Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - kempy

Strony: [1] 2 3 ... 294
1
L5R Living Card Game / Odp: Wejście z CCG w LCG
« dnia: 2017-09-19, 21:25 »
bo sporo osób może się znudzić zanim pula kart osiągnie jakieś rozsądne rozmiary.

Jeszcze takie łopatologiczne porównanie z krążkami CCG na przykładzie np. AGoT 2.0 (8 frakcji). Gra miała premierę sklepową na początku października 2015 i na chwilę obecną posiada ok. 690 wzorów (na dniach dojdzie kolejne 50 z Deluxe). To mniej więcej odpowiednik edycji podstawowej oraz dwóch dodatków z L5R CCG (czyli plus minus pół roku po wyjściu base set i to jeszcze jeśli nie uwzględnialiśmy poprzedzających base set dodatków dual-bugged bo inaczej w momencie otwarcia edycji mieliśmy już te same liczby). Cały Netrunner (premiera 2012, 7 frakcji) to do tej pory niecałe 1300 wzorów, czyli jakieś 3/4 z przeciętnej edycji L5R, itd.

Powiem tak, aktywni lojaliści mają w LCG przej..ane, chyba, ze bawi ich granie przez długi czas praktycznie tym samym. Dlatego format LCG wymusza trochę inne podejście - żeby nie dostać szajby trzeba grać co najmniej 3-4 frakcjami a w początkowym okresie to wypadałoby nawet wszystkim.

2
L5R Living Card Game / Odp: Wejście z CCG w LCG
« dnia: 2017-09-19, 15:45 »
Czyli co? Przez najbliższe pół roku od wyjścia core seta będziemy dostawali po 20 kart co miesiąc, a później co? Będą jakieś większe dodatki w rozmiarze co najmniej core seta czy nadal tylko taka comiesięczna kroplówka? Jak to wyglądało w przeszłości w innych grach FFG?

Każda gra miała to inaczej rozwiązane. Z reguły było tak, że Cykl -> Deluxe -> Cykl 2 > Deluxe 2. Ale jeśli będzie tak jak w AGoT to rozszerzenie Deluxe (30$) może się pojawić w połowie pierwszego Cyklu a później to już jeden na Cykl. Jeżeli Deluxe będzie mono-frakcyjny to będzie zawierał około 50 wzorów z czego jakieś 80% dla jednego klanu. Spekuluje się, że pierwszy deluxe do L5R będzie wprowadzał nowy klan/frakcję, co jeszcze bardziej rozwodni zawartość następnych Cykli bo będzie więcej klanów do obsłużenia.

Dodatkowo tylko w pierwszym i drugim Cyklu FFG trzyma się z reguły terminu jeden mały dodatek na miesiąc. Im gra dłużej wychodzi te odstępy stają się minimalnie większe jak i przerwy między Cyklami zaczynają się znacznie wydłużać.

3
Zasady / Odp: Shinjo Tatsuo
« dnia: 2017-09-18, 23:42 »
Widzę, że w wielu przypadkach problem pojawia się jak ktoś próbuje na siłę kombinować i szukać "oryginalnych" zagrań ;)

Jak wspomniałem wyżej, w CCGu takie zagranie było jak najbardziej legalne. Stąd stawiałbym po prostu na nieświadome stare nawyki nadpisujące obecny ffg'owy ruleset.

4
Zasady / Odp: Shinjo Tatsuo
« dnia: 2017-09-18, 19:01 »
Pewnie dlatego, że ta akcyja napisana jest w ten sposób, iż mogłaby wskazywać tylko jedną postać (up to), więc w momencie jej inicjowania mógłbyś wskazać wyłącznie samego Tatsuo gdyby np. był sam w bitwie. W takim przypadku mechanizm gry zabrania Ci w ogóle uruchomienie tej akcji.

5
Zasady / Odp: Shinjo Tatsuo
« dnia: 2017-09-18, 18:38 »
Cytuj
Shinjo Tatsuo's ability cannot be used if he is already participating in a conflict (the targering requirement is to choose himself and another character, but targets can only be chosen if they can be affected by the ability's effects; since Shinjo Tatsuo cannot affect himself, he cannot choose himself as a target, which means that you cannot satisfy targeting requirements, so you cannot attempt to initiate the ability at all).
                                                                        

Co by się pokrywało z RR:

Cytuj
A card is not an eligible target for an ability if the resolution
of that ability’s effect could not affect the target at all.

6
Zasady / Odp: Shinjo Tatsuo
« dnia: 2017-09-18, 18:30 »
Czy Shinjo Tatsuo może użyć swojej akcji będąc już w bitwie i ściągnąć inną postać, która była w domu? Wg mnie to powinno działać bo koszt jest spełniony, a wystarczy, żeby choć część efektu zmieniała stan gry, aby akcja była legalna. Dobrze kombinuję?

Nie, nie może. Przykro mi.

PS. Ale w CCG by mógł. :)

8
Kilka razy większe, ale to jest skan karty, więc jakość so-so.

https://www.dropbox.com/s/lk0q7xp3rka5iag/Core059.jpg?dl=0

9
Tak, o to mi chodziło, chociaż na stronach FFG napisali, że to nie musi był dokładnie 6 dodatków.
https://www.fantasyflightgames.com/en/news/2014/11/5/a-new-stage-of-growth/
Info jest z 2014 więc może być przeterminowane.

Dobrze to doczytałeś? Nie pomyliłeś sobie pojęcia cyklu z rotacją dzięki której, po osiągnięciu pewnego punktu w czasie, będzie naraz legalne od pięciu do siedmiu cykli?

10
Zasady / Odp: Giver of Gifts
« dnia: 2017-09-14, 17:20 »
Spoko, wierzę Ci. Po prostu miałem nadzieję na odpowiedź typu: "... ale designer X napisał, że Giver of Gifts może wszystko".  ;)

Nie mówmy "hop"! :D

11
Zasady / Odp: Giver of Gifts
« dnia: 2017-09-14, 16:01 »
Nie tracisz kontroli nad attachmentem dołożonym do postaci przeciwnika (chyba, że pisze na nim coś innego). Czyli tym samym nie posiadasz kontroli nad nakładkami przeciwnika na Twoich kartach.

13
Turnieje / SnM - Reign of Jigoku - Onyx Arc (CCG)
« dnia: 2017-09-13, 14:46 »
Pierwszy turniej z legalnym Reign of Jigoku. Zapisy do przyszłego piątku. Obsługa turnieju na FB. ;)

- Sign ups will last until Friday the 22nd September @ 11PM CET and first round pairings will follow immediately.
- Onyx Arc legality, database 1.2.1. (RoJ)
- Please, use Tournament Mode and name your games "Onyx".
- One deck for whole tournament. No changes allowed. Notice that in Tournament Mode every deck has its own checksum number visible to TO.
- Before the game start both players may agree to play best-of-three. If not, winner will be scored 2-0. Final game will be best-of-three.
- Match times will be 5-7 days. Or faster if all finish their games earlier.
- Person that disconnects automatically loses that game. If agreed upon by both players, you may start the game over again instead.
- No results equals double loss (this time 0 points for every player).
- Round robin if less than 6 players, if more last official floor rules for number of rounds and cuts.
- All players should check the 'Hide Hand From Spectators' option during tournament games.
- All players must check the 'Verbose Chat Log' option in the player options.
- All players have to use latest Sun and Moon version and update immediately if it's available.

14

Obiecany spis klanów :)

Lion- 2
Dragon- 3
Crab- 2
Scorp- 4
Crane- 2
Phoenix- 2
Unicorn- 1

Sups. A jakieś konkretne standy + Top of Clan? Na fotce ludzie trzymają jakieś trofea.

15
A tak an serio, nie uchował się żaden plik wyjściowy z programu parującego?

16
War of Honor / Odp: War of Honor in Ivory Edition
« dnia: 2017-09-11, 12:24 »
dzięki, rzucę okiem, najwyżej sam coś poskładam...
A czy jest gdzieś jakaś baza decklist najlepiej do 20f extended?

Szczerze to w życiu nie widziałem decklisty do 20F Extended. Extended jako format IvE+ miałby rację bytu dopiero po wyjściu Onyxa (Znaczy Onyx Extended), gdzie pulę kart stanowiłyby rzeczy w 100% designowane pod ten ruleset i o podobnym power levelu.

Cytuj
Modernu raz spróbowałem (chyba któryś Szczyrk) i nie podoba mi się - lubię sobie zaplanować co ma robić talia i na czym się opierać, a jest to niemożliwe przy singlowych kartach

Też tak przez długi czas myślałem, ale okazało się, że jak najbardziej się da. Bo pula kart jest ogromna i da się złożyć talie które zupełnie nie zgrzytają np. takie oparte na konkretnym keywordzie. Najbardziej stromo pod górkę mają jedynie te decki, które chciałyby bazować na keyword/theme, supportowanym przez pół edycji.

http://l5rmodern.roku-mart.com/viewforum.php?f=4&sid=45ba90b5548b15bf11514c7f18d685b5

Cytuj
, poza tym takiej puli kart nie mam i raczej nie będę miał.

No tak, tego nie przeskoczysz inaczej jak przez proxy.

17
War of Honor / Odp: War of Honor in Ivory Edition
« dnia: 2017-09-11, 11:34 »
https://www.dropbox.com/sh/xwslerujenx1xsg/AABqCxq607W0ODtewqOJGlUpa?dl=0

Tu jest m.in. rulebook z Ivorowym patchem datowany na jesień 2014 oraz poskanowane przeze mnie oryginalne kafle (które pod IvE trzeba traktować jako textless). Co do 20F to nie miałem przyjemności pograć WoH na kartach z tego okresu więc nigdy żadnego decka nawet nie składałem.

Myśląc o zamkniętych formatach to polecam sobie złożyć też kilka decków do Moderna. Oprócz grywalności ma się w jednym miejscu przegląd tego co w danym klanie było najlepsze przez lata. Zastanawiam się nawet czy takie Modernowe talie nie byłyby też dobrym materiałem do WoH właśnie.


18


Cóż za smutna rocznica dzisiaj. Aż się napiję. Utz!

20
Imperial Cycle / Odp: 01 - Tears of Amaterasu
« dnia: 2017-09-10, 23:31 »
FFG przenosi sposób numerowania i kolejność kart w małych dodatkach z Core Set.

Nie prawda, albo raczej nie zawsze. W AGOT 2.0 kolejności rodów (tym samym numeracja) nie jest zachowana.

Aż sobie z ciekawości sprawdziłem i faktycznie jest burdel. W Conquest było tak, że w pierwszych slotach szedł Warlord z składówką a reszta była już zgodnie z kierunkiem koła sojuszy. W Netrunnerze kolejność jest stała - tylko w jednym cyklu zmienili, że karty Corpa są przed Runnerem.

Strony: [1] 2 3 ... 294