Autor Wątek: Dwa pytanka od Tsuruchi's Legion ;)  (Przeczytany 7234 razy)

Epik

  • Mantis Clan
  • experienced Personality
  • *
  • Wiadomości: 558
    • Zobacz profil
Odp: Dwa pytanka od Tsuruchi's Legion ;)
« Odpowiedź #20 dnia: 2012-08-08, 01:30 »
Sprawa wygląda tak: Jest sobie wspaniały mantisowy guidance:
Cytuj
After engaging, if the Attacker is a Mantis Clan player: Reduce the current battlefield's province's strength to 5.


I jakiś jegomość zadał na forum AEG pytanko czy trait trzeba deklarować (pytanko jak pytanko; http://www.alderac.com/forum/viewtopic.php?f=59&t=98884&p=1304985&hilit=yoritomo%27s+guidance#p1304985 ), z tym że ruleman odpowiedział że tak, trzeba. I to mi się nie zgadza - DLACZEGO?

W rulsach jest wyraźnie napisane:
Cytuj
Triggered traits happen every time that trigger occurs in the game.
oraz
Cytuj
Triggered traits are not optional ? they must happen if the trigger occurs.
( http://rules.l5r.com/EE_Card_features )

Czyli mam rozumieć, że ruleman się pomylił tak?
« Ostatnia zmiana: 2012-08-08, 01:33 by Epik »

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9380
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Dwa pytanka od Tsuruchi's Legion ;)
« Odpowiedź #21 dnia: 2012-08-08, 01:57 »
http://www.alderac.com/forum/viewtopic.php?f=59&t=99232

Zobaczymy. Ostatnio w Katowicach Walec miał tą samą zagwozdkę z Jamkiem.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Walec

  • eternal Personality
  • Wiadomości: 2747
    • Zobacz profil
Odp: Dwa pytanka od Tsuruchi's Legion ;)
« Odpowiedź #22 dnia: 2012-08-08, 02:29 »
tylko jeżeli nie bedzie sie deklarowało to moze dochodzić do niezłych przekretów w stylu
to wiesz ja zagrałem przez ostatnie 2 tury 3 DV to dociagne 3 karty przed ostatnią bitwa
albo np bedziesz kazał przeciwnikowi zrzucic 3 karty za to targetował bofane
albo kurcze zapomiałem dociagnąc 2 carty z aGoD ale tam nie ma opcjonalnego do ciagu to dociagne dwie  ( co z tego że jak grałem musiałbym pewnie zrzucić karte)
Walec
_________________________________________________________
*Order of Black Muppet first chewbaca  * legendary sidekick to comic gonzo * Most famous Jokespeaker
* Legendary tomatoe dodger*

Epik

  • Mantis Clan
  • experienced Personality
  • *
  • Wiadomości: 558
    • Zobacz profil
Odp: Dwa pytanka od Tsuruchi's Legion ;)
« Odpowiedź #23 dnia: 2012-08-08, 03:01 »
Fakt, z dociąganiem/zrzucaniem kart mogą być największe problemy. Z innej strony jeśli będzie trzeba deklarować, to może być sytuacja w stylu: "To ja NIE mówię że tracę X honoru (After Ekichu enters play: Lose 8 Honor.~), no trudno, więc nie tracę!"

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9380
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Dwa pytanka od Tsuruchi's Legion ;)
« Odpowiedź #24 dnia: 2012-08-08, 07:56 »
@Walec

Co innego automatyczne włączanie się triggerów a co innego cofanie się z efektami o turę lub wcześniej. Tą drugą sprawę załatwiają odpowiednie zapisy w Floor Rules tj. sędzia może powiedzieć "zapomniałeś? pałuj się!". :)
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Walec

  • eternal Personality
  • Wiadomości: 2747
    • Zobacz profil
Odp: Dwa pytanka od Tsuruchi's Legion ;)
« Odpowiedź #25 dnia: 2012-08-08, 08:21 »
ale kempy to jest dokładnie to samo co za różnica czy przypomniałeś sobie ture czy np bitwę czy np. pare battle akcji później efekty może by ten sam mogą być nadużycia

albo się traity trigeruja zawsze albo nie i jak do tego mają się floor rulsy 
np ja z jamkiem byłem przekonany że że trzeba deklarować i ze nie powiedział to trudno zapomniał wiec zagrałem inaczej bitwe niz jak bym miał 7 ps

sedzia tez może powiedzieć trudno zapomniłąeś pałuj sie? taka sama sytuacja
Walec
_________________________________________________________
*Order of Black Muppet first chewbaca  * legendary sidekick to comic gonzo * Most famous Jokespeaker
* Legendary tomatoe dodger*

Zapasnik

  • Dragon Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 624
    • Zobacz profil
Odp: Dwa pytanka od Tsuruchi's Legion ;)
« Odpowiedź #26 dnia: 2012-08-08, 08:49 »
ale kempy to jest dokładnie to samo co za różnica czy przypomniałeś sobie ture czy np bitwę czy np. pare battle akcji później efekty może by ten sam mogą być nadużycia

jeśli byłyby nadużycia / gracze po odkryciu błędu nie są w stanie prawidłowo skorygować stanu gry, nie powinno się cofać nic. Wszystko zresztą i tak zależy od sędziego:

In the event that an illegal play is discovered after it has been made, it should be corrected to the greatest extent possible, so long as no subsequent plays are impacted and less than one full turn has elapsed. If one or more turns have passed, or too many other plays were made that were contingent upon the mistake, the play may not be taken back to any degree. A Judge or Tournament Organizer will make the final arbitration in these cases.

albo się traity trigeruja zawsze albo nie i jak do tego mają się floor rulsy 
np ja z jamkiem byłem przekonany że że trzeba deklarować i ze nie powiedział to trudno zapomniał wiec zagrałem inaczej bitwe niz jak bym miał 7 ps

Tak jak powiedział Epik, triggered traity zachodzą ilekroć zadziała trigger. Może Palmerowi chodziło o dobry zwyczaj z tym ogłaszaniem, bo raczej chyba nie o "warunek" zajścia efektu traita. Z tym korygowaniem trzeba być ostrożnym - może się zdarzyć, że przeciwnik na koteju będzie mógł chcieć specjalnie wykorzystać tę zasadę "jednej tury"...
"Where others see trouble, the Scorpion see possibilities" - Shosuro Mogami
"Weźmy słowo "Hantei"... parę liter dodać, parę ująć, parę przestawić i wychodzi "Fu Leng".

Walec

  • eternal Personality
  • Wiadomości: 2747
    • Zobacz profil
Odp: Dwa pytanka od Tsuruchi's Legion ;)
« Odpowiedź #27 dnia: 2012-08-08, 10:50 »
powiem z dociagiem i z rzucieniem kart poprawić sytuacje jest bardzo łatwo ale nie dokońca odtworzysz cała sytuacje

a deklaracja wymagana powstrzymuje sytuacje że np. celestiale sa z holgingami (i nie będzie sytuacji ale ja nie widziałem twojego celestiala trudno ale i tak jedo trait sie odpalił) itd albo ile razy widziałem że ktoś chowa chudo seido pod holdingami lub inne upierdliwe rzeczy
wielokrotnie widziałem to na turniejach i na duzych turniejach zawsze deklarowalo sie że uzywasz traita na trigger nie masz wyboru ale o tym mówisz
Walec
_________________________________________________________
*Order of Black Muppet first chewbaca  * legendary sidekick to comic gonzo * Most famous Jokespeaker
* Legendary tomatoe dodger*

Zapasnik

  • Dragon Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 624
    • Zobacz profil
Odp: Dwa pytanka od Tsuruchi's Legion ;)
« Odpowiedź #28 dnia: 2012-08-08, 11:34 »
wielokrotnie widziałem to na turniejach i na duzych turniejach zawsze deklarowalo sie że uzywasz traita na trigger nie masz wyboru ale o tym mówisz

Hm... powiedzieć o używanym traicie nie zaszkodzi, i na pewno jest sportowe, ale wymóg tego już z kolei dziwnie się ma do reguł, bo w kwestii akcji z abilitek:
Using abilities
When a player takes an action, follow steps A through F in sequence.
A. Announce the action
The player says which ability he or she is using, indicating its source and, if that source has multiple abilities appropriate for that point in time, which ability is being used.

a w kwestii traits rulbuk mówi wyraźnie, nic nie wspominając o jakimś announcingu:

dla triggered:
Triggered traits happen every time that trigger occurs in the game. (...) Triggered traits are not optional ? they must happen if the trigger occurs.
i dla continuous:
While their card is in play, continuous traits apply their effects. Continuous traits do not have a duration, and do not resolve or have a resolution. They are ?always on.?

Poza tym:
In preparation for a tournament, players should be knowledgeable of the latest rules and rulings for the game

Imho można zagrać traita bez słowa. Jeśli tak nie jest, ciekawi mnie, co ma do powiedzenia sędzia odnośnie ww. zapisów.
"Where others see trouble, the Scorpion see possibilities" - Shosuro Mogami
"Weźmy słowo "Hantei"... parę liter dodać, parę ująć, parę przestawić i wychodzi "Fu Leng".

Walec

  • eternal Personality
  • Wiadomości: 2747
    • Zobacz profil
Odp: Dwa pytanka od Tsuruchi's Legion ;)
« Odpowiedź #29 dnia: 2012-08-08, 11:58 »
tylko drogi zapasniku teraz wiazaca i nadrzedna jest wypowiedź http://www.alderac.com/forum/viewtopic.php?f=59&t=98884&p=1304985&hilit=yoritomo%27s+guidance#p1304985 nie ważne co pisze w rulsach zawsze ruling na officjalnej stronie jest nadrzedny.
Walec
_________________________________________________________
*Order of Black Muppet first chewbaca  * legendary sidekick to comic gonzo * Most famous Jokespeaker
* Legendary tomatoe dodger*

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9380
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Dwa pytanka od Tsuruchi's Legion ;)
« Odpowiedź #30 dnia: 2012-08-08, 12:13 »
Na razie tak, ale czekamy na drugie potwierdzenie i ewentualne 'under discussion'. =]
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Jamek

  • boxable Personality
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
Odp: Dwa pytanka od Tsuruchi's Legion ;)
« Odpowiedź #31 dnia: 2012-08-08, 13:08 »
I jakiś jegomość zadał na forum AEG pytanko czy trait trzeba deklarować (pytanko jak pytanko; http://www.alderac.com/forum/viewtopic.php?f=59&t=98884&p=1304985&hilit=yoritomo%27s+guidance#p1304985 ), z tym że ruleman odpowiedział że tak, trzeba. I to mi się nie zgadza - DLACZEGO?

Ruleman powiedział, że traity powinno się deklarować. O ile jestem w stanie sie z tym zgodzić to nic nie powiedział o konieczności deklarowania.

horror

  • Dragon Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2895
    • Zobacz profil
Odp: Dwa pytanka od Tsuruchi's Legion ;)
« Odpowiedź #32 dnia: 2012-08-08, 13:55 »
a mi sie wydaje ze powiedzial ze powinny byc ogloszone kiedy sie wydarzyly. nic na temat tego ze powinny byc deklarowane, ale poinformowac przeciwnika ze cos takiego mialo miejsce.

Jamek

  • boxable Personality
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
Odp: Dwa pytanka od Tsuruchi's Legion ;)
« Odpowiedź #33 dnia: 2012-08-08, 18:14 »
a mi sie wydaje ze powiedzial ze powinny byc ogloszone kiedy sie wydarzyly. nic na temat tego ze powinny byc deklarowane, ale poinformowac przeciwnika ze cos takiego mialo miejsce.

Fakt, moje tłumaczenie nie było najcelniejsze i Horror masz rację. Ale nadal wydaje mi się że wypowiedź ruleman'a odnosi się bardziej do zasad 'fair play' niż reguł samej karcianki.

Mam tylko nadzieję że odpowiedź na pytanie zadane przez Kempego wyjaśni tą sprawe.

Vasquez21

  • Crab Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 823
    • Zobacz profil
    • Sklep internetowy MGŁA
Odp: Dwa pytanka od Tsuruchi's Legion ;)
« Odpowiedź #34 dnia: 2012-08-09, 00:29 »
Sklep internetowy MGŁA.pl ( http://www.mgla.pl )

Epik

  • Mantis Clan
  • experienced Personality
  • *
  • Wiadomości: 558
    • Zobacz profil
Odp: Dwa pytanka od Tsuruchi's Legion ;)
« Odpowiedź #35 dnia: 2012-11-13, 20:12 »
Pytanko o kolejność rezolwowania akcji; nie jestem pewny a na forum AEG nie widziałem.:

Mam sobie Black Marketeering:
Cytuj
Battle: Target an enemy Personality whose unit's total Gold cost is 10 or lower: He defects. Take control of him (he joins your army). Dishonor him. Destroy any of his Followers whose Honor Requirement he now fails to meet. Give control of him to his owner before the turn ends.

Zabieram przeciwnikowi Samurai'a, po czym zagrywam na niego którąś z następujących akcji:

Cytuj
Perfect Sacrifice
Battle/Limited: Choose your performing Samurai: Give each Personality and Follower in his unit a Force bonus equal to its current Force. Before this turn ends, destroy his unit.
Lub
Cytuj
In the Heart of Battle
Battle/Open: Choose your performing Samurai: Straighten him and give him +3F. Destroy him before this turn ends.

I teraz, rozumiem że 'before this turn ends' rezolwują w takiej kolejności jakiej zażyczy sobie aktywny gracz; czyli najpierw oddaję postać przeciwnikowi a potem ona ginie i zabiera honor poniżej 40 zanim zacznie się tura przeciwnika. Mam rację? : D

Chmielu

  • Scorpion Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 1196
    • Zobacz profil
Odp: Dwa pytanka od Tsuruchi's Legion ;)
« Odpowiedź #36 dnia: 2012-11-14, 00:13 »
http://rules.l5r.com/EE_Timing#Resolving_timing_conflicts

Masz rację. Oba wystrzelą w punkcie C i gracz aktywny będzie decydował o kolejności.
Scorpion Clan * Central head of 3-headed oni * Spoiled air shugenja
A message, my lord, from the... Nezumi ambassador

Epik

  • Mantis Clan
  • experienced Personality
  • *
  • Wiadomości: 558
    • Zobacz profil
Odp: Dwa pytanka od Tsuruchi's Legion ;)
« Odpowiedź #37 dnia: 2013-03-20, 01:37 »
Okey, teraz mam pytanko z tych trudniejszych. Szperam w rulsach ale ni trochę pewny nie jestem.
Zagrywam sobie jakąś akcję która sprawia że coś się w przyszłości stanie, np:
Cytuj
A Game of Dice
Limited: Draw two additional cards during your next End Phase.

No i teraz pytanie brzmi; kiedy następuje 'resolution' i kiedy akcję mogę uznać za 'resolved'?
a) Akcja rezolwuje automatycznie gdy ją zagrywam, tylko jej efekty zostają odwleczone w czasie ale samą akcję uznaję za zamkniętą,
b) Rezolucja jest odwleczona aż nie wykonam wszystkiego, w tym wypadku aż do momentu gdy dociągnę karty.

Kto jest na tyle odważny aby to rozwikłać? ;)

sejmitar

  • Lion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 6920
  • jestem barmanem na tym forumie
    • Zobacz profil
    • http://ccg.webd.pl
Odp: Dwa pytanka od Tsuruchi's Legion ;)
« Odpowiedź #38 dnia: 2013-03-20, 02:24 »
Pierwsze pytanie : a co to ma wspólnego z dwoma pytaniami o Tsuruchi's Legion, albo chociażby z poprzednim postem? Pisać w osobnych wątkach, choćby po to by wyszukiwarka była w stanie potem znaleźć konkretne problemy.

Co do pytania : kiepsko szperasz. http://rules.l5r.com/EE_Abilities_and_actions#E._Action_resolution I tam masz też link do delayed effects. Dodatkowo także http://rules.l5r.com/EE_Timing

Zakładając, że nic nie było mieszane z kosztami, targetami etc... Akcja jest 'resolved' kiedy uruchomisz (resolve - nie znam dobrego tłumaczenia w takim kontekście) jej wszystkie efekty. ( >> Abilities and actions) Efekty uruchamiają się w momencie "doczytania" ich na karcie. Jeżeli jakiś efekt jest 'delayed' (czyli mówi o tym, że "za 3 tury", "w następnym X phase", "po śmierci samuraja"), nadal jest "resolved" w momencie przeczytania, ale jego efekty są wprowadzane do gry w późniejszym czasie (>> Timing).

W przypadku AGoD - jej akcja Limited resolvuje po tym, jak dowiesz się, że na koniec tury masz wziąć sobie dodatkowe dwie karty. Natomiast dociągnięcie tych kart jest tylko wprowadzeniem pewnego efektu w życie.
Lion Clan • Samurai • Grumble • Unique
Nie ma mnie na forum do czasu premiery L5R CCG.

Epik

  • Mantis Clan
  • experienced Personality
  • *
  • Wiadomości: 558
    • Zobacz profil
Odp: Dwa pytanka od Tsuruchi's Legion ;)
« Odpowiedź #39 dnia: 2013-03-20, 11:38 »
Dziękować! Z ciekawostek, z tego wynika że kombo berkowe Feign Death + delayed death nie działa, ponieważ:
a) Jakby ktoś chciał rzucić (prawidłowo) od razu po rezolucji to nie zadziała ponieważ akcja nikogo nie zabiła, tylko zasadziła efekt który zabije w przyszłości,
b) Jak ktoś chce rzucić w momencie umierania to nie zadziała bo to nie jest rezolucja tylko opóźniony efekt.
Cytuj
Feign Death
Reaction: After the resolution of an action or a battle that destroyed a performing Personality you own: Bring him into play (in your home), ignoring costs and Honor Requirement. Bow him. Dishonor him. Lose 2 Honor.

np. Halls of the Forgotten
Reaction: After another player's Battle action targets your Berserker: Delay its effects on him until after this battle ends.
;)

PS. Sejmi; to kontynuacja rozkminy, następne pytanka będą w nowych tematach :)