Autor Wątek: Fantasy Failed Games & ASSmodee  (Przeczytany 17526 razy)

Jar Jar

  • Crane Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 1079
  • Star Fleet Commander
    • Zobacz profil
Odp: Fantasy Failed Games & ASSmodee
« Odpowiedź #380 dnia: 2018-12-03, 23:13 »
Nieprawda, w Mgle też nie ma walenia w gałę :)


612

  • Dragon Clan
  • Personality
  • *
  • Wiadomości: 327
    • Zobacz profil
Odp: Fantasy Failed Games & ASSmodee
« Odpowiedź #381 dnia: 2018-12-05, 14:21 »
Fajny ten Keyforge, czuć w mechanice i projekcie kart ducha twórcy MTG. Nie wiem jak z żywotnością, bo jak dla mnie granie liczbą X różnych talii nie zastąpi uroku ingerencji w deck i testowania własnych rozwiązań, ale jak nie graliście to warto dać grze szansę. Jako odskocznia od cięższych klimatów karcianych i szybka gra do piwa nadaje się świetnie.

Tyrek

  • Crane Clan
  • blank Personality
  • *
  • Wiadomości: 71
  • Bla Bla Bla
    • Zobacz profil
Odp: Fantasy Failed Games & ASSmodee
« Odpowiedź #382 dnia: 2018-12-05, 15:44 »
Mogę tylko potwierdzić to co napisał kolega powyżej. Byłem bardzo sceptycznie nastawiony do pomysłu, projektu kart i mechaniki. Kupiłem starter z czystej ciekawości i sprawdzenia i bardzo pozytywnie się zaskoczyłem. Gra się bardzo przyjemnie. Czuć, że te decki chodzą, pomimo, ich losowego pochodzenia. Chociaż to bardziej zasługa designu kart wewnątrz frakcji. Mam wrażenie, że są tak zaprojektowane, aby zgrywały się między sobą niezależnie od konfiguracji, chociaż za mało tego ograłem, żeby mieć pewność.

Generalnie gierka na plus. Trudno potraktować ją jako poważną turniejową produkcję, przynajmniej na razie, bo czynnik losowości jest duży. Natomiast jako szybka odskocznia, rewelka.

612

  • Dragon Clan
  • Personality
  • *
  • Wiadomości: 327
    • Zobacz profil
Odp: Fantasy Failed Games & ASSmodee
« Odpowiedź #383 dnia: 2018-12-05, 16:02 »
Jak poprzeglądałem swoje karty, to odniosłem wrażenie, że dużo robi mechanizm rzadkości, bo większość kart, która robi synergię w obrębie danej frakcji to jednak commony. Gdyby deck pełen był erek, to pewnie hulałby dużo gorzej, bo erki to karty może i mocne, ale też bardzo sytuacyjne i zależne od synergii.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 8514
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Fantasy Failed Games & ASSmodee
« Odpowiedź #384 dnia: 2018-12-05, 16:04 »
Jak poprzeglądałem swoje karty, to odniosłem wrażenie, że dużo robi mechanizm rzadkości, bo większość kart, która robi synergię w obrębie danej frakcji to jednak commony. Gdyby deck pełen był erek, to pewnie hulałby dużo gorzej, bo erki to karty może i mocne, ale też bardzo sytuacyjne i zależne od synergii.

Ale chyba tak się projektuje sety pod drafta np. w MtG, bazując na Commonach i Uncommonach, bo algorytm składający KF to chyba nic innego jak takie zautomatyzowane draftowanie.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 8514
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Fantasy Failed Games & ASSmodee
« Odpowiedź #385 dnia: 2018-12-05, 18:02 »
Wracając do tematu. :)

Kotei w Madrycie. Na kilka dni przed terminem, ogłoszono, że można sobie wykupić bilety na OBA turnieje kwalifikacyjne (gdy startowała sprzedaż, trzeba było sobie wybrać, piątek lub sobotę), co mogłoby zwiększyć szansę na przejście do turnieju głównego lub uzyskanie tytuły Hatamoto. Na pewno ucieszyli się Ci wszyscy, którzy planowali wyjazd kilka miesięcy temu i właśnie koło nosa przeszła im możliwość skorzytania np. z piątkowych eliminacji, bo nie mieli ciśnienia na kombinowanie z godzinami lotów i desantują się np. późnym popołudniem, a mogli próbować chociażby rano.

Już nie wspominam o fakcie, że zezwolenie na granie w dwóch turniejach zupełnie wypacza system liczenia głosów w tych ichnich honor contestach.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe