Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Ryoga

Strony: [1] 2 3 ... 25
1
L5R Living Card Game / Odp: Fantasy Failed Games
« dnia: 2017-10-18, 19:13 »
Ja akurat z Destiny wyskoczyłem dość szybko i patrząc co się dzieje mój portfel mi bardzo dziękuje. FFG zaczyna bardzo jechać po bandzie a jego działania zaczynają powoli przypominać stare GW. Z kolei GW zakręciło spore zmiany i wydaje ciekawe rzeczy i praktykuje nowe i zaskakujące działania. Runewars jeszcze nie widziałem granego więc nie sądzę aby było poważnym zagrożeniem ani sdla GW ani PP, zaś sam gigant z Nottingham wypuszcza Shadespire którym planuje zdobywać rynek odbiorcy zbliżonego do X-Winga.

Prawda jest taka, FFG może działać z pozycji giganta i odstawiać maniany, jednak pozycja giganta i wierność klientów nie są wieczne i może się to odbić czkawką, lub nie, bo w sumie niewidzialna ręka rynku jest niezbadana. 

2
Polecam allegrowiczów, znają się na rzeczy, tzn na organizacji turniejów. Na pewno wybierający się będą się świetnie bawili.

3
Ogólne / Odp: Open Beta L5R RPG
« dnia: 2017-09-27, 14:07 »
Akurat Star Wars od FFG bardzo mi się podoba i ten system custom dice i force points był bardzo udanym narzędziem narracyjnym. Jeśli uda się im wpleść to w system L5R to może wyjść całkiem zacnie. Czekam na ta open betę, bo akurat to może być fajne.

4
L5R Living Card Game / Odp: Wejście z CCG w LCG
« dnia: 2017-09-20, 15:01 »
Akademickość rozmowy odkładając na bok.

Sam należałem do grupy której wydawało się że LCG to dobra idea, że mniejsza pula kart jest w porządku, że jest to lepsze wyjście bo masz całą pulę kart  zawsze dostępną i nie masz tej bolączki że brak ci czwartej kopii rzadkiej karty do konkretnego decku. Tak było dopóki nie zacząłem grać w AGoT 2.0. Niezależnie od jakości mechaniki, bo w tej dziedzinie AGoT był i jest bardzo dobry, podobnie jak L5R LCG wymaga budowania ekonomii na poziomie talii i olbrzymiej ilości mikro decyzji w trakcie gry. Ludki też były bardzo fajne a turnieje organizowane przez Małe Ptaszki zaliczę do najlepszych w jakich kiedykolwiek brałem udział.  Ostatecznie zadziwiająca prędkość kapania nowych kart, ciągła powtarzalność i schematyczność rozgrywki spowodowały że po pierwszym cyklu skończyłem swoją przygodę z formatem LCG będąc w pełni przekonanym że absolutnie mi nie odpowiada.

Pić piwo i przesuwać kartoniki i/lub figurki po stole w miłym towarzystwie mogę w dziesiątkach innych, bardziej odpowiadających mi tytułach. Nie muszę grać w L5R LCG, nostalgy factor nigdy nie był w stanie przekonać mnie do kupna czegoś. Bez wątpienia są osoby którym format LCG pasuje i uważają go za dobry, ja wiem z pierwszej ręki że nie mam czego szukać w nowej Legendzie, niezależnie jak nie ciekawa może być mechanika, czy jak fajne ludki by nie grały ze mną, 3XCS i kilka chapter paków zanim dojdę do wniosku że to w zasadzie 'same old, same old' zostaną, a właściwie już zostały wydane na inny, bardziej odpowiadający mi tytuł.

5
L5R Living Card Game / Odp: Wejście z CCG w LCG
« dnia: 2017-09-19, 20:20 »
Splash zawsze był mocno ograniczony w grach FFG. Te które miały to dobrze zorganizowane, jak Inwazja (W obrębie destruction i Order mieszaj się jak chcesz, ograniczają cię tylko ikonki) czy Android (Mechanika infulence jednak była całkiem zgrabna) pozwalały na całkiem solidną różnorodność talii. L5R LCG ma możliwość splashowania bardzo poważnie ograniczoną, tylko w obrębie jednego decku a startowe domki mają tak mało bambusa że właściwie dodać możemy góra pięć kart.

6
L5R Living Card Game / Odp: Wejście z CCG w LCG
« dnia: 2017-09-18, 23:34 »
Temat został całkowicie odpuszczony w moim przypadku. Jedna lekcja z AGoT 2.0 mi w pełni wystarczyła, LCG nie jest formatem wydawniczym który mi odpowiada. Zbyt niska ilość wzorów kart dostępna na początku w połączeniu ze zbrodniczo wolnym tempem zwiększania puli (2 karty na klan na miesiąc i garstka neutralnych) wyjątkowo mnie odrzuca.
W przypadku Arkham czy LoTR które są i tak bardziej kooperacyjnymi planszówkami niż karciankami taki format ma sens bo utrzymuje świeżość w grze, ale w przypadku tytułu z aspiracjami gry turniejowej już dużo mniej. Brak odpowiednio wysyconej opcjami puli powoduje niską różnorodność talii oraz schematyczność i powtarzalność rozgrywki. Przerabiałem to już w AgoT 2.0 i jak dla mnie LCG jest formatem kompletnie nieodpowiednim do czegokolwiek innego niż casual grania jak planszówkę, pula się nudzi, kupujemy dodatek.
To czy grę wydaje FFG, WoTC czy menele spod 15 nie ma żadnego znaczenia.

7
Core Set / Odp: Lion - spoilery ze stron różnych
« dnia: 2017-06-01, 18:12 »
Typ po lewej stronie artu wygląda jakoś dziwnie.

8
Core Set / Odp: Crane - Pinnacle of Perfection
« dnia: 2017-05-25, 18:50 »
Mi się legenda kojarzy z tym że są klany i każdy ma swoje domki/sensei i klany są różnorodne i pozwalają na kilka sposobów gry. Tym czasem żurawie pokazane do tych cxas są na jedno kopyto, hard kontrol, polityka i honorowanie.

Choć przy tak mikroskopijnej puli kart to czego ja się spodziewam ? Przy kolosalnym tempie w jakim rośnie pula to dwóch way na klan doczekam po pięciu latach jak już wszystkie deluxe wyjdą.

9
Nie wygląda to aż tak źle. Ręka wydaje się mieć duży wpływ na wynik walki, więc starcia będą bardziej wyglądały jak walki a mniej jak rozwiązywanie równań matematycznych a'la aGoT 2.0. Jest tu więcej +4, blank, blank, +2; a mniej Odjedź, dojedź, umrzyj; ale może taka ma być dynamika gry biorąc pod uwagę, że jak się postaci skończą lei na ofiarę dla kami to musi jechać na Hawaje po nowe.

Ta Agasha Kodo, vel Seeker of coś tam z tym jednym bambusem (co sugeruje że łatwo się ją będzie splashować) i faktem że wchodzi z łapy (więc trudno ją zgadnąć) która daje możliwość odpalenia Kręgu powietrza dwa razy w rundzie wydaje się być takim no brainer pick do honorówki.

Osoba odpowiedzialna za wybieranie ilustracji do przedruku powinna zostać wymieniona, albo minimum pójść na badania wzroku i/lub dobrego gustu.

Ten malutki preview dla mnie na plus.

10
O ! Widzę taki jakby Put to the Sword ! Ciekawe czy skorpion dostanie Tears of Lys a Feniksy Dracarys.
Interesująco wygląda akumulowanie fate na nie użytych w fazie konfliktu ringach i sposób w jaki klan smoka współpracuje z nimi. Ciekawe i w miarę pasujące do klanu.
Dwa statusy honored i dishonored wyglądają tak średnio nedly. Wydaje mi się że samuraj jest honorowy tak założenia i może zostać zdyshonorowany. Tutaj jest za to jakiś status super honorowości... Glorified może ?
Ogólnie to zaczyna coraz bardziej wyglądać jakby stara L5R i AGoT miały dziecko i jest nim neo L5R.

11
L5R Living Card Game / Odp: Jaka dystrybucja w LCG?
« dnia: 2017-04-26, 22:19 »
Mini to prawdopodobnie jakieś tokeny.

12
Holdingi blokujące prowincje wyglądałyby srogo, choć pewnie byłaby opcja jakiegoś discard ich. Było też coś wspomniane o postaciach w fate, więc może character screw poważnego nie będzie ? Nadal nie wiemy nic na pewno, bo równie dobrze mogą się podczepiać holdingi do prowincji a fortyfikacja Kraba może zamieniać się miejscem z innym holdingiem.
Choć na razie te holdingi wydają się być całkiem mocne; City of Lies, czy to do kurczaków co dobiera kartę wydają się być solidne, na tyle że zajmowanie prowincji wydaje się być sensowne.


13
"Obaj samuraje mierzą się wzrokiem, oceniając swoje szanse na wygraną. Chwila napięcia, oczekiwania na pierwszy ruch, płatki wiśni opadają dookoła.

- Jesteś zwycięzcą, Mirumoto-dono. - Jeden z nich niespodziewanie pochyla głowę, oddając zwycięstwo lepszemu, zachowując twarz i zapobiegając rozlewowi krwi."

Czy coś w tym stylu przychodzi mi na myśl, chodź jak to miałoby działać w przypadku pojedynku na śmierć i życie nie mam pojęcia.

Pomimo tego uważam takie rozwiązanie kwestii pojedynków jako idiotyczne. Zredukowanie czegoś tak ważnego jak honor w świecie Rokuganu do mechanicznej roli zasobu którym kupczymy na licytacjach wywołuje u mnie spory absmak.


14
Jak patrzę na to jako gracz CCG to widze to jako trochę płaskie i pozbawione głębi. Wygląda to tak jakby ktoś przyciął L5R i wrzucił zhaburgeryzowaną, kolorową wersję gry, dostosowaną do every day graczy. Na razie tyle bo za mało pokazane i może jest tam sporo głębi w środku.

Jednak jeśli wyłączę tryb gracza emperor edition i spojrzę na to jako osobną grę to jestem nawet nieco zaintrygowany, bo wygląda to na fun gierkę z fajnymi pomysłami.

15
L5R Living Card Game / Odp: L5R wykupione przez FFG!
« dnia: 2017-03-16, 23:31 »
FFG umie robić oszałamiające wizualnie gry, ale nigdy specjalnie im robienie mechaniki nie wychodziło. Jest okej to najlepsze co można się spodziewać po ich produkcie. Podstawowe pytanie to czy oprawa graficzna będzie trzymać nie poziom i być och i ach, ale czy będzie zgodna ze światem i jego klimatem, bo jak nagle zobaczymy członków klanu Lwa biegających w futrach...

Czy warto czekać ? Nie wiem, dowiem się jak gra wyjdzie, bo nie ma innej karcianki w zbliżonych klimatach na rynku i w zasadzie czekać jestem zmuszony. Nie spodziewam się raczej czegoś wielkiego, najprawdopodobniej będzie tak jak w przypadku Netrunnera, AGoT i Inwazji, po pierwszym cyklu odpuszczę, bo się znudziło.

IMHO nowa legenda będzie taka jak produkty FFG nas przyzwyczaiły, z mnóstwem żetonów, oszałamiająca graficznie ale prawdopodobnie dość płytka.

16
L5R Living Card Game / Odp: Fantasy Failed Games
« dnia: 2016-11-22, 21:32 »
Ciekawe jak z tego wybrną, bo to wpadka naprawdę komiczna. Trochę szkoda bo w to SW: Destiny nawet całkiem przyjemnie się gra.

17
L5R Living Card Game / Odp: L5R wykupione przez FFG!
« dnia: 2016-11-05, 17:15 »
Jako osoba która grala pierwszy cykl aGoT, wcześniej w inwazję i chwilę w netrunnera poważnie obawiam się o przyszłość krążków w wydaniu FFG. O ile radzą sobie jako tako z wydawaniem planszówek i nawet te ich ni to bitewniaki ni to planszówki jak Armada czy X-Wing mniej lub bardziej dają radę to jeśli chodzi o LCG to raczej moje osobiste doświadczenie wskazuje na morze niedopracowanych kart, brak balance i nie umiejętność skutecznego sobie poradzenia z kłopotliwymi taktykami. A teoretycznie LCG powinno radzić sobie z tym dobrze, bo i inny plan wydawniczy i mikroskopijna pula (w porównaniu z M:tG czy Krążkami poprzednimi) ) kart powinny raczej nie prowadzić do takich sytuacji.

Pożyjemy zobaczymy, może krążki będą naprawdę udaną grą i wyjdę poza pobawić się pierwszym cyklem i porzucić.

18
L5R Living Card Game / Odp: Fantasy Failed Games
« dnia: 2016-09-10, 23:26 »
O tym że istnieje szansa na nie przedłużenie umowy na licencję pomiędzy GW a FFG poza jej aktualny wymiar czyli bodajże luty 2017 to ćwierkały ptaszki od momentu kiedy FFg zapowiedziało bitewne wydanie Runewars.

Jednak daje to potencjalnie niebezpieczny precedens, który może spowodować zmniejszenie liczby chętnych na ewentualne przyszłe produkty LCG oparte na licencjach.

19
L5R Living Card Game / Odp: Fantasy Failed Games
« dnia: 2016-09-09, 20:58 »
FFG kończy współpracę z GW. Oznacza to koniec Conquesta, więc FFG będzie miało miejsce na nowy produkt.

20
You know nothing, Jon Snow / Odp: AGoT - Jak zacząć?
« dnia: 2015-12-31, 12:40 »
Ja na razie kombinuję lani/stark, ale z braku czasu nie turniejowo.

Strony: [1] 2 3 ... 25