Autor Wątek: Ide Trader i reakcja na samego siebie  (Przeczytany 4493 razy)

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9092
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Ide Trader i reakcja na samego siebie
« dnia: 2017-09-06, 15:32 »


Czy ekscentryczny pan z IT może się odpalić po swoim własnym ruchu?
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Centurion

  • Scorpion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2146
    • Zobacz profil
Odp: Ide Trader i reakcja na samego siebie
« Odpowiedź #1 dnia: 2017-09-06, 15:38 »
A dlaczego miałby się odpalić?
Shoju na prezydenta! :)

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9092
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Ide Trader i reakcja na samego siebie
« Odpowiedź #2 dnia: 2017-09-06, 15:43 »
A dlaczego miałby się odpalić?

Bo część mówi, że tak a część że nie. Ci na "tak" sądzą, że "after" jest sprawdzane po ruchu, kiedy IT jest już w bitwie jak się w nią wrzuci np. z mounta. Podobnie działał na siebie ten zawodnik:

Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


612

  • Dragon Clan
  • Personality
  • *
  • Wiadomości: 332
    • Zobacz profil
Odp: Ide Trader i reakcja na samego siebie
« Odpowiedź #3 dnia: 2017-09-06, 15:46 »
Skopiuję się z fb:

wbijamy traderem do konfliktu - po wbiciu trader uczestniczy już w konflikcie. Po tym ruchu (kiedy to trader jest już w konflikcie) patrzymy na reakcję - działa ona po ruchu przynajmniej 1 typa do konfliktu (warunek spełniony) w którym jest trader (warunek spełniony) = PROFIT.

Centurion

  • Scorpion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2146
    • Zobacz profil
Odp: Ide Trader i reakcja na samego siebie
« Odpowiedź #4 dnia: 2017-09-06, 16:19 »
Nie powinien działać, reakcja to jest jeden blok - kiedy typ się ruszał nie uczestniczył w konflikcie, czyli warunek jest niespełniony.
Dodatkowo jest tam czas continous jakiś tam - ewidentnie ma typ uczestniczyć w konflikcie w momencie ruchu.

Oczywiście pewnie odpowiedź "oficjalna" będzie dokładnie na odwrót :D
Shoju na prezydenta! :)

612

  • Dragon Clan
  • Personality
  • *
  • Wiadomości: 332
    • Zobacz profil
Odp: Ide Trader i reakcja na samego siebie
« Odpowiedź #5 dnia: 2017-09-06, 16:28 »
Z tego co na razie widzę, to najzdrowiej będzie zbierać te wszystkie oficjalne rulingi i robić dokładnie na odwrót.

mirumo

  • Scorpion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2238
    • Zobacz profil
Odp: Ide Trader i reakcja na samego siebie
« Odpowiedź #6 dnia: 2017-09-06, 17:44 »
Ja bym powiedział, że może  :)

luka_brazzi

  • blank Personality
  • Wiadomości: 24
  • Samurai
    • Zobacz profil
Odp: Ide Trader i reakcja na samego siebie
« Odpowiedź #7 dnia: 2017-09-06, 18:04 »
Oczywiście, że może.

Po kolei.

Cytuj
RRG p. 13 "Reactions"
Unlike actions, which are resolved during action windows,
a reaction may be initiated only if its specified triggering
condition occurs, as described in the reaction ability’s text.
After a triggering condition resolves, a reaction window for that
triggering condition opens.

Cytuj
RRG p.11 "Move"
When a character is moved into a conflict, that character
is considered participating in the conflict on its controller’s
side.

I teraz. Ida Trader ma reakcję na przesunięcie postaci do konfliktu, w którym uczestniczy. Reakcje można odpalić dopiero kiedy ich "triggering condition" zaszedł w pełni.
Ponieważ postać, która zostaje przesunięta do konfliktu zaczyna w nim od razu uczestniczyć (nie ma tutaj przerwy na zastanowienie) IT może się odpalić jeżeli został przesunięty do konfliktu, bo został spełniony warunek jego reakcji; jakaś postać została przesunięta do konfliktu, w którym uczestniczy IT.
Pamiętajcie, że karta może brać udział w konflikcie bez przesuwania w wyniku efektu karty("this character is considered to be participating" będzie wordingiem z takiego efektu) i jeżeli w ten sposób IT pojawi się w konflikcie, nie będzie mógł na siebie reagować.


kamron6

  • Scorpion Clan
  • blank Personality
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Samurai
    • Zobacz profil
Odp: Ide Trader i reakcja na samego siebie
« Odpowiedź #8 dnia: 2017-09-06, 23:20 »
Jeśli FFG nie zmieniło podejścia do reaction pomiędzy LCGami to może. Jeśli nie może to zrobią zamieszanie.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9092
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Ide Trader i reakcja na samego siebie
« Odpowiedź #9 dnia: 2017-09-07, 10:21 »
Oczywiście pewnie odpowiedź "oficjalna" będzie dokładnie na odwrót :D

The trader can move into a conflict, and then, when the reaction triggers, it is itself participating in the conflict and can therefore respond to its own move in. - Nathan French.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Centurion

  • Scorpion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2146
    • Zobacz profil
Odp: Ide Trader i reakcja na samego siebie
« Odpowiedź #10 dnia: 2017-09-07, 11:25 »
 ;D
Shoju na prezydenta! :)

Arkhon

  • inexperienced Personality
  • Wiadomości: 139
    • Zobacz profil
Odp: Ide Trader i reakcja na samego siebie
« Odpowiedź #11 dnia: 2017-09-07, 12:12 »
Nie no juz na way of the lion Brad dal do zrozumienia ze angielska jezyk trudny jezyk.
Zamiast napisac add printed mil skill to dali double base i jego tlumaczenie (jak powinno dzialac) wypacza wording tej karty.

Podobnie jak i Cent pisał, jest tutaj, gdzie jezykowo jest to "po tym jak postac wskoczy do bitwy w której uczestniczy (czyli jezykowo - obecnie uczestniczy, podczas wskakiwania) IT ... "

Wiec janusze wordingu to są, trzeba przyznać.


@edit Cent :

Centurion

  • Scorpion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2146
    • Zobacz profil
Odp: Ide Trader i reakcja na samego siebie
« Odpowiedź #12 dnia: 2017-09-07, 12:22 »
Może hindus projektuje karty? :D
Shoju na prezydenta! :)

uday

  • blank Personality
  • Wiadomości: 10
  • Samurai
    • Zobacz profil
Odp: Ide Trader i reakcja na samego siebie
« Odpowiedź #13 dnia: 2017-09-07, 15:39 »
Nie no juz na way of the lion Brad dal do zrozumienia ze angielska jezyk trudny jezyk.
Zamiast napisac add printed mil skill to dali double base i jego tlumaczenie (jak powinno dzialac) wypacza wording tej karty.

Podobnie jak i Cent pisał, jest tutaj, gdzie jezykowo jest to "po tym jak postac wskoczy do bitwy w której uczestniczy (czyli jezykowo - obecnie uczestniczy, podczas wskakiwania) IT ... "

Wiec janusze wordingu to są, trzeba przyznać.


@edit Cent :
Na prawdę tego nie kumacie?
Odpalam efekt wprowadzenia postaci do konfliktu (tym razem Ide Trader).
Stalo się, zakończona akcja. Teraz mamy prawo odpalić reakcje na dane zdarzenie. O proszę, mamy Idę Tradera w wyzwaniu I mamy okno reakcji - no to odpalamy!
For realz, trzeba wam komiks narysować?

JNQ

  • Scorpion Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 619
    • Zobacz profil
Odp: Ide Trader i reakcja na samego siebie
« Odpowiedź #14 dnia: 2017-09-07, 16:11 »
Na prawdę tego nie kumacie?
Odpalam efekt wprowadzenia postaci do konfliktu (tym razem Ide Trader).
Stalo się, zakończona akcja. Teraz mamy prawo odpalić reakcje na dane zdarzenie. O proszę, mamy Idę Tradera w wyzwaniu I mamy okno reakcji - no to odpalamy!
For realz, trzeba wam komiks narysować?

Tak, nie kumamy.
Większość z nas, tych co "nie kumają" ma z tyłu czachy zapisaną złotą zasade "rule of presence", o której FFG w życiu nie słyszało, co wprowadza teraz niemałe zamieszanie.
 
Ja np. Mam zrobioną "ściągę", że moge odpalać zdolności z postaci które siedzą w domu i że nie mając chłopka w bitwie mogę sobie odpalać akcję.

Hitomi Monroouke

  • Dragon Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2575
  • Dragon Clan Mad Man
    • Zobacz profil
Odp: Ide Trader i reakcja na samego siebie
« Odpowiedź #15 dnia: 2017-09-07, 17:00 »
Większość z nas, tych co "nie kumają" ma z tyłu czachy zapisaną złotą zasade "rule of presence", o której FFG w życiu nie słyszało, co wprowadza teraz niemałe zamieszanie.
 
Ja np. Mam zrobioną "ściągę", że moge odpalać zdolności z postaci które siedzą w domu i że nie mając chłopka w bitwie mogę sobie odpalać akcję.

Dokładnie, ileż to razy rywal pytał - "czemu nic nie robisz w tej bitwie, nie masz kart?" .....a co ja mogę jak nie pojechał... aaa czekaj...  :o ::) :P :P
Hitomi Monroouke
Dragon Clan Drunken Master ? Master of Blind

Arkhon

  • inexperienced Personality
  • Wiadomości: 139
    • Zobacz profil
Odp: Ide Trader i reakcja na samego siebie
« Odpowiedź #16 dnia: 2017-09-07, 17:21 »

Na prawdę tego nie kumacie?
Odpalam efekt wprowadzenia postaci do konfliktu (tym razem Ide Trader).
Stalo się, zakończona akcja. Teraz mamy prawo odpalić reakcje na dane zdarzenie. O proszę, mamy Idę Tradera w wyzwaniu I mamy okno reakcji - no to odpalamy!
For realz, trzeba wam komiks narysować?

Jestem zdania, że to kolega nie kuma, do czego sie przypitalamy, ale spoko ;) co kto lubi nie ;)||

P.S  mysle ze zarowno z Centem jak i JNQ sie tu doskonale zrozumielismy :)

612

  • Dragon Clan
  • Personality
  • *
  • Wiadomości: 332
    • Zobacz profil
Odp: Ide Trader i reakcja na samego siebie
« Odpowiedź #17 dnia: 2017-09-07, 17:56 »
a ide trader nie spełniałby rule of presence? przecież sam siebie wstawia do konfliktu

już mi się wszystko pieprzy, ostatnio jeden gość na graniu mówił, że w ccg obrońców kłaniało battle resolution, byłem w szoku ale opowiadał to z takim przekonaniem, że mu uwierzyłem ???

Arkhon

  • inexperienced Personality
  • Wiadomości: 139
    • Zobacz profil
Odp: Ide Trader i reakcja na samego siebie
« Odpowiedź #18 dnia: 2017-09-07, 17:59 »
a ide trader nie spełniałby rule of presence? przecież sam siebie wstawia do konfliktu

już mi się wszystko pieprzy, ostatnio jeden gość na graniu mówił, że w ccg obrońców kłaniało battle resolution, byłem w szoku ale opowiadał to z takim przekonaniem, że mu uwierzyłem ???

Spełniałby, tu bardziej chodzi o sam wording, ale tak, jezeli akcja tworzy prezencje (po staremu) to przejdzie.
Kładło resolution, o ile przezyli - ale atackerów :P