Autor Wątek: postacie Exp. pytanie?  (Przeczytany 1605 razy)

Lehu

  • Spider Clan
  • blank Personality
  • *
  • Wiadomości: 96
  • Samurai
    • Zobacz profil
postacie Exp. pytanie?
« dnia: 2014-06-02, 15:50 »
Czytam instrukcję odnośnie wprowadzania postaci Experienced i nie do konca rozumiem zamysł :) Skoro jest w grze postać dla przykładu z Experienced 2, jest Unique, a na prowincji przychodzi ta sama postać z Exp 3, też unique, to ; można zrobic overlay z wyższym experienced, zastępując postać z niższym ( i to jest jasne ). Pytanie brzmi : czy można wprowadzić ją normalnie do gry ( bez robienia overlay ) płacąc GC? Czyli na stole mam np. 2 x Daigotsu Kanpeki z róznym Exp? Wydaje mi się to nielogiczne aby dwie te same unikatowe postaci mogły byc równocześnie na stole, aczkolwiek nigdzie w rulsach nie znalazłem, żeby tak nie mogło być. Radźcie koledzy jak z tym jest? :)
Spider Clan - Samurai - Shugenja - Fallen - Addicted - Ninja - Nonhuman

Lehu

  • Spider Clan
  • blank Personality
  • *
  • Wiadomości: 96
  • Samurai
    • Zobacz profil
Odp: postacie Exp. pytanie?
« Odpowiedź #1 dnia: 2014-06-02, 15:57 »
Spider Clan - Samurai - Shugenja - Fallen - Addicted - Ninja - Nonhuman

AkodoJacek

  • Personality
  • Wiadomości: 313
    • Zobacz profil
    • Kyuden Bydgoszcz
Odp: postacie Exp. pytanie?
« Odpowiedź #2 dnia: 2014-06-02, 19:30 »
poćwicz sobie

Spell : Interrupt the Void's Flow
Void Interrupt: Negate a Battle action. Destroy this Spell. Remove the caster's unit from the game, keeping all attachments and tokens, and ignoring leaving-play effects. Return it to play before the turn ends, ignoring entering-play costs and effects.

i pomyśl że
casterem jest uniq którego inny poziom experienced masz na prowincji ...

(nie wiem czy jest aktualnie taka shugenja ... ale chodzi o ćwiczenie przecież)

Lehu

  • Spider Clan
  • blank Personality
  • *
  • Wiadomości: 96
  • Samurai
    • Zobacz profil
Odp: postacie Exp. pytanie?
« Odpowiedź #3 dnia: 2014-06-02, 21:01 »
Hmm , ale na tym spellu nigdzie nie pisze ignoring entering play restrictions ? ( entering play effects to chyba coś innego, np typ wchodzi i od razu jako interrupt dajesz mu folowera itp. ) Troszkę dziwny przykład podałeś według mnie, poza tym na forum Alderac pisza jak byk ,że dwie postacie o takiej samej  nazwie , unique nie mogą być wystawieni ( za wyjątkiem zasady overlay postaci z nizszym exp. - ale wtedy ten z nizszym experienced schodzi ). Całe pytanie zadałem, gdyż grając na Untapie gość wystawił dwóch Shinjo Tselu z różnym exp. i twierdził, że tak można... Nie chce się wymądrzać, jest tu cale grono graczy z większym skillem i lepszą znajomością rules'ów stąd moja prośba o interpretację.
Spider Clan - Samurai - Shugenja - Fallen - Addicted - Ninja - Nonhuman

Paku

  • Crab Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2360
  • Broken Crab
    • Zobacz profil
Odp: postacie Exp. pytanie?
« Odpowiedź #4 dnia: 2014-06-02, 21:36 »
Jest zasada (jest w instrukcji przy unique), że nie możesz mieć w stole dwóch unique kart o tej samej nazwie. Postaci unique o różnym poziomie experienced mają tą samą nazwę, także nie możesz ich mieć dwóch
Cytuj
Unique: A player cannot bring into play or take
control of a Unique card if he or she already controls
a Unique card with the same title (but see
Experienced, p. 31). If a player takes control of
a unit with a copy of a Unique attachment he
or she already controls, discard the new attach-
44- ment. The Unique keyword also restricts deck
construction. See Deck Building, p. 22.
Hokus pokus, nie masz buta
Twoja stara, to Fosuta!

Crab Clan • Samurai • Fudo • Retired Hero • Berserker • Goblin • Scout • Merchant • Shadowlands • Fallen • Artisan • Unique

AkodoJacek

  • Personality
  • Wiadomości: 313
    • Zobacz profil
    • Kyuden Bydgoszcz
Odp: postacie Exp. pytanie?
« Odpowiedź #5 dnia: 2014-06-02, 21:37 »
hmm np ...

Unique:
A player cannot bring into play or take control of a Unique card if he or she already controls a Unique card with the same title (but see Experienced, p. 31). if a player takes control of a unit with a copy of a Unique attachment he or she already controls, discard the new attachment. The Unique keyword also restricts deck construction.

więc strona 31
Experienced: Some Personality cards have the Experienced keyword, which is sometimes followed by a number representing the Personality?s experience level. A Personality with ?Experienced? and no number has experience level of one. A Personality without Experienced has experience level zero.
Any number of single Personalities with the same title but different experience levels may be included in a deck. During the Dynasty Phase, you
may bring an Experienced Personality into  play normally, or you may overlay him onto one of your Personalities of the same type in play with the same title, but lower experience level, as a Dynasty action. When you overlay, you do not need to meet Honor Requirements or pay costs, but you do need to meet other requirements and restrictions, including Loyal (p. 36). An overlaying card replaces its less experienced version without entering play, and the less experienced card is removed from the game without leaving play. On overlaying, the new card keeps all states, ongoing effects, attachments, and tokens of the old card, and is considered to be the same card.

patrzę szukam i nie widzę ...
experienced dotyczy głównie tego co nazywa się overlay czyli położenia wyższej wersji na niższą bez kosztów i sprawdzania ... unique natomiast wyrzuca z gry atachmenty o tej samej nazwie (unique) ...

oczywiście nie zmienia to faktu że nie ma obecnie (nie znalazłem) shugenji która była by unique na róznych poziomach experienced.

Lehu

  • Spider Clan
  • blank Personality
  • *
  • Wiadomości: 96
  • Samurai
    • Zobacz profil
Odp: postacie Exp. pytanie?
« Odpowiedź #6 dnia: 2014-06-02, 21:54 »
Odbijmy od tematu tego spella którego przytoczyłeś bo chodziło o prostą i klarowna odpowiedz - można czy nie? Zdrowy rozsądek podpowiada, że dwie takie same postacie unique z róznym experienced nie powinny brać udziały w grze ( tj. być wystawione )
bo niby co? cudowne rozmnożenie przez podział komórki?
Spider Clan - Samurai - Shugenja - Fallen - Addicted - Ninja - Nonhuman

Nieznajoma

  • Mantis Clan
  • blank Personality
  • *
  • Wiadomości: 37
    • Zobacz profil
Odp: postacie Exp. pytanie?
« Odpowiedź #7 dnia: 2014-06-02, 22:14 »
Nie można wprowadzić do gry karty unique o takim samym tytule, jak karta unique już kontrolowana i nie można kontrolować dwóch unique'ów o takiej samej nazwie, jak już wcześniej zostało wspomniane.

Experienced daje jedynie możliwość overlaya, który nie jest wejściem karty do gry ani nie doprowadza do kontrolowania dwóch kart unique o tym samym tytule, więc to zupełnie inna historia.

W skrócie: nie można ;)

Paku

  • Crab Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2360
  • Broken Crab
    • Zobacz profil
Odp: postacie Exp. pytanie?
« Odpowiedź #8 dnia: 2014-06-02, 22:59 »
Przecież napisałem CI wyżej, że nie można :D
Hokus pokus, nie masz buta
Twoja stara, to Fosuta!

Crab Clan • Samurai • Fudo • Retired Hero • Berserker • Goblin • Scout • Merchant • Shadowlands • Fallen • Artisan • Unique

Refa

  • Crab Clan
  • blank Personality
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Berserker
    • Zobacz profil
Odp: postacie Exp. pytanie?
« Odpowiedź #9 dnia: 2014-06-03, 13:11 »
A gdy jedna z nich jest Unique a druga nie,  a maja tą samą nazwę np. Daidoji Tametaka ?

Paku

  • Crab Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2360
  • Broken Crab
    • Zobacz profil
Odp: postacie Exp. pytanie?
« Odpowiedź #10 dnia: 2014-06-03, 13:50 »
Zastrzeżenie jest tylko do kart unique. To znaczy, że możesz mieć w stole 3 x Daidoji Tametaka (zwykły) i do tego 1 x Daidoji Tametaka unikalny (dowolny exp)
Hokus pokus, nie masz buta
Twoja stara, to Fosuta!

Crab Clan • Samurai • Fudo • Retired Hero • Berserker • Goblin • Scout • Merchant • Shadowlands • Fallen • Artisan • Unique

Tensai

  • Phoenix Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 968
  • Ashigaru
    • Zobacz profil
Odp: postacie Exp. pytanie?
« Odpowiedź #11 dnia: 2014-06-03, 14:20 »
Zastrzeżenie jest tylko do kart unique. To znaczy, że możesz mieć w stole 3 x Daidoji Tametaka (zwykły) i do tego 1 x Daidoji Tametaka unikalny (dowolny exp)
mozesz mieć dowolną ilość nieunique w stole, nie tylko 3.
Phoenix Clan • Ronin • Daigotsu Bofana Hater • Ashigaru • Gozoku Informant

Bayushi Shinzo

  • Crane Clan
  • temptation Personality
  • *
  • Wiadomości: 1221
  • 666 lub 333333 wybór należy do Ciebie
    • Zobacz profil
Odp: postacie Exp. pytanie?
« Odpowiedź #12 dnia: 2014-06-03, 15:13 »
Jak wystawisz 4, non unique Daidoji Tametaka na stół to jest to wspaniały deck na przegrywanie :)
Chociaż Babcia Klapka pogardza takimi przegranymi, jak przegrywać to z klasą ala Akuma!

Cytat: kempy
Cytat: Mlody
wiem ze to offtop ale co to znaczy RTFC?
Przeczytaj na spokojnie tekst karty.

Tensai

  • Phoenix Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 968
  • Ashigaru
    • Zobacz profil
Odp: postacie Exp. pytanie?
« Odpowiedź #13 dnia: 2014-06-03, 16:30 »
Jak wystawisz 4, non unique Daidoji Tametaka na stół to jest to wspaniały deck na przegrywanie :)
Jajco w Tametakę i nagle masz i 4. Plus dawno temu biegały tu takie futrzaste stwory z ogonami, których po 6 nawet się pojawiało.
Phoenix Clan • Ronin • Daigotsu Bofana Hater • Ashigaru • Gozoku Informant

burning_librarian

  • Dragon Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 621
    • Zobacz profil
Odp: postacie Exp. pytanie?
« Odpowiedź #14 dnia: 2014-06-03, 19:25 »
Jak wystawisz 4, non unique Daidoji Tametaka na stół to jest to wspaniały deck na przegrywanie :)
Jajco w Tametakę i nagle masz i 4. Plus dawno temu biegały tu takie futrzaste stwory z ogonami, których po 6 nawet się pojawiało.

Że o nagasowym domku nie wspomnimy, przez który grający w formacie legacy muszą zbierać cztery sztuki każdej nowej non-unique nagi.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 8822
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: postacie Exp. pytanie?
« Odpowiedź #15 dnia: 2014-06-03, 19:38 »
Jak wystawisz 4, non unique Daidoji Tametaka na stół to jest to wspaniały deck na przegrywanie :)
Jajco w Tametakę i nagle masz i 4. Plus dawno temu biegały tu takie futrzaste stwory z ogonami, których po 6 nawet się pojawiało.

Nawet po 10.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe