Spaliliśmy knajpę, aby zbudować nową.
(skille, style oraz ich kwantyfikacja wzięte z sufitu, ale powinny pokazać o co chodzi):Samujaj ma skille : "Szybkość" na 5, "Celność" na 3, "Siła" na 5, "Grad ciosów" na 6 (konwertuje szybkość i siłę na celność), "Technika dwuręczna" na 2 (trzymasz kosę w dwie ręce naraz, konwertuje szybkość na celność i siłę). "Technika jednoręczna" na 3 (konwertuje siłę na szybkość i szansę hita) oraz (fluffowy) styll "Rozczochrany" na 3. Te skille są naumiane i jego, nic mu ich nie odbierze, może je w najgorszym razie zostawić takie jakie są i nie rozwinąć. No, może jak ktoś mu rękę obetnie to "Tech dwuręczny" mu spadnie Poza skilami z efektem mechanicznym są jeszcze skille fluffowe, takie dla szpanu. UWAGA! To są tylko skille. Teraz trzeba wiedzieć, jak ich razem używać - czyli przejść do stylów. Ten sam samuraj zna style : "Kakitowy" - składa się z "Szybkości 3", "Celności 3", "Techniki jednoręcznej 3". Styl wytrenowany w 80%. Wprawdzie skill "Szybkość" jest u samujaja wyższym, ale styl - który uczy jak łączyć poszczególne skille - na więcej mu nie pozwala (lub : mocno obcina "nadmiarowe" skille). "Akodowy" - składa się z "Celności 2", "Siły 2" i "Techniki dwuręcznej 2". Styl wytrenowany w 100%. Identycznie jak z szybkością w Kakicie, "Siła" nie jest wykorzystana w pełni. "Brutalny napierdol" (samouk) - składa się z "Siły" na 5 i "Techa dwuręcznego" na 2. Sam się naumiał, a co. Na razie wytrenowane w 30%. "Wszystko co umiem" (samouk) - składa się ze wszystkiego co ma. Wytrenowany na 2%, bo nie ma kiedy... Dodatkowo styl się ciężko trenuje, bo ma strasznie dużo skilli. W skrócie - skille to karty (masz/nie masz), a styl to deck (co włożyć i jak używać, i nie włożysz czegoś czego nie masz) Analogia nie jest doskonała, ale chyba zrozumiała. Dla krytyków "dlaczego skill nie liczy się cały": bo atut (np. muskuł) to nie wszystko, trzeba to jeszcze umieć wykorzystać w połączeniu z innymi elementami. Koleś który ma 2x mocniejszą górną muskulaturę ciała niż reszta populacji ma tylko lekką przewagę w savate. Lub, kontynuując analogię z deckiem, co z tego, że masz w fate 40 kart "kiwnij swoją postać aby wygrać grę" skoro w dynastii masz tylko 1 postać, kosztuje ona 30 golda a reszta decku to eventy mielące fate .
Praktycznie każde dojo Kakita oferuje "bladoniebieski" exp, który łatwo wymienia się na skille "Szybkość", "Celność" , "Technikę jednoręczną", "Maskowanie płci" i "Włosy do ziemi". Bardzo ciężko (lub wcale!) tego expa wymienia się na skile "Siła", "Technika dwuręczna" i "Zapach testosteronu". Praktycznie każde dojo Akodo oferuje "brunatnopomarańczowy" exp, który łatwo wymienia sie na skille "Celność", "Siła" i "Technika dwuręczna", "Nazimperializm" i "Patelniajutsu". Bardzo ciężko (lub wcale) tego expa wymienia się na skille "Technika jednoręczna", "Podstępność", ale wymiana na "Zapach testosteronu" jest całkiem możliwa. Praktycznie w każdym dojo Kakita można siedzieć i doskonalić standardowe style Kakita. Standardowy styl Kakita to dowolna kombinacja skille z "bladoniebeskich" expów, o tym samym poziomie. Czyli np. (każda para [] to osobny styl) : [S1 C1 Tj1], [S2 C2 Tj2 Wdz2], ale także [S3 C3 Wdz3] i [Tj1 Mp1 Wdz1]. Niektóre dojo będą miały konkretne warianty stylu (bo inny sensei albo inna tradycja) - np. z lekką zmianą cyferki, albo z nieco innym/dodatkowym skillem, np. : [S4 C3 Tj3], [S4 C4 Tj4 Pijanica2], [S5 C5 Td5]... Czasami dojo będzie miało górny "limit" stylu jaki są w stanie tresować (np. zadupne dojo nie będzie trenowało stylu o skilach 10). Zawsze jednak będzie w stanie uczyć stylów "niższych" od swojego najwyższego. Czyli dojo tresujące [S3 C3 Tj3] bez problemu tresuje też [S2 C2 Tj2] oraz [S1 C1 Tj1]. Styl niższy - to taki, w którym są te same skille, ale wszystkie o jedną rangę niżej. Analogicznie tworzy się standardowe style innych szkół. Doskonalenie stylu podnosi jego rating, czyli umiejętność wykorzystania i tego jak dobrze cyferki będą aplikowane w praktyce.
W dojo można ćwiczyć jakieć cechy. Dajemy "ćwicz coś" klik i kolo somie macha mieczykiem, czy coś. I to się odbywa w tle.
Trening treningiem, możnaby też wysyłać delikwenta w "teren", daje to więcej ekspa, ale wymaga nieco innych skilli i jest potencjalnie śmiertelne.
Co do startu "zero", bardziej się pytałem o tyo, czy każdy dostaje takie same płótno, czy są delikatne różnice (punkcik tego więcej, jakiś perk). Dwa, każda postać uczy się wszytskiego tak samo dobrze? (Na początek i docelowo), Rodzinka/Klan coś zmieniają? Dostepność różnych dojo? Ograniczenia dostępności różnych dojo w zalezności od fejmu? Odblokowywanie dostępności do dojo pojedynkiem? Zaproszenia do dojo (bo skopałeś pro ucznia jakiegoś dojo), samuraje NPC?
Abstrakcyjny samujaj trenował dłuuuugo w GKD (Generic Kakita Dojo). Ma styl standardowy kakita-5 (all skills na 5). Do tego jet fanatykiem i ma skilla iai na 20. W związku z tym : Manie stylu kakita-5 przelicza się na +ileś do "Standing z dowolnym GKD"Manie skilla iai-20 przelicza się na +ileś do do "Standing z dowolnym GKD". To skill z repetytorium takich dojo, ludziki chętnie popatrzą na typa który wycisnął aż tak wysokie iai. Manie skilla iai-20 przelicza się na +ileś do do "Standing z dowolnym Generic Bayushi Dojo". To skill z repetytorium takich dojo, ludziki chętnie popatrzą na typa który wycisnął aż tak wysokie iai. Manie stylu kakita-5 przelicza się na +ileś do "Standing z EKD (Elitarne Kakita Dojo, np. Kakita Dueling School)". Ten standing zaczyna się liczyć dopiero od kakita-4, dlatego większość innych ludków ma to na 0 i do elitarnych dojo kakita wpuszczana nie jest. Manie skilla iai-20 przelicza się na +ileś do do "Standing z EKD". Again, rep liczy się powyżej jakiegoś poziomu skilla - mamy cię w tyłku, chyba że jesteś prodigy. Spędzenie X czasu w tym konkretnym dojo GDK daje +ileś do reputacji w tym konkretnym GDK. Manie stylu kakita-5 przelicza się na +ileś do "Standing z GMD (Generic Mirumoto Dojo)". Ci ludzie chętnie sprawdzą się z kakiciarzem. Manie stylu kakita-5 daje +0 do "Standing z GHD (Generic Hida Dojo)". Hida nie mają czasu dla cieniasów, niech pójdzie do jakiejś normalnej szkoły. Manie stylu kakita-5 daje +0 do "Standing z GMatsuD". Matsu nie mają czasu dla cieniasów, niech pójdzie do jakiejś normalnej szkoły, do naszej nie wejdzie. Manie stylu kakita-5 daje +ileś (dużo) do "Standing prowokacji z GMatsuD". Do szkoły nie wpuścimy, ale chętnie ci pokażemy jaki jesteś cienki. Albo weźmiemy na ostre. I tak dalej. Dojo też mogą mieć reputacje - np. będzie można wpaść do dojo i je ośmieszyć, klepiąc wszystkich.
Określić statystyki postaci i napisać mechanikę obliczania wyniku walki
Stworzyć silnik podnoszenia skilli bazujący na wybranej szkole, stworzyć listę szkół i ich skuteczność w szkoleniu
Potworzyć ograniczenia szkół w zależności od skilla i repa, rep system do stworzenia
Timed travel, wrzucić to w dwa wymiary i wygenerować czas potrzebny na podróż, opisać do tego mechanikę, napisać map eventy (bandyci etc), rozważyć możliwość podróży bezdrożami (nie imperialnymi traktami), z możliwością random encountera
Animacje