Autor Wątek: Szybkie pytanie  (Przeczytany 1531 razy)

Neptuned

  • blank Personality
  • Wiadomości: 11
  • Daimy? klanu scyzoryka
    • Zobacz profil
Szybkie pytanie
« dnia: 2014-05-03, 14:23 »
Zrobiłem search na szybko i chyba znalazłem odpowiedź na poniższe pytanie, ale wolę się upewnić:
sytuacja: postać jest bowed i ma na sobie unbowed item dający fear, czy gracz może użyć tego feara z przedmiotu?
a) tak, bo ruling z zasad mówi, o tym że każdą unbowed kartę można normalnie używać
b) nie, bo to postać jest wykonawcą czynności z czarów i przedmiotów, więc jak postać jest bowed to nie może używacz itemów
c) było już na forum, wklejam bezpośredni link do odpowiedzi :)

ps. jak to jest z rotacją dodatków? Po wyjściu The Coming Storm karty, z których dodatków będą legalne na turniejach?

gaijin

  • Crane Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2267
    • Zobacz profil
Odp: Szybkie pytanie
« Odpowiedź #1 dnia: 2014-05-03, 14:25 »
Może (odpowiedź a) ).

kufel

  • Scorpion Clan
  • blank Personality
  • *
  • Wiadomości: 54
  • Ninja
    • Zobacz profil
Odp: Szybkie pytanie
« Odpowiedź #2 dnia: 2014-05-03, 14:32 »
A tu masz oficjalną odpowiedź na rotację dodatków:
http://www.alderac.com/forum/viewtopic.php?f=59&t=108058
generalnie każdy dodatek pogra 2 lata

Tensai

  • Phoenix Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 968
  • Ashigaru
    • Zobacz profil
Odp: Szybkie pytanie
« Odpowiedź #3 dnia: 2014-05-03, 14:35 »
ps. jak to jest z rotacją dodatków? Po wyjściu The Coming Storm karty, z których dodatków będą legalne na turniejach?

Masz dwa zestawy znaczków na kartach.

Najzwykleszy (Regular) format to:
Wszystkie karty ze znaczkiem, który znajdziesz na Strongholdzie, czyli:
W 2014 roku (tj od wyjścia zestawu podstawowego do wyjścia zestawu podstawowego) jest to fioletowy znaczek
w 2015 będzie to niebieski znaczek

Chyba, że ktoś chce grać w formacie ograniczonym (Strict):
Wtedy to jest każda karta ze znaczkiem z Strongholdu, ale z wykluczeniem dodatków sprzed podstawowego zestawu zawierającego stronghold.

Na razie wszystko jest grane w Regular i jedyna zmiana legalności kart następuje w momencie pojawienia się nowego Zestawu Podstawowego (w 2015 legalność stracą CoM, GoC, AM i senseie z IvE, do tego pojawią się nowe twierdze)

sytuacja: postać jest bowed i ma na sobie unbowed item dający fear, czy gracz może użyć tego feara z przedmiotu?

j.w.
Phoenix Clan • Ronin • Daigotsu Bofana Hater • Ashigaru • Gozoku Informant

Neptuned

  • blank Personality
  • Wiadomości: 11
  • Daimy? klanu scyzoryka
    • Zobacz profil
Odp: Szybkie pytanie
« Odpowiedź #4 dnia: 2014-05-03, 14:43 »
ok ok ok dzięki za info :)

btw. jak długo będę musiał wpisywać captche przy każdej odpowiedzi T.T

Tensai

  • Phoenix Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 968
  • Ashigaru
    • Zobacz profil
Odp: Szybkie pytanie
« Odpowiedź #5 dnia: 2014-05-03, 15:01 »
btw. jak długo będę musiał wpisywać captche przy każdej odpowiedzi T.T
Do dwudziestu postach max znika. Ale nie pamiętam dokładniej liczby ;)
Phoenix Clan • Ronin • Daigotsu Bofana Hater • Ashigaru • Gozoku Informant

darksavant

  • blank Personality
  • Wiadomości: 16
  • ?????????
    • Zobacz profil
Odp: Szybkie pytanie
« Odpowiedź #6 dnia: 2014-05-03, 15:30 »
Żeby nie dublować tematów pozwolę się podpiąć z szybkim pytaniem: czy zdolności holdingów się kumulują? Np. mając wystawione 2 Farmer's Market mój limit kart na ręce zwiększa się o 2? Wydaje mi się to logiczne, ale nie mogę znaleźć potwierdzenia w zasadach.



Hitomi Monroouke

  • Dragon Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2575
  • Dragon Clan Mad Man
    • Zobacz profil
Odp: Szybkie pytanie
« Odpowiedź #7 dnia: 2014-05-03, 16:05 »
czy zdolności holdingów się kumulują? Np. mając wystawione 2 Farmer's Market mój limit kart na ręce zwiększa się o 2?

Generalnie tak, Farmer Market pozwala Ci zwiększać hand size za każdy wystawiony.
Tak samo siła prowincji zwiększa się za każdy posiadany Merchant Atol, itd...
Hitomi Monroouke
Dragon Clan Drunken Master ? Master of Blind

burning_librarian

  • Dragon Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 621
    • Zobacz profil
Odp: Szybkie pytanie
« Odpowiedź #8 dnia: 2014-05-04, 10:11 »
bądź jednak przygotowany na to, że nie zawsze tak będzie. na karcie farmer's market masz napisane +1, dlatego dochodzi do kumulacji. ale jest też taka karta, jak Regal Furisode, na której jest napisane "You may use rulebook Favor abilities two times per turn." To oznacza, że nawet mając trzy takie na stole wciąż możesz używać każdej zdolności faworu tylko dwa razy. Gdyby zamiast tego było napisane "additional time per turn" dochodziłoby do kumulacji.

darksavant

  • blank Personality
  • Wiadomości: 16
  • ?????????
    • Zobacz profil
Odp: Szybkie pytanie
« Odpowiedź #9 dnia: 2014-05-04, 10:47 »
Dzięki za wyjaśnienie.  Co do  Regal Furisode to właśnie wczoraj wieczorem trzymałem tą kartę w ręce i się nad tym zastanawiałem. Wydawało mi się, że będzie to działało tak jak piszesz, ale miałem dla pewności zapytać. Uprzedziłeś mnie jednak z odpowiedzią. Na niezadane pytanie - wróżka jakaś jesteś czy co ;)

Hitomi Monroouke

  • Dragon Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2575
  • Dragon Clan Mad Man
    • Zobacz profil
Odp: Szybkie pytanie
« Odpowiedź #10 dnia: 2014-05-04, 10:58 »
Uprzedziłeś mnie jednak z odpowiedzią. Na niezadane pytanie - wróżka jakaś jesteś czy co ;)
A czego innego spodziewales się po potomku Togashiego?
Hitomi Monroouke
Dragon Clan Drunken Master ? Master of Blind

burning_librarian

  • Dragon Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 621
    • Zobacz profil
Odp: Szybkie pytanie
« Odpowiedź #11 dnia: 2014-05-04, 12:14 »
ze szczytów naszych gór dostrzegamy rzeczy, których wy jeszcze nawet nie przeczuwacie, Savant-san...

sejmitar

  • Lion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 6919
  • jestem barmanem na tym forumie
    • Zobacz profil
    • http://ccg.webd.pl
Odp: Szybkie pytanie
« Odpowiedź #12 dnia: 2014-05-04, 13:39 »
Jeżeli chodzi ci o Chi Death, to nie jesteś w stanie dostrzec czy przewidzieć więcej niż ja. Bieganie w panice w kółko bardzo wyostrza percepcję.
Lion Clan • Samurai • Grumble • Unique
Nie ma mnie na forum do czasu premiery L5R CCG.

burning_librarian

  • Dragon Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 621
    • Zobacz profil
Odp: Szybkie pytanie
« Odpowiedź #13 dnia: 2014-05-04, 14:24 »
oczywiście. i właśnie dlatego nie zabrałem głosu w dyskusji na ten temat. ;-)