pierwsze 7 mówiło ci czy wygrałeś czy nie. Zwłaszcza, że o ile w przypadku JEDNEGO decka takie podejście do strategii ma (jakiś) sens, to w przypadku dwóch decków 40-to kartowych takie coś to porażka.

Breaker, masz uraz na Lwy. Zamiast narzekać, jakie to mocne i straszne, weź zobacz, ile kart z PotD śmiga w naszych topowych taliach. I na ile sposobów może _REALNIE_ wygrać Lew. Co do penalizacji samuraja - jasne, czemu nie, jak tylko rozbudują się obiecywane themy na commanderach, tacticianach, deathseekerach, paragonach, herosach... Jak na razie sytuacja jest taka, że ktoś po przejrzeniu ważniejszych decków Lwich uznałby autorów większości z nich za bandwagonerów netdeckerów - takie to wszystko podobne...
Lion Clan • Samurai • Grumble • Unique
Nie ma mnie na forum do czasu premiery L5R CCG.

Geralt_Bialy_Wilk

  • Mantis Clan
  • temptation Personality
  • *
  • Wiadomości: 1722
    • Zobacz profil
Odp: [TH] MRPy
« Odpowiedź #27 dnia: 2010-01-03, 17:39 »
na ile sposobów może _REALNIE_ wygrać Lew.

Na dwa. Część klanów nawet tego nie może powiedzieć.


sejmitar

  • Lion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 6920
  • jestem barmanem na tym forumie
    • Zobacz profil
    • http://ccg.webd.pl
Odp: [TH] MRPy
« Odpowiedź #28 dnia: 2010-01-04, 00:28 »
Jak na dwa, to chyba masz na myśli oświecenie i dyshonor.
Lion Clan • Samurai • Grumble • Unique
Nie ma mnie na forum do czasu premiery L5R CCG.

Geralt_Bialy_Wilk

  • Mantis Clan
  • temptation Personality
  • *
  • Wiadomości: 1722
    • Zobacz profil
Odp: [TH] MRPy
« Odpowiedź #29 dnia: 2010-01-04, 01:21 »
Nie wiem jak wygląda gra w lokalnych playgroupach, nie bywam też na dużych turniejach (100+ osób), ale u nas praktycznie każdy dek sobie radzi, raz lepiej, raz gorzej. A ludzie różnymi rzeczami grają. Wystarczy popatrzeć na wyniki naszych małych, zwykle 7 osobowych, "turniejów".

Nie zamierzam tutaj podawać konkretnych przykładów kart, bo temat troszkę o czym innym, ale osobiście uważam, że Lion ma lineup supportu zarówno pod wjazd (naprawdę nieprzyjemny dla oponenta) i całkiem niezłe wsparcie dla deku honorowego/switchowego. Czego nie można powiedzieć na przykład o krabie, mantisie czy pająku - te klany każdy way/theme mają nastawiony na wjazd.

Tak, można złożyć oświecenie na krabie czy honorówkę na skorpionie. Ale mówimy mimo wszystko o dekach turniejowych i dekach które zwykłem nazywać "do pogrania".


sejmitar

  • Lion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 6920
  • jestem barmanem na tym forumie
    • Zobacz profil
    • http://ccg.webd.pl
Odp: [TH] MRPy
« Odpowiedź #30 dnia: 2010-01-04, 01:37 »
Geralt, nie chodzi o to, na ile różnych sposobów można (teoretycznie) wygrać, bo wtedy autowinnerem są Feniksy. Oświecenie, honor, wjazd, dishonor. Plus alternatywa, zrobienie winEventa (an nawetwinKami!) jest realne w fenolu. Sam składałem dishonora na inkwizycji, fajnie chodził...
Chodzi o to, ile grywalnych (czytaj : takich, które mają realne szanse na turniejach) ma Lew. I tutaj niestety liczy się tylko rozjazd, a ten rozjazd jest zawsze robiony na jedną modłę. Lew miał obiecanych N wayów w Celestialu, obecnie istnieje wspierany de decto jeden (zobaczymy co pójdzie w tH). Commanderzy kuleją (daj kami, żeby to się w końcu zmieniło), taktyków zarzynają (jeden unique taktyk na 7 postaci w secie), deathseekerzy dostali W SUMIE mniej supportu niż berserk w CE core, do paragonów boją się wydać cokolwiek  'BV' czy w ogóle cokolwiek grywalnego, żeby się br0ken nie stało. Efekt - gra się ciągle tą samą monotonią, bambusy, herosy, seiden, różnice wariantowe zależą właściwie od humoru, bo nawet nie od środowiska.
Breaker twierdzi, że erraty dostały nie te karty które powinny, bo to Lew powinien zostać zerratowany, bo za mocny/szybki/mnożny. No to może najpierw popatrzcie, ile kart z owianego już erratową legendą PotD śmiga w Lwie (a jakie będzie zdziwko, jak się okaże, że głównie postacie). A potem popatrzcie, jak bardzo różnią się między sobą _ugrywające_ coś decki Lwa, a jak bardzo różnią się między sobą ugrywające coś Fenole, Żury czy Mantisy. Sorki, ale nawet zerratowanie jednej karty w Lwie położy jedyny grywalny obecnie way.

Na razie EOT, czekam na jakieś Lwy w previu...
Lion Clan • Samurai • Grumble • Unique
Nie ma mnie na forum do czasu premiery L5R CCG.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9401
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: [TH] MRPy
« Odpowiedź #31 dnia: 2010-01-04, 01:42 »
I tutaj niestety liczy się tylko rozjazd, a ten rozjazd jest zawsze robiony na jedną modłę

Dwie. Dedykowane hero i multi-szóstki.

Najśmieszniejsze jest to, że obecnie najpopularniejszy T1 Lwa nie podchodzi pod żaden założony way.
« Ostatnia zmiana: 2010-01-04, 01:45 by kempy »
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


sejmitar

  • Lion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 6920
  • jestem barmanem na tym forumie
    • Zobacz profil
    • http://ccg.webd.pl
Odp: [TH] MRPy
« Odpowiedź #32 dnia: 2010-01-04, 02:03 »
Szóstki też lepiej działają z wsadem herosowym.

Co do EoT - wstrzymuję się dlatego, że może się np. okazać, że kolejne postacie do Lwa to wariacje na temat suicide paragona, tylko każda kosztuje o 1g więcej niż poprzednia i każda ma o 1f lub 1ch więcej. Wtedy żadna errata nie byłaby potrzebna :P
Lion Clan • Samurai • Grumble • Unique
Nie ma mnie na forum do czasu premiery L5R CCG.

Klepek

  • temptation Personality
  • Wiadomości: 1696
    • Zobacz profil
Odp: [TH] MRPy
« Odpowiedź #33 dnia: 2010-01-04, 02:16 »
Na lwie masz (liczac od t1):

1.Swarm-time attack - standard grany przez wiekszosc na 6-ki z dodatkiami;)
2. Switch/honor - o dziwo bardzo dobry deck , ma ciezko z honorowkami , a z reszta radzi sobie niewiele gorzej niz t1 , ostatnio testuje switcha zeby byla szansa z honorowkami i jak narazie nie mam zastrzezen.
3. Herosi - nie porownywalbym tego decku do t1 bo rozni sie masakryczna iloscia kart , ciekawy funo-wy deck , moze nie na wygranie kotei-a ale spokojnie mogacy wygrac z kazdym
4.Deck na discard - testowalem i mam jedno spostrzezenie jak Ci podejdzie przeciwnik ma bardzo male szanse na wygranie , jest nawet bardziej skuteczny niz t1 , problem w tym ze zdarzalo mi sie ze sie zacinal.
5. Deck na commanderach - jak narazie nie moge sie do nich przekonac.
6. Deck na followerach - probowalem i szybko sie zrazilem.

Mozna by jeszcze wymieniac dlugo , jak narazie bylo malo duzych turniejow zeby oceniac co na duzym turnieju sie sprawdza , na moje decki od 1 do 4 sa grywalne i mozna nimi spokojnie powalczyc z kazdym.

Blitzow i innych deckow nie probowalem wiec sie niw wypowiem
« Ostatnia zmiana: 2010-01-04, 02:27 by Klepek »

PIJ OZON BĘDZIESZ WIELKI
Spółka Rządzi , Spółka Radzi , Spółka nigdy Cie nie zdradzi!

Walec

  • eternal Personality
  • Wiadomości: 2747
    • Zobacz profil
Odp: [TH] MRPy
« Odpowiedź #34 dnia: 2010-01-04, 07:49 »
ja gram honorówkom popierwsze jest cholernie szybka ( rzadko fenolowi udaje się mnie dogonić a grałem z paroma kranami i też przeganiałem nawet jak mieli bukitę gorzej jak podchodził senta no ale cóż) raz czy dwa razy wygrałem turniej tą honorówką
niewiem jak wy ale dlamnie honor lionowy jest solidny i możliwy do wygrywania turnieji,

a BTW
te niby deki które wszystkie są takie same linowe może mają podobną strukturę postaci ale różnią się zasadniczo fatem, ostatnio sobie to przeglądałem jeden na weponach jeden na masie BA kolejny bardziej na wciąganiu i utrzymywaniu tam postaci i coś tam jeszcze było ( to yulko te które wygrywały lub były wysoko na dużych turniejach)

i pozatym co chcesz przez to powiedzieć ze skoro lion ma tylko jeden dek T1 to nie jest za silny? pytałeś się ile part z PotD śmiga w lionie postronie fata średnio około 6 (throuout preparation, desperate rush i laying in wait) po stronie dynasti to jeszcze wiecej bo około 8 kart, to jest sporo ale on bez tego busta był już silny (2 miejsce na genconie) a teraz nie wymaga za dużego skila by tym grać to jest smutne
Walec
_________________________________________________________
*Order of Black Muppet first chewbaca  * legendary sidekick to comic gonzo * Most famous Jokespeaker
* Legendary tomatoe dodger*

Breaker

  • Dragon Clan
  • temptation Personality
  • *
  • Wiadomości: 1438
    • Zobacz profil
Odp: [TH] MRPy
« Odpowiedź #35 dnia: 2010-01-04, 12:04 »
@ale sejmi, ja naprawde po tym jak przesiadlem sie na liona to czuje moc, wjezdzam a przeciwnikowi pekaja prowki. wolalbys 3 waye dragona z ktorych do kazdego jest rowno ukladany support ale zaden ze deckow nie jest nawet t2? mysle ze wolisz zeby bylo cos co wygrywa

honorowka jest fajna, owszem wjezdza troche slabiej od naporu ale nadal bardzo fajnie sie tym gra. pewnie moja wersja jest slabsza od wersji walca ale nadal da sie tym miazdzyc na luzie.

ja nadal bede uwazal ze lion ma juz tyle zabawek ze zeby reszta klanow mogla dobic do jego poziomu to nie powinien dostawac zadnej sensownej postaci za 6 do wjazdu przez co najmniej 2 dodatki. i malo akcji do fate, powinien dostawac support do: paragonow, deathseekerow i commanderow (w tym tanich followerow za 2-3).
Mirumoto Breaker
Dragon Clan - Samurai - Magistrate - Duelist - Kensai - Experienced 1 - Harbinger of Winter - House Martell Loyalist - AGOT paratrooper

sejmitar

  • Lion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 6920
  • jestem barmanem na tym forumie
    • Zobacz profil
    • http://ccg.webd.pl
Odp: [TH] MRPy
« Odpowiedź #36 dnia: 2010-01-04, 12:14 »
(...)ja nadal bede uwazal ze lion ma juz tyle zabawek ze zeby reszta klanow mogla dobic do jego poziomu to nie powinien dostawac zadnej sensownej postaci za 6 do wjazdu przez co najmniej 2 dodatki. i malo akcji do fate, powinien dostawac support do: paragonow, deathseekerow i commanderow (w tym tanich followerow za 2-3).

Tu się zgodzę. Więcej supportu do P, Ds, Cmd, Tac. Niekoniecznie w postaci tanich followerów, a na pewno NIE jako 'wyłącznie tanie followery'. ALE. Stwierdzenie 'na razie wystarczy supportu' różni się wagą od 'powinni zerratować lwa'.
Lion Clan • Samurai • Grumble • Unique
Nie ma mnie na forum do czasu premiery L5R CCG.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9401
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: [TH] MRPy
« Odpowiedź #37 dnia: 2010-01-04, 12:26 »
Ja tam nie wiem o co chodzi z tymi Smokami. Trochę statystyk:

Topaz: 1 / 75 (1-wszy po swissie, topy to draft)
Winner's Choice: Manchester 1 / 26 graczy
Winner's Choice: Szczecin 4 / 28
Gencon Australia: 3 / 32
Dragon*Con: Atlanta: 1 / 15
Gencon Indy: 4 / 287 łącznie w obu kwalifikacjach
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Breaker

  • Dragon Clan
  • temptation Personality
  • *
  • Wiadomości: 1438
    • Zobacz profil
Odp: [TH] MRPy
« Odpowiedź #38 dnia: 2010-01-04, 12:55 »
bo magistrzy w miare dzialaja i sa w stanie cos nawet wygrac. tylke jest pare matchupow ze autobecki, i jak koles nie trafil na zaden taki to grac sie ogolnie da. nie jest cudownie ale wygrac sie da, tylko ciezko i losowo.
Mirumoto Breaker
Dragon Clan - Samurai - Magistrate - Duelist - Kensai - Experienced 1 - Harbinger of Winter - House Martell Loyalist - AGOT paratrooper

Centurion

  • Scorpion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2146
    • Zobacz profil
Odp: [TH] MRPy
« Odpowiedź #39 dnia: 2010-01-04, 13:12 »
Cytuj
tylke jest pare matchupow ze autobecki

hehe pare znaczy 2 to i tak macie lajcik w porownaniu do biednych szczypcorękich :P
Shoju na prezydenta! :)