Autor Wątek: Crab - Rokugan's Shield  (Przeczytany 854 razy)

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 7896
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Chord

  • Crane Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2187
    • Zobacz profil
Odp: Crab - Rokugan's Shield
« Odpowiedź #1 dnia: 2017-07-12, 20:25 »
Jakbym ja był crabograczem to bym się trochę podłamał...
Motyw przewodni klanu na obronie i samobójstwie? Jak to ma wygrywać?

Ale już poważniej, oba wątki wymagają trochę uwagi, bo może coś w nich jest, ale... mam wątpliwości.

Poświęcanie własnych gości kiedy nie mają już kwiatków, więc i tak wylecą na koniec tury, a może i już leżą po konflikcie może się całkiem dobrze sprawdzić.

Z kolei silne skupienie na obronie jest... z jednej strony w AGOTcie 2 to się zupełnie nie sprawdza - Nocna Straż na obronie Muru to cąlkiem kartoflano warzywny deck, który zupełnie nic nie robi tylko siedzi i czeka - nudne to i głupie, ale czasem skuteczne... z drugiej jednak strony z Old5R mamy doświadczenia o całkiem fajnych motywach postaci które po prostu lepiej się bronią, więc to może się okazać całkiem znośne.

Dynamika tury jest też w tej nowej legendzie, nie? Konflikty lecą na przemian, więc nie będzie do końca "nie atakuję"... Wyjdzie w praniu - jak wszystko.
Crane Clan • Samurai • Courtier • Follower of Shiba • Geisha Overseer • Maho-Tsukai

...so I took two ronins, geisha, spider and ninja to make my own Crane Dueling with blackjack and hookers.

bigrat

  • Ronin
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 616
    • Zobacz profil
Odp: Crab - Rokugan's Shield
« Odpowiedź #2 dnia: 2017-07-12, 20:32 »
"Way of the Crab" muszę przyznać jest srogie.

Jak mniemam skoro nie ma bambusa u dołu...

Stazi

  • Unicorn Clan
  • Personality
  • *
  • Wiadomości: 286
    • Zobacz profil
Odp: Crab - Rokugan's Shield
« Odpowiedź #3 dnia: 2017-07-12, 21:31 »
Kraby mają tyle poświęcania własnych postaci, że bardziej mi to pasuje na jakichś shadowlandów/bloodspeakerów niż obrońców muru (wiem, ma to uzasadnienie w historii, ale mimo wszystko..). Miejmy nadzieję, że to przetestowali i mechanicznie będzie to miało ręce i nogi.

Na początku wyglądało mi się, że bez czyszczenia przegrywającej armii na koniec bitwy nowe L5R będzie bardzo pacyfistyczne, ale coś mi się wydaje, że przy tej rotacji postaci trup może się słać nawet gęściej niż kiedyś.

bigrat

  • Ronin
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 616
    • Zobacz profil
Odp: Crab - Rokugan's Shield
« Odpowiedź #4 dnia: 2017-07-12, 21:51 »
"Overwhelmed" jak wyszło w Broken Blades to też przez chwilkę wzbudzało śmiech a już miesiąc później totalny strach - jak dla mnie Way of the Crab jest niejako autoincludem jeśli nie bambusujesz się z innego klanu - bronisz pionkiem i uwalasz koksa.

Paku

  • Crab Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2351
  • Broken Crab
    • Zobacz profil
Odp: Crab - Rokugan's Shield
« Odpowiedź #5 dnia: 2017-07-13, 08:49 »
Przecież waya nie wrzucisz do innego klanu, pisali o tym w którymś artykule, kart z kosztem bamboo 0 nie możesz splashować
Hokus pokus, nie masz buta
Twoja stara, to Fosuta!

Crab Clan • Samurai • Fudo • Retired Hero • Berserker • Goblin • Scout • Merchant • Shadowlands • Fallen • Artisan • Unique

Chord

  • Crane Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2187
    • Zobacz profil
Odp: Crab - Rokugan's Shield
« Odpowiedź #6 dnia: 2017-07-13, 09:51 »
Tak jest. Karty bez bambusów nie są za darmo - są lojalne.
Crane Clan • Samurai • Courtier • Follower of Shiba • Geisha Overseer • Maho-Tsukai

...so I took two ronins, geisha, spider and ninja to make my own Crane Dueling with blackjack and hookers.

bigrat

  • Ronin
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 616
    • Zobacz profil
Odp: Crab - Rokugan's Shield
« Odpowiedź #7 dnia: 2017-07-13, 11:47 »
A to dobrze wiedzieć. Mogli by w zasadzie już pokazać instrukcję.

Hanzo Hattori

  • blank Personality
  • Wiadomości: 30
  • Samurai
    • Zobacz profil
Odp: Crab - Rokugan's Shield
« Odpowiedź #8 dnia: 2017-07-13, 17:02 »
dla mnie prawdziwym testem  kraba będzie zwarcie z skorpionem i żurawiem . I będę widział na jakim miejscu jest krab   

LeWho

  • Mantis Clan
  • inexperienced Personality
  • *
  • Wiadomości: 100
    • Zobacz profil
Odp: Crab - Rokugan's Shield
« Odpowiedź #9 dnia: 2017-07-14, 09:36 »
To preview Kraba poważnie mnie zmartwiło. Dużo kalek z Night's Watch z AGoT2 i do tego silnik oparty na poświęcaniu, którego jakoś fluffowo nie mogę za bardzo pogodzić z Krabami. Szkoda, że po bardzo ciekawym preview Smoków teraz takie rozczarowanie  :(

Paku

  • Crab Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2351
  • Broken Crab
    • Zobacz profil
Odp: Crab - Rokugan's Shield
« Odpowiedź #10 dnia: 2017-07-14, 12:13 »
Czas wypowiedzieć się na temat Kraba :D Minęła chwila, człowiek miał okazję wszystko przetrawić, może się wypowiedzieć :D
Sacrifice theme - na początku nie byłem przekonany, zabijanie sobie postaci, aby coś zrobić brzmi kiepsko, a gościu za 0 jest tylko 3 razy w talii, później jednak przypomniała mi się jedna rzecz, w tej grze Ci goście i tak często spadają na koniec rundy. Czyli widzę scenariusz następujący atakujemy/bronimy ziutkami z 0 fate na sobie, którzy i tak spadną na koniec tury. Po walce poświęcamy ich w imię większego dobra, bo i tak spadną na koniec tury :D
Defensive theme - "to będzie jak NW w agocie, tylko się bronisz, bez sensu, itd." - takie opinie się słyszy, ale ja odniosłem zupełnie inne wrażenie, w nowej legendzie każdy będzie musiał atakować, nie ma opcji "ja siedzę w domu i wygrywam na honor/dyshonor", a skoro tak to strategia "kontry" może jak najbardziej działać, na razie jestem pozytywnie nastawiony, zobaczymy jak będzie jak zagram :)
Co do samych kart, to jedna mi się nie spodobała, Hida Tomonatsu, działa dopiero jak wygrasz i do tego tylko na non-unique, jakoś nie jestem przekonany ;)
Hokus pokus, nie masz buta
Twoja stara, to Fosuta!

Crab Clan • Samurai • Fudo • Retired Hero • Berserker • Goblin • Scout • Merchant • Shadowlands • Fallen • Artisan • Unique

Centurion

  • Scorpion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2122
    • Zobacz profil
Odp: Crab - Rokugan's Shield
« Odpowiedź #11 dnia: 2017-07-14, 12:22 »
Ja mam podobnie jak Paku, na pierwszy rzut oka wtf, bla bla NW NPE itd itp...
Po przemyśleniu stwierdzam, że to może być naprawdę silne i całkiem przyjemne w graniu - poświęcasz ziutków co tak czy siak zaraz by spadli po tym jak wykorzystałeś ich w inny niecny sposób :)
Shoju na prezydenta! :)

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 7896
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Crab - Rokugan's Shield
« Odpowiedź #12 dnia: 2017-07-14, 12:33 »
Jak najbardziej da się już teraz wygrywać na kitraniu w domu i wybiórczym snajpowaniu RoA/RoF bez niszczenia prowincji (żeby odpalić Ring wystarczy wygrać bitwę w ataku). Widziałem już kilka takich gier w wykonaniu Lwa, wystarczy mieć dobry mechanizm honorowania tanich leszczy, gdzie każdy spadający w statusie Honored daje jedno oczko bez względu na wartość Glory. Krab ma mechanim sacrifice, który może to niejako przyśpieszyć (można poświęcić ziomka zanim dostanie Dishonored/Neutral z RoF) + zesplashowany Honored Blade + low-bid/żaba + od czasu do czasu Defender the Wall + mechanizmy zwalniające honor u przeciwnika. To jest całkiem dobra baza na przyszłość i kwestią czasu kiedy najtłaczowe raki staną się rzeczywistością. A że takie gry wleką się już teraz nieskończoność to już inna sprawa. :D
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


quas

  • Lion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 4774
    • Zobacz profil
Odp: Crab - Rokugan's Shield
« Odpowiedź #13 dnia: 2017-07-14, 14:17 »
mam podobne zdanie.
chłopki i tak same schodzą. Więc opcja "zrób coś" kosztem zioma który i tak żegna się z grą brzmi dobrze.
Gorzej jeżeli wszystkie efekty się odpala za "skasuj zioma"....wtedy trochę lipton.

Wydaje się że w nowych krążkach każdy efekt "wstań postacią" będzie zajebiście dobry.
Dyplomata - ktoś, kto potrafi powiedzieć "spierdalaj" w taki sposób, że poczujesz podniecenie w związku ze zbliżającą się wyprawą.

Kris

  • Lion Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 740
    • Zobacz profil
Odp: Crab - Rokugan's Shield
« Odpowiedź #14 dnia: 2017-07-14, 17:57 »
Mi z pokazanych klanów Crab naprawdę wydaje się spójny przez co i mocny.

Nawiązań do Agota nie da się uniknąć - połączenie Sacrifice Starków z obroną Nights Watch - o ile ten drugi temat potrzebował iluś kart by być grywalnym na poziomie turniejowym to poświęcanie w starkach zawsze działało, a tam postacie nie spadają co turę. Obydwa tematy są przetestowane w ffg i grywalne więc troski o to nie trzeba.

Mnie trochę przeraża ilość siły prowincji jaką crab będzie wyciągał jak podejdzie ten holding. Abstrahując jak zamek może skakać radośnie po prowincjach jak mała kózka to standardowo siła prowki jest ok 4 +2 z holdingu... przebić się już od pierwszej tury przez 6 + obrońcy (zwlaszcza jak za dwa fate można postawić ta laskę z 4 sily) to zgroza ale może ktoś kto już testuje proxy wyprowadzi mnie z błędu...

Wosho

  • Phoenix Clan
  • blank Personality
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Samurai
    • Zobacz profil
Odp: Crab - Rokugan's Shield
« Odpowiedź #15 dnia: 2017-07-29, 01:02 »
Dzis grałem Krabem i pewnie mało optymalnie ale akurat wolałem Funeral pyre i nie miałęm problemu z obroną vs Żuraw.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 7896
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Crab - Rokugan's Shield
« Odpowiedź #16 dnia: 2017-08-07, 15:48 »
Istnieje podejrzenie, że jest bug w zasadach i można w krabie włączyć nieśmiertelność, tzn. przenieść Stronghold na zniszczoną prowincję z pomocą Borderlands Fortification i tym samym uniemożliwić jakikolwiek atak w jego stronę. A jako, że Stronghold nie może opuścić gry, to nie da się go zrzucić z zniszczonej prowincji. Win condition wymaga zniszczenia prowincji na której jest SH, ale to się technicznie nie dzieje, bo nie dochodzi do zniszczenia w/w prowincji, tylko umieszczasz Stronghold w prowincji zniszczonej. To jest bardzo śliskie, ale obecne wordingi i zasady na to pozwalają.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Yrq

  • Phoenix Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 963
    • Zobacz profil
Odp: Crab - Rokugan's Shield
« Odpowiedź #17 dnia: 2017-08-07, 18:28 »
Istnieje podejrzenie, że jest bug w zasadach i można w krabie włączyć nieśmiertelność, tzn. przenieść Stronghold na zniszczoną prowincję z pomocą Borderlands Fortification i tym samym uniemożliwić jakikolwiek atak w jego stronę. A jako, że Stronghold nie może opuścić gry, to nie da się go zrzucić z zniszczonej prowincji. Win condition wymaga zniszczenia prowincji na której jest SH, ale to się technicznie nie dzieje, bo nie dochodzi do zniszczenia w/w prowincji, tylko umieszczasz Stronghold w prowincji zniszczonej. To jest bardzo śliskie, ale obecne wordingi i zasady na to pozwalają.

Chciałem obalić, przeczytałem zasady i jak byk stoi, że Stronghold leży na jednej z prowincji... Co za lipa ;)
Phoenix Clan • Grammar Inquisitor • Overthinker • Fudo

Hitomi Monroouke

  • Dragon Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2574
  • Dragon Clan Mad Man
    • Zobacz profil
Odp: Crab - Rokugan's Shield
« Odpowiedź #18 dnia: 2017-08-07, 18:50 »
Istnieje podejrzenie, że jest bug w zasadach i można w krabie włączyć nieśmiertelność, tzn. przenieść Stronghold na zniszczoną prowincję z pomocą Borderlands Fortification i tym samym uniemożliwić jakikolwiek atak w jego stronę. A jako, że Stronghold nie może opuścić gry, to nie da się go zrzucić z zniszczonej prowincji. Win condition wymaga zniszczenia prowincji na której jest SH, ale to się technicznie nie dzieje, bo nie dochodzi do zniszczenia w/w prowincji, tylko umieszczasz Stronghold w prowincji zniszczonej. To jest bardzo śliskie, ale obecne wordingi i zasady na to pozwalają.

Chciałem obalić, przeczytałem zasady i jak byk stoi, że Stronghold leży na jednej z prowincji... Co za lipa ;)

Pewnie taka sama prawda, jak to, że Franc miał strzelać do Papierza....  ;D
Hitomi Monroouke
Dragon Clan Drunken Master ? Master of Blind

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 7896
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Crab - Rokugan's Shield
« Odpowiedź #19 dnia: 2017-08-07, 19:15 »
Istnieje podejrzenie, że jest bug w zasadach i można w krabie włączyć nieśmiertelność, tzn. przenieść Stronghold na zniszczoną prowincję z pomocą Borderlands Fortification i tym samym uniemożliwić jakikolwiek atak w jego stronę. A jako, że Stronghold nie może opuścić gry, to nie da się go zrzucić z zniszczonej prowincji. Win condition wymaga zniszczenia prowincji na której jest SH, ale to się technicznie nie dzieje, bo nie dochodzi do zniszczenia w/w prowincji, tylko umieszczasz Stronghold w prowincji zniszczonej. To jest bardzo śliskie, ale obecne wordingi i zasady na to pozwalają.

Chciałem obalić, przeczytałem zasady i jak byk stoi, że Stronghold leży na jednej z prowincji... Co za lipa ;)

Pewnie taka sama prawda, jak to, że Franc miał strzelać do Papierza....  ;D

Pewnikiem zaraz się znajdzie jakiś akapit, który wszystko wyjaśni.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe