Autor Wątek: Robię komp gierkę L5R-ową - help wanted :)  (Przeczytany 4778 razy)

sejmitar

  • Lion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 6920
  • jestem barmanem na tym forumie
    • Zobacz profil
    • http://ccg.webd.pl
Robię komp gierkę L5R-ową - help wanted :)
« dnia: 2015-04-27, 03:03 »
Pomysł chodzi mi głowie od jakiegoś czasu, ale jak długo tylko będzie chodził, to nic z tego nie wyjdzie :) Kiedyś była wariacja na temat robiona z Ertajem, ale wtedy założenia były inne. I przede wszystkim - skrypt był "generic"...

Temat : hoduj samuraja. Samuraj będzie się szkolił w techu samurajskim (nawalanie mieczem) i go wykorzystywał na innych samurajach.
Platforma : docelowo mobile, żeby można było nosić w kieszeni. Na razie przeglądarka, do przetestowania koncepcji.
Gameplay:
  • budowa postaci : wybierasz nazwę, mordę i np. kolory ciuchów (w full wersji przebieranki postaci będą na pewno, hehe). 
  • rozwój postaci : postać rozwija się na kilku płaszczyznach. Jeden to rozwój poszczególnych "skilli", drugi to doskonalenie "stylu". "Skille" to bonusy do statów (np. atrybutów, szansy na hita/unik, % kryta etc, % na wyskoczenie efektu specjalnego, dopałki do damage, konwertery ze stata na stata, dodatkowe ataki, rozpoznanie skilli przeciwnika etc etc - to co przewijało się przez różne drzewka MMO w różnych gierach). "Styl" to rozwój kombinacji konkretnych "skilli" (i to na konkretnych poziomach).
    Cytat: Przykład
    (skille, style oraz ich kwantyfikacja wzięte z sufitu, ale powinny pokazać o co chodzi):
    Samujaj ma skille : "Szybkość" na 5, "Celność" na 3, "Siła" na 5, "Grad ciosów" na 6 (konwertuje szybkość i siłę na celność), "Technika dwuręczna" na 2 (trzymasz kosę w dwie ręce naraz, konwertuje szybkość na celność i siłę). "Technika jednoręczna" na 3 (konwertuje siłę na szybkość i szansę hita) oraz (fluffowy) styll "Rozczochrany" na 3. Te skille są naumiane i jego, nic mu ich nie odbierze, może je w najgorszym razie zostawić takie jakie są i nie rozwinąć. No, może jak ktoś mu rękę obetnie to "Tech dwuręczny" mu spadnie :) Poza skilami z efektem mechanicznym są jeszcze skille fluffowe, takie dla szpanu.
    UWAGA! To są tylko skille. Teraz trzeba wiedzieć, jak ich razem używać - czyli przejść do stylów.
    Ten sam samuraj zna style :
    "Kakitowy" - składa się z "Szybkości 3", "Celności 3", "Techniki jednoręcznej 3". Styl wytrenowany w 80%. Wprawdzie skill "Szybkość" jest u samujaja wyższym, ale styl - który uczy jak łączyć poszczególne skille - na więcej mu nie pozwala (lub : mocno obcina "nadmiarowe" skille).
    "Akodowy" - składa się z "Celności 2", "Siły 2" i "Techniki dwuręcznej 2". Styl wytrenowany w 100%. Identycznie jak z szybkością w Kakicie, "Siła" nie jest wykorzystana w pełni.
    "Brutalny napierdol" (samouk) - składa się z "Siły" na 5 i "Techa dwuręcznego" na 2. Sam się naumiał, a co.  Na razie wytrenowane w 30%.
    "Wszystko co umiem" (samouk) - składa się ze wszystkiego co ma. Wytrenowany na 2%, bo nie ma kiedy... Dodatkowo styl się ciężko trenuje, bo ma strasznie dużo skilli.

    W skrócie - skille to karty (masz/nie masz), a styl to deck (co włożyć i jak używać, i nie włożysz czegoś czego nie masz) :P Analogia nie jest doskonała, ale chyba zrozumiała.

    Dla krytyków "dlaczego skill nie liczy się cały": bo atut (np. muskuł) to nie wszystko, trzeba to jeszcze umieć wykorzystać w połączeniu z innymi elementami. Koleś który ma 2x mocniejszą górną muskulaturę ciała niż reszta populacji ma tylko lekką przewagę w savate. Lub, kontynuując analogię z deckiem, co z tego, że masz w fate 40 kart "kiwnij swoją postać aby wygrać grę" skoro w dynastii masz tylko 1 postać, kosztuje ona 30 golda a reszta decku to eventy mielące fate .

    W trybie pasywnym samuraj się szkoli (tzn zbiera expa). Zebranego expa można wymienić na rozwój skille/perków. Równolegle zbiera się expa na doskonalenie stylu. Szkolisz się w dojo, każde dojo oferuje inny zestaw "smaków" expa. Dojo można zmieniać. Różne "smaki" expa wymienia się na różne typy skilli/perków.
    Cytat: Przykład:
    Praktycznie każde dojo Kakita oferuje "bladoniebieski" exp, który łatwo wymienia się na skille "Szybkość", "Celność" , "Technikę jednoręczną", "Maskowanie płci" i "Włosy do ziemi". Bardzo ciężko (lub wcale!) tego expa wymienia się na skile "Siła", "Technika dwuręczna" i "Zapach testosteronu". 
    Praktycznie każde dojo Akodo oferuje "brunatnopomarańczowy" exp, który łatwo wymienia sie na skille "Celność", "Siła" i "Technika dwuręczna", "Nazimperializm" i "Patelniajutsu". Bardzo ciężko (lub wcale) tego expa wymienia się na skille "Technika jednoręczna", "Podstępność", ale wymiana na "Zapach testosteronu" jest całkiem możliwa.

    Praktycznie w każdym dojo Kakita można siedzieć i doskonalić standardowe style Kakita. Standardowy styl Kakita to dowolna kombinacja skille z "bladoniebeskich" expów, o tym samym poziomie. Czyli np. (każda para [] to osobny styl) :  [S1 C1 Tj1], [S2 C2 Tj2 Wdz2], ale także [S3 C3 Wdz3] i  [Tj1 Mp1 Wdz1]. Niektóre dojo będą miały konkretne warianty stylu (bo inny sensei albo inna tradycja) - np. z lekką zmianą cyferki, albo z nieco innym/dodatkowym skillem, np. : [S4 C3 Tj3], [S4 C4 Tj4 Pijanica2], [S5 C5 Td5]... Czasami dojo będzie miało górny "limit" stylu jaki są w stanie tresować (np. zadupne dojo nie będzie trenowało stylu o skilach 10). Zawsze jednak będzie w stanie uczyć stylów "niższych" od swojego najwyższego. Czyli dojo tresujące [S3 C3 Tj3] bez problemu tresuje też [S2 C2 Tj2] oraz [S1 C1 Tj1]. Styl niższy - to taki, w którym są te same skille, ale wszystkie o jedną rangę niżej.

    Analogicznie tworzy się standardowe style innych szkół. Doskonalenie stylu podnosi jego rating, czyli umiejętność wykorzystania i tego jak dobrze cyferki będą aplikowane w praktyce.

    "Style" są albo formalne (ustalone szkoły i warianty szkół), wówczas mają pewne wymagania dotyczące tego co można do stylu załadować, albo "własne" - wtedy szkoli się je znacznie trudniej. Tresowanie (podnoszenie ratingu) stylu w dojo, które zna ten styl jest banalnie proste (tzn: szybkie). Wymaga to jednak znalezienia takiego dojo, ogranicza skille jakie można wykorzystać oraz (co może okazać się istotne) daje przeciwnikowi wiedzę o tym na co samujaja stać, a na co nie stać... Tresowanie stylu własnego jest ekstremalnie wolne, ale za to ma się pełną dowolność jego kompozycji. Style własne bedą całkowicie dowolne (jak "Wszystko co umiem" w przykładzie wyżej) lub warianty istniejących. Style własne, które są bardzo podobne do istniejących w danym dojo można sobie tresować z nieco większą skutecznością niż całkowicie samopas. Stopień utraty "jakości" tresury będzie zależał od tego, jak bardzo własny styl będzie odbiegał od stylu wykładanego w dojo. Na przykład samujaj który chce się uczyć stylu [S3 C4 Tj3] w dojo o "najlepszym" stylu [S4 C4 Tj4] będzie otrzymywał z tresury stylu dość wymierne rezultaty. Nie tak dobre jak "normalny" student, ale i tak dość dobre - dojo zna podobny styl, cyferki dojo są nie mniejsze niż cyferki stylu etc. Samujaj który chce być flafowy i będzie tresował styl [S3 C3 Tj3 Rozczochrany3] w tym samym dojo będzie osiągał znacznie gorsze rezultaty. Wprawdzie trzy skille są identyczne, ale czwarty skill nie dość że nie należy do stylu wykładanego w dojo, to w dodatku jest całkowicie spoza repetytorium szkoły i żaden sensei go nie zna. Styl [S3 C3] będzie tresował się równie wolno - efektywnie jest to styl [S3 C3 Tj0], który jest trochę trudniejszy do wysensejowania niż ten w kórym się jednego skilla zwiększa o 1.
    Oczywiście w kącie tego dojo będzie siedział gościu i tresował sam siebie w stylu "Brutalny napierdol" - w ogóle nie odnosząc żadnych benefitów z tresury stylu w dojo, bo dojo takiego stylu - ani nawet jego skłądowych skillów - nie rozumie.
    Aha, stylów można mieć zdefiniowanych dużo, ale ma się włączony jeden w danym momencie i tylko ten jeden styl się tresuje. Tak samo skile spoza tresowanego właśnie skilla będą dostawały mniej expa pomimo obecności w dojo (lub : będzie dostawać się proporcjonalnie mniej expa za przebywanie w dojo za niezgodność skilli uczonych w dojo i zawartych w stylu). Z założenia po wytresowaniu sobie stylu do 100% przeskakuje się na tresowanie stylu "następnego" (te same skille ale o 1 wyżej). Do rozwiązania pozostaje sytuacja, w której samujaj nie ma jeszcze wymaganych skili których wymaga kolejny styl. 

  • zabawa w style : początek to tresura w "standardach", ale największy fan to style indywidualne. I te, które łączą różne skille, i te, które dodają do istniejących skilli "mechanicznych" te "fluffowe". Po dostatecznie dobrym rozwinięciu stylu i rozsławieniu go (tzn jak się dostatecznie długo powisi na score boardzie) pojawią się uczniowie i własne dojo. Po jakimś czasie (jak się naprawdę długo bedzie grało postaciami z jednego stylu) szkoła będzie miała fejma, co unieśmiertelni postać samujaja (i jego autora) for ever.
  • rozwalanie głów : oczywiście cała ta zabawa ma na celu rozwalanie łbów innym, czyli wyzywanie ich na pojedynek i masakrowanie. Masakrować można na kije (pokaz techniki), albo na ostre (przegrany ginie). Ten drugi rodzaj będzie trudniejszy do inicjacji, ale te profity (fejm, fejm, Feared Duelist :) ).
  • skalowanie : na początek pewna liczba dojo, natychmiastowa podróż między nimi i instant teleport do duelu. W miarę rozwoju - dodanie czasu podróży (oraz związanych z tym niebezpieczeństw - zbóje, losowe duele, wojny lub po prostu opóźnienia uniemożliwiające załapanie się na tego jednego duelistę na któego polujemy) oraz live location (użyteczne na wszelkiego rodzaju eventach, gdzie zbierze się dużo ludzi naraz).
Lion Clan • Samurai • Grumble • Unique
Nie ma mnie na forum do czasu premiery L5R CCG.

sejmitar

  • Lion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 6920
  • jestem barmanem na tym forumie
    • Zobacz profil
    • http://ccg.webd.pl
Odp: Robię komp gierkę L5R-ową - help wanted :)
« Odpowiedź #1 dnia: 2015-04-27, 03:18 »
Mechanika :
  • zbieranie expa na skille - siedzisz w dojo, dostajesz "expa" w odpowiednim flavorze (po przeliczeniach za niezgodności stylu etc), wydajesz jak chcesz na skille. Albo (wariant) zaznaczasz które skile w jakiej proporcji trenować, a cały dodawany exp będzie na nie rozdzielany z automatu.
  • tresowanie stylu - robi się samo. Tylko przełączasz na styl jaki chcesz tresować.
  • komponowanie stylu - masz X slotów, w nich umieszczasz skille jakie chcesz mieć. Kolejność skilli w slotach nie ma znaczenia. Wariant : ma znaczenie do rozstrzygania remisów, np. w konfliktach. Niektóre skille są przeciwstawne i jednocześnie do stylu nie wejdną, np. "Łysy" i "Rozczochrany". Niektóre zestawy skillów są sprzeczne i też nie wejdą do stylu, np. "Katana", "Wakizashi" i "Warfan" - dowolne dwie z nich nie są sprzeczne, ale trzech na raz w jednym stylu stosować się nie da.
    • Walka - jako punkt wyjścia wybrałbym mechanikę walki (NIE drzewka!) z WoWa.  Jest bardzo dobrze opisana co jak działa i na co ma wpływ (hit, parry, armor, nadwyżka hita, level comparison etc). Alternatywa - mechanika dueli z L5R 3ed / 4ed, ta z macaniem przeciwnika skillem Iaijutsu i wybieraniem kto na co sie focusuje/strikuje. Na razie walkę jako taką (np napad bandytów) pominałbym całkowicie i skupił się tylko na duelach 1:1.

    I teraz to co najważniejsze... jakie skille w jakich szkołach.

    Pomożecie :) ? Ideas, suggestions, comments?
Lion Clan • Samurai • Grumble • Unique
Nie ma mnie na forum do czasu premiery L5R CCG.

Tensai

  • Phoenix Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 968
  • Ashigaru
    • Zobacz profil
Odp: Robię komp gierkę L5R-ową - help wanted :)
« Odpowiedź #2 dnia: 2015-04-27, 09:53 »
Myślę, że pierwsze co trzeba zrobić, to zlistować statystyki i na ich podstawie napisać mały silniczek do prowadzenia walki. Całą zmianę tych skilli dodawanie umiejętności technik to można później.

Chcesz to roguelike'owo zrobić? Jak wyzwiesz na duel na smierć, to postać przeciwnika umiera i trzeba robuić nową? (jaki heir, albo co, żeby itemsy przeskakiwały) Generalnie lajk, ale trzebaby też wprowadzić maksymalną długość życia dla samuraja, bo skończy się na tym, że będzie jeden morderca i banda malucznich niehonorowych "samurajów" (bo podejrzewam odmowa duelu wiąże się z jakimiś konsekwencjami)

Jakiś random start, czy zawsze tak samo? (random w granicy przyzwoitości ofc)

Masz już w czym chcesz to pisać? Ja znam C i umiem trochę Unity, ale nie wiem jak toto na komórsy działa.

Ewentualnie można to jak falllen london, ogame, travian (czy podobne) rozwiązać, w przeglądarce z klikaniem

Ale pierwsze, silnik imho i od niego budować. Walka interaktywna, czy jak walki kogutów? Wybieramy jakieś manewry, czy wpuszczamy na arene i niech się biją?
Phoenix Clan • Ronin • Daigotsu Bofana Hater • Ashigaru • Gozoku Informant

sejmitar

  • Lion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 6920
  • jestem barmanem na tym forumie
    • Zobacz profil
    • http://ccg.webd.pl
Odp: Robię komp gierkę L5R-ową - help wanted :)
« Odpowiedź #3 dnia: 2015-04-27, 12:23 »
Duele "na śmierć" są na śmierć. Game over, hoduj nowego. Po jakimś czasie można efekt retrybucji dodać (dziedzice samuraja ubitego na zabójcę, potem jak się waśń rozszerzy do styl na styl).

Start zero. Wybierasz dojo i tam zaczynasz się tresować, przy czym pierwsze skile i styl wskakują szybko.

Mobiles - C/C++ and/or Java. Gdzieś mam nawet SDKity na mobilki i komplet softdeva...  Ale najpierw engine jest do ogarnięcia, a to w trybie przeglądarkowym ma wyjść.

Walka kogutowa. Wybierasz kogo nawalasz, click, jest wynik. To jedno z podstawowych założeń, walka bez interakcji w trakcie. Za dużo do ogarniania (i douczenia, hehe). Może potem, jak się projekt rozwinie. Wariant : pre-programowane zachowania, np. w drugiej rundzie zrób styl X, albo jak przeciwnik walczy A to ty styl B. 
Lion Clan • Samurai • Grumble • Unique
Nie ma mnie na forum do czasu premiery L5R CCG.

sejmitar

  • Lion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 6920
  • jestem barmanem na tym forumie
    • Zobacz profil
    • http://ccg.webd.pl
Odp: Robię komp gierkę L5R-ową - help wanted :)
« Odpowiedź #4 dnia: 2015-04-27, 12:51 »
Duele :

W RPGu (i cRPGu) duele mają rozstrzygnięcie natychmiast. Wiadomo kto wygrał i już. Aby dodać element niepewności, w duelach "nie na śmierć" (pokazówki) w przypadkach bardzo bliskich rezultatów (szybkość, celność na niemal tym samym poziomie) obaj samujaje dostawaliby wynik "wygrałeś!" (lub : "uważasz, że wygrałeś", aby zasygnalizować różnicę). Ponieważ taki 'pokazówkowy' duel nie ma innych konsekewncji w XP/fejmie poza porównaniem skilla, zostaje tylko jedna metoda, aby się sprawdzić :)

Mechanicznie na razie wyjdziemy z (bardzo!) uproszczonego L5R. Skille bazowe : precyzja, szybkość, siła, skupienie (uniwersal stat), tech jednoręczny  (przerabia str na szybkość i precyzję), tech dwuręczny (przerabia szybkość na str i precyzję). Engine ładuje styl do porównywarki, mieli i wylicza jakie są "pojedynkowe" wartości statów, a potem na podstawie tych wartości wylicza wynik duelu.
Lion Clan • Samurai • Grumble • Unique
Nie ma mnie na forum do czasu premiery L5R CCG.

Tensai

  • Phoenix Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 968
  • Ashigaru
    • Zobacz profil
Odp: Robię komp gierkę L5R-ową - help wanted :)
« Odpowiedź #5 dnia: 2015-04-27, 13:25 »
No dobra, silniczek mamy ajko tako, chociaż myślę trochę na niego popatrzyć by wypadało, żeby nie było dziur. Mam znajomka matematyka, który może się spróbowac tym zająć jak będziemy mieli już wszystkie wzory

Rozwój ludka. Ja to widzę tak:

W dojo można ćwiczyć jakieć cechy. Dajemy "ćwicz coś" klik i kolo somie macha mieczykiem, czy coś. I to się odbywa w tle.
Ale tu trzebaby dać diminishing returns, żeby nie zostawiać delikwenta samego sobie, tylko żeby przynajmniej raz dziennie kliknąć.
Trening treningiem, możnaby też wysyłać delikwenta w "teren", daje to więcej ekspa, ale wymaga nieco innych skilli i jest potencjalnie śmiertelne.
Co do startu "zero", bardziej się pytałem o tyo, czy każdy dostaje takie same płótno, czy są delikatne różnice (punkcik tego więcej, jakiś perk). Dwa, każda postać uczy się wszytskiego tak samo dobrze? (Na początek i docelowo), Rodzinka/Klan coś zmieniają?
Dostepność różnych dojo? Ograniczenia dostępności różnych dojo w zalezności od fejmu? Odblokowywanie dostępności do dojo pojedynkiem? Zaproszenia do dojo (bo skopałeś pro ucznia jakiegoś dojo), samuraje NPC?

Animacje chcesz? Bo myślę jakieś pixelmuraje można spróbować wygenerować
Co jeszcze? Dynamicznie pisana historia postaci?
Upływ czasu w grze. Będzie jakiś? zakładając 15 lat jako gempukku i okolice 45-50 jako retirement, żeby zamknąć życie samuraja w miesiącu, to jeden dzień = jeden rok życia.
Można trochę rozszerzyć i sezonami podzielić, ale wtedy się to długaśne (4-5 mscy życia) dość robi (ale ograniczna powstawanie potencjalnych morderców wszystkich w około)
Nie jestem przekonany do znanego z tego typu gier "masz punkty akcji do wydania na dziś, co z nimi chcesz zrobić?
Walka z innymi będzie wysyałana jako invite-accept?
Będzie jakas ilość dueli które można wysłać/stoczyć dziennie?

Rzucam takie opcje i pytania, bo wkońcu trzeba będzie miec koncept na to :D

To co , jakiś ROADMAP się przyda?
Phoenix Clan • Ronin • Daigotsu Bofana Hater • Ashigaru • Gozoku Informant

sejmitar

  • Lion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 6920
  • jestem barmanem na tym forumie
    • Zobacz profil
    • http://ccg.webd.pl
Odp: Robię komp gierkę L5R-ową - help wanted :)
« Odpowiedź #6 dnia: 2015-04-27, 14:11 »
Matematyk to wtedy jak się jakiś silnik ustali, wtedy krzywe będzie się balansowało :)

Cytuj
W dojo można ćwiczyć jakieć cechy. Dajemy "ćwicz coś" klik i kolo somie macha mieczykiem, czy coś. I to się odbywa w tle.
Tak, wybierasz styl i puchną ci staty od tego stylu. Oczywiście, ze z diminishing returns - w koszcie expa. Nie, nie trzeba nic klikać, po prostu jak zostawić samujaja na (bardzo) długo samego to albo mu statystyki będą przyrastać w tempie żółwia (bo będzie palił XP na trenowanie skilli których nie ma aby móc tresować styl który doszedł już na posiom skill-10, skill-10, skill-10), albo skończy mu się żywot.

Cytuj
Trening treningiem, możnaby też wysyłać delikwenta w "teren", daje to więcej ekspa, ale wymaga nieco innych skilli i jest potencjalnie śmiertelne.

Owszem, ale to jest 'stage 2', kiedy podróż zmienia się z instant na czasową. I dopiero wtedy będzie potrzebny Roadmap - oraz navpointy.

Cytuj
Co do startu "zero", bardziej się pytałem o tyo, czy każdy dostaje takie same płótno, czy są delikatne różnice (punkcik tego więcej, jakiś perk). Dwa, każda postać uczy się wszytskiego tak samo dobrze? (Na początek i docelowo), Rodzinka/Klan coś zmieniają?
Dostepność różnych dojo? Ograniczenia dostępności różnych dojo w zalezności od fejmu? Odblokowywanie dostępności do dojo pojedynkiem? Zaproszenia do dojo (bo skopałeś pro ucznia jakiegoś dojo), samuraje NPC?

Urawniłowka, każdy zaczyna tak samo, no perks. Rodzinka i klan niczego nie zmieniają na początek i każdy ma dostęp do wszystkiego. "Rodzina i szkoła" i ich perki to tak na prawdę pierwsze minuty (godziny) w pierwszym dojo, tam się pierwsze skille ładują. Diminishing returns będą miały wpływ nie tylko na poziomy poszczególnego skilla (np. siła-2 "kosztuje" 2x gorzej niż siła-1), ale także (w pewnym stopniu) na trenowanie nowych skilli od zera. Samujaj w dojo Kakita od zera do stylu "all na 2" szkoli się 24h, potem idzie do dojo Hida (zero wspólncyh skillów) i tam od zera do stylu "all na 2" szkoli się np. 26h (albo 30, 48, do ustalenia). Ale wolniej niż 24h, bo nie zaczyna od zera, dlatego zmiany dojo będzie trzeba dokonywać z pewnym namysłem. Ale, ponieważ pewne rzeczy będą do nauczenia tylko w pewnych dojo...

Docelowo - system reputacji/standingów z poszczególnymi dojo, gdzie reputacje dostaje się za bycie przedstawicielem swojego stylu, poziom w swoim stylu, trenng u swojego mastera (czyli : w konretnym dojo) oraz za pojedynki.
Cytat: Przykład
Abstrakcyjny samujaj trenował dłuuuugo w GKD (Generic Kakita Dojo). Ma styl standardowy kakita-5 (all skills na 5). Do tego jet fanatykiem i ma skilla iai na 20. W związku z tym :
Manie stylu kakita-5 przelicza się na +ileś do "Standing z dowolnym GKD"
Manie skilla iai-20 przelicza się na +ileś do do "Standing z dowolnym GKD". To skill z repetytorium takich dojo, ludziki chętnie popatrzą na typa który wycisnął aż tak wysokie iai.
Manie skilla iai-20 przelicza się na +ileś do do "Standing z dowolnym Generic Bayushi Dojo". To skill z repetytorium takich dojo, ludziki chętnie popatrzą na typa który wycisnął aż tak wysokie iai.
Manie stylu kakita-5 przelicza się na +ileś do "Standing z EKD (Elitarne Kakita Dojo, np. Kakita Dueling School)". Ten standing zaczyna się liczyć dopiero od kakita-4, dlatego większość innych ludków ma to na 0 i do elitarnych dojo kakita wpuszczana nie jest.
Manie skilla iai-20 przelicza się na +ileś do do "Standing z EKD". Again, rep liczy się powyżej jakiegoś poziomu skilla - mamy cię w tyłku, chyba że jesteś prodigy.
Spędzenie X czasu w tym konkretnym dojo GDK daje +ileś do reputacji w tym konkretnym GDK.

Manie stylu kakita-5 przelicza się na +ileś do "Standing z GMD (Generic Mirumoto Dojo)". Ci ludzie chętnie sprawdzą się z kakiciarzem.
Manie stylu kakita-5 daje +0 do "Standing z GHD (Generic Hida Dojo)". Hida nie mają czasu dla cieniasów, niech pójdzie do jakiejś normalnej szkoły.
Manie stylu kakita-5 daje +0 do "Standing z GMatsuD". Matsu nie mają czasu dla cieniasów, niech pójdzie do jakiejś normalnej szkoły, do naszej nie wejdzie.
Manie stylu kakita-5 daje +ileś (dużo) do "Standing prowokacji z GMatsuD". Do szkoły nie wpuścimy, ale chętnie ci pokażemy jaki jesteś cienki. Albo weźmiemy na ostre.

I tak dalej. Dojo też mogą mieć reputacje - np. będzie można wpaść do dojo i je ośmieszyć, klepiąc wszystkich.


Animki i cała grafa to później, jak się zarys interfrejsu pojawi. Robienie tego aby ładnie wyglądało roboczo - wystarczy sięgnąć do neta po tapety :)

Dynamiczna historia postaci - tak, w stylu ewkowym; w którym dojo się szkolił od-do i komu kiedy zlał tyłek / został zlany.

Upływ czasu - będzie. Samujaj ma skończoną żywotność, po jakimś czasie przechodzi  na emeryturę i hodujesz następnego. Nie planowałem czasu real time jeszcze, ale tak od miesiąca do roku na cały żywot.

Jakie punkty akcji? Nie ma punktów akcji. Czas "offline" generuje XP na podstawie dojo i stylu. Te punkty sobie rozdysponowujesz (albo : algorytm je sam rozbija). Poza tym robisz to co chcesz. Docelowo "opóźniacz" pojawi się jako czas podróży - będzie trzeba doczołgać się do dojo, albo doczołgać się na pojedynek.
Lion Clan • Samurai • Grumble • Unique
Nie ma mnie na forum do czasu premiery L5R CCG.

Tensai

  • Phoenix Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 968
  • Ashigaru
    • Zobacz profil
Odp: Robię komp gierkę L5R-ową - help wanted :)
« Odpowiedź #7 dnia: 2015-04-27, 15:15 »
Ja w jakości i tak dalej robie, i takie roadmapy mamy:
http://en.wikipedia.org/wiki/Technology_roadmap

Ale tego, myślę, że klan mógłby też miec wpływ na standy z różnymi dojo, tak żeby było ciut klimatycznie (ie. pierwszy level musisz wbić u kogoś, kto cię lubi, kosmetyka, ale cóż. Podobnie ronin, Nie wezmą byle ludka do dojo, (musi pokazać, że coś potrafi)

Możnaby pierwsze 5 lat życia ludzika ograniczyć do walk treningowych (lata 9-14), na zasadzie, to on się jeszcze uczy. I może jakiś training boost, bo im młodszy, tym łatwiej wchodzi.

Tylko miecze? Czy inne samurai Weapony tyż? Naginaty i tachi czy temu podobne. Topory i pały to niebardzo samurai duel weapon imho (chociaż to może być jakiś perk zarabiany na któryms poziomie szkoły: traktujesz tetsubo jako broń pojedynkową)

Co do punktów akcji: W takim razie ile dueli jesteś w stanie wypłacić w godzinę? Czy to PvP czy PvE (czyli vs generic dojo trainee NPC) Ile kliknięc ci wejdzie? Czy na każdy duel trzeba powiedzmy minuty, a jak przegrałeś to pięciu (bo guza leczysz?)
Phoenix Clan • Ronin • Daigotsu Bofana Hater • Ashigaru • Gozoku Informant

sejmitar

  • Lion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 6920
  • jestem barmanem na tym forumie
    • Zobacz profil
    • http://ccg.webd.pl
Odp: Robię komp gierkę L5R-ową - help wanted :)
« Odpowiedź #8 dnia: 2015-04-27, 15:34 »
Aa, roadmap w sensie do procesu a nie do gierki :) To nie, jeszcze nie ma.

Klan - nope. Zaczynasz od dowolnego (generic) dojo. Klimat - po tym jak szedłeś do szkoły obcego klanu, to w twojej cię nie chcieli - bo albo twoja edukacja wymagała nakiego nakładu favorów, że powrót do domu byłby czystym marnotrawstwem, albo sam nie chciałeś się szkolić, bo za bardzo byłeś emocjonalnie związany ze "swoją" szkołą. Czyli : no rep gain za klan, ale jest za dojo. I owszem, jak pokażesz że potrafisz (gain repa za skille), to cię wezmą.

Ograniczniki : można. Można nie. Wyjdzie w praniu.

Inne bronie : weapon = skill. Domyślną bronią jest katana. Inna broń - oczywiście, jako skill flufowy, bo wybór broni nie ma znaczenia dla cyferek ofensywnych. Np. Mirumoto będą mieli "techa niten" jako stylowy, ale będą go mogli używac z dowolnym weaponowym skillem bez żadnych penalny poza standartowymi psujami za mieszanie w stylu.

dph (duels per hour) : początkowo unlimited. Po dojściu traveling time - będziesz się umawiał na konkretną godzinę w konkretnym miejscu , i jak cię w danym miejscu nie będzie to duelu nie ma. Jak będzie to abuzowane, to engine będzie na każdu duel "wyjmował" uczestników z kolejki i wracał po jakimś czasie, np po 5 min (co oznacza 12 dph) albo półgodzinie (2dph). Pojedynki pokazówki nie mają efektów fizycznych. Pojedynki na śmierć - je przeżywasz albo nie, opcja okaleczania postaci to raczej w głębokiej przyszłości.

Lion Clan • Samurai • Grumble • Unique
Nie ma mnie na forum do czasu premiery L5R CCG.

Tensai

  • Phoenix Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 968
  • Ashigaru
    • Zobacz profil
Odp: Robię komp gierkę L5R-ową - help wanted :)
« Odpowiedź #9 dnia: 2015-04-27, 16:04 »
Możnaby to postawić na silniku browser rpg jakiegoś:
vPet, Phaos, oRPG creator, Pardio wars, New Worlds Engine (linków nie ma, bo mnei w robocie blokują postowanie linków) Całkiem przyjemnym przykładem, że to się sprawdza jest Fallen London. Chociaz nie wiem jak z mechanizmem walki w tym jest.

Czyli broń zależna od stylu. I jesli to kwestia estetyczna, to po ptostu animacja byłaby od tego zależna. A w statystykach będzie to zależało, i tak mirumoto albo warfany mają więcej parry, kakici mają więcej precyzji, shiba z naginatami jaki speed bonus.

To opcja pierwsza

A druga, że mamy jeszcze system itemków i tu by trzeba kolejnych kilka spraw dodać. Ale otwiera kilka ciekawych spraw. Ale to kolejna faza.

Ronin jak? bardziej generic dojo, czy też można go posłać do klanowych dojo?

zatem bardzo ogólny plan:
Cytat: STEP 1
Określić statystyki postaci i napisać mechanikę obliczania wyniku walki
Cytat: STEP 2
Stworzyć silnik podnoszenia skilli bazujący na wybranej szkole, stworzyć listę szkół i ich skuteczność w szkoleniu
Cytat: STEP 3
Potworzyć ograniczenia szkół w zależności od skilla i repa, rep system do stworzenia
Cytat: STEP 4
Timed travel, wrzucić to w dwa wymiary i wygenerować czas potrzebny na podróż, opisać do tego mechanikę, napisać map eventy (bandyci etc), rozważyć możliwość podróży bezdrożami (nie imperialnymi traktami), z możliwością random encountera
Cytat: STEP 5
Animacje

Coś pominąłem?
Phoenix Clan • Ronin • Daigotsu Bofana Hater • Ashigaru • Gozoku Informant