Autor Wątek: Kilka pytan do mistrzow rulesow  (Przeczytany 1284 razy)

Klepek

  • temptation Personality
  • Wiadomości: 1696
    • Zobacz profil
Kilka pytan do mistrzow rulesow
« dnia: 2014-08-13, 21:55 »
Na wstepie jestem ignorantem, nie ogarniam rulesow, comprehensivow, jestem leniwy i nie umiem korzystac z google. Masz z tym problem ok, chcesz pomoc, wielkie dzieki i browar dla Ciebie.
A teraz do rzeczy:
1. Oboro the liar - Card text : Invest 3: Shuffle all your other copies of Oboro in play and in your discard pile into your Dynasty Deck(...)
2.Momiji the Madam - Card text : Interrupt, : After the action Recruits a Geisha (including Momiji) or a Geisha House from a Province, refill it face-up.
3. Oracle of the void - Card text : (...)The next two cards in provinces you refill (this turn_ may be refilled face-up.
4. The shinister Citadel of the spider - Card text : If any of your Provinces have been destroyed this game, turn a card in one of your Provinces face-up.

A teraz pytania, zakładając że wszystkie z wymienionych kart sa na stole
1. Rozumiem, że nie ma znaczenia kolejność wykonywania refilli, poza tym ze najpierw pierwsze dwa refille odpalam z oracla? Czyli np moge odpalic np stronghold spidera, a potem Momiji?
2. Co jest najpierw inwest Oboro czy refill z ktorejs z wymienionych kart? Czy jest jakakolwiek różnica między wymienionymi kartami jeśli chodzi o kolejnosc. Czy najpierw wtasowuje kopie Oboro do decku i dopiero refiluje prowincje, czy najpierw refiluje prowincje i dopiero potem wtasowuje Oboro do decku?
3. Jak wygląda prawidlowa kolejnosc wykonywania sekwencji - inwest-entering play effects (typu inwest) - refil.
a)Załóżmy, że w dynastii zostają 2 karty (2 oboro), mam też 2 refile ze stołu, na prowincjach sa dwie oboro, w tym jedna na stole.Wstawiam 2 Oboro, odpalam inwesta z oboro i wtasowuje je do decku. Czy moge najpierw wtasowac Oboro do decku, a dopiero potem odpalić refill np z Momiji, czy też najpierw musze zadeklarować refil, a dopiero potem wtasować pozostałe Oboro do decku? [W tej sytuacji w dynastii deck sa 2 Oboro)?
b) Co jest najpierw uzupełnienie prowincji, po wystawieniu postaci czy entering play effecty/interupty?
c) Zakladajac ze uzupelnienie prowincji jest najpierw, prowincja sie nie uzupelnia (bo nie ma kart w dynastii), a potem po inwestie wtasowane sa 2 karty do decku, czy wowczas prowincja na nowo sie refiluje face down karta (bo teraz sa karty w dynastii), czy mija juz okienko na uzupelnienie prowincji?
Mam nadzieje, ze w miare jasno to przedstawiłem:)

PIJ OZON BĘDZIESZ WIELKI
Spółka Rządzi , Spółka Radzi , Spółka nigdy Cie nie zdradzi!

sejmitar

  • Lion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 6919
  • jestem barmanem na tym forumie
    • Zobacz profil
    • http://ccg.webd.pl
Odp: Kilka pytan do mistrzow rulesow
« Odpowiedź #1 dnia: 2014-08-13, 22:27 »
Pamiętaj, że Momiji jest interruptem "na kupienie gejszy", a domek Spidera Limitedem. Pomijając to, że te akcje odpala się w innym momencie, nie ma znaczenia w jakiej kolejności ich używasz.

Rulebook każe refilować natychmiast, ale daje pierwszeństwo efektom triggerowanym przez wejście karty do gry. Invest (obecnie) działa po wejściu karty do gry, więc teoretycznie invest (i wtasowanie) zdąża przed refilem.

Each Province normally holds a maximum of one Dynasty card. When a card leaves a Province and the Province then holds fewer than its maximum number of cards, effects triggered by the card leaving the Province or entering play resolve first.
Then, if the Province still holds fewer than its maximum number of cards, it is refilled with a face-down Dynasty card from the top of the Province’s owner’s deck, unless something else has refilled it (see Refill, p.59).
(...)
f the Dynasty deck becomes empty or otherwise cannot refill Provinces, empty Province s are indicated by markers of some kind. If it then becomes possible again to fill empty Provinces, immediately refill the Provinces face down, from left to right and from the top of the deck.
(Comprehensive, p. 18)

Before paying for a card entering play, a player may permanently increase the card’s Gold
Cost by the additional cost in its Invest trait, once, to get an additional effect after it enters play.
(Comprehensive, p. 55)

Zadaj pytanie ruleboyzom. IMO rulzy pozwalają tasować Oboro przed jej zrefilowaniem, ale założę się, że rules junta będzie próbowała użyć stwierdzenia z investa 'after it enters play' do wykręcenia kota ogonem :)
Lion Clan • Samurai • Grumble • Unique
Nie ma mnie na forum do czasu premiery L5R CCG.

burning_librarian

  • Dragon Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 621
    • Zobacz profil
Odp: Kilka pytan do mistrzow rulesow
« Odpowiedź #2 dnia: 2014-08-13, 22:31 »
Odpowiedź na pytanie 1:
Wszystkie 3 refilujące akcje, które wymieniłeś, wykonuje się w innych etapach rundy. Oracle odpalasz w action phase i, jak słusznie zauważyłeś, odsłaniasz dwie pierwsze prowincje, które zrefilujesz w którymkolwiek momencie w turze. cytadela ma akcję w dynastii, która pozwala ci odsłonić prowincję. Momiji ma interrupta, którego zagrywasz wykupując gejszę. Więc tak, nie ma znaczenia, czy najpierw odpalisz cytadelę czy momiji, pod warunkiem, że momiji użyjesz jako interrupta kupując gejszę lub geisha house a cytadeli jako akcję w dynastii.

Odpowiedź na pytanie 2 i częściowo 3:
Efekt z investu następuje po tym, jak karta wejdzie do gry ("When paying for a card entering play, a player may increase its Gold cost by the additional cost in its Invest trait, once, to get an additional effect after it enters play (for example, “Gain 1 Honor” or “Give this card a +2F token.”).") To znaczy, że jeżeli kupując Oboro zagrałeś interrupta z Momiji, możesz wybrać, czy najpierw będzie refill czy efekt z inwesta (obie rzeczy dzieją się jednocześnie, after it enters play, więc jako aktywny gracz masz prawo wybrać kolejność). Refill z domku jest osobną akcją, którą bierzesz już po efektach z inwestu. Z oraclem jest chyba tak, jak z Momiji.
EDIT: ok, jest tak jak pisze Sejmitar. Najpierw efekt z investa, potem refill.

Odpowiedź na pytanie 3c:
nie ma czegoś takiego, jak okienko na uzupełnianie prowincji. jeżeli twoja dynastia była bez kart, a potem nagle trafiły do niej jakieś karty, musisz natychmiast uzupełnić nimi prówki bez kart.

sejmitar

  • Lion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 6919
  • jestem barmanem na tym forumie
    • Zobacz profil
    • http://ccg.webd.pl
Odp: Kilka pytan do mistrzow rulesow
« Odpowiedź #3 dnia: 2014-08-13, 22:37 »
Klepek, przypomnienie, teraz zrzucenie odkrytej karty z prowincji jest także akcją Dynasty. Czyli mając 2 odkryte Oboro na prowincjach i jedną jako ostanią kartę w dynastii... Zrzucasz jedną z nich w discard (AKCJA), odwracasz tę zakrytą (Oracle), discardujesz i  kupujesz ostatnią odkrytą Oboro z investem refilując face up (Oracle). Okrywasz jedną zakrytą Oboro (domek Spidera), zrzucasz w discard, kupujesz drugą z investem. Da się to zrobić skuteczniej, ale trzeba mieć mniej prowincji, żeby do końca wykorzystać refile.

It Was A Cat też się może przydać.
Lion Clan • Samurai • Grumble • Unique
Nie ma mnie na forum do czasu premiery L5R CCG.

Tensai

  • Phoenix Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 968
  • Ashigaru
    • Zobacz profil
Odp: Kilka pytan do mistrzow rulesow
« Odpowiedź #4 dnia: 2014-08-13, 22:57 »
O, ciekawe, znowu zmienili wording investa.

Odpala się After card enters play.

Co może być istotne, bo kolejność rozstrzygania tych efektów wybiera aktywny gracz:
Cytat: CR1.7 , str 32
Other triggered effects. Anything else that is triggered at this point happens now. This includes triggered traits, delayed effects, indefinite conditional effects, and triggered rulebook effects (such as losing Honor after a dishonourable Personality is destroyed). If more than one of these things conflict, the active player decides the order in which they happen.
Phoenix Clan • Ronin • Daigotsu Bofana Hater • Ashigaru • Gozoku Informant

Klepek

  • temptation Personality
  • Wiadomości: 1696
    • Zobacz profil
Odp: Kilka pytan do mistrzow rulesow
« Odpowiedź #5 dnia: 2014-08-13, 22:59 »
It was a cat oczywiscie wrzucilem do decku.
Dzieki chlopaki za pomoc, cos czuje ze to bedzie troche zabawy z odpowiednim timingiem akcji.
Imo to co piszesz Sejmi odnosnie ruleboyzow moga imo zamiast errat uwalic deck jesli okaze sie za mocny stwierdzajac ze refile sa przed inwestami/wtasowaniem Oboro i deck do kosza:)
W pierwszych testach wyszlo mi ze deck musi dojsc do odpowiedniego momentu, w ktorym mieli sie juz do do konca wstawiajac po pare razy oboro do gry i wtasowujac je do decku.
Wystarczy przestawic timingi akcji i errata nie bedzie konieczna;p

PIJ OZON BĘDZIESZ WIELKI
Spółka Rządzi , Spółka Radzi , Spółka nigdy Cie nie zdradzi!

Tensai

  • Phoenix Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 968
  • Ashigaru
    • Zobacz profil
Odp: Kilka pytan do mistrzow rulesow
« Odpowiedź #6 dnia: 2014-08-13, 23:36 »
Wystarczy przestawic timingi akcji i errata nie bedzie konieczna;p
Nie ma to jak stabilność rulesów :D
Jeszcze tydzień temu Invest wchodził w momencie płacenia kosztu karty :)
Phoenix Clan • Ronin • Daigotsu Bofana Hater • Ashigaru • Gozoku Informant

sejmitar

  • Lion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 6919
  • jestem barmanem na tym forumie
    • Zobacz profil
    • http://ccg.webd.pl
Odp: Kilka pytan do mistrzow rulesow
« Odpowiedź #7 dnia: 2014-08-14, 09:28 »
Nadal masz solid case do tego, by się z nimi kłócić.

Nawet i z inwestem przed refilem nie jest źle. tylko musisz się pilnować i odpowiednio Oracle i Spidera używać. Oracle zadziałą ci na późniejszy refill "z uzupełnionenj" dynastii. A w razie czego mechanizm awarynjy wstwić do wystawiania w turze precwinika - shugas, spell odkrywający face-up i dawanie rezerwy :D

Jajko też się przyda, zawsze 1 token więcej. Pamiętasz, że holdingi dają token także za twoje postacie?
Lion Clan • Samurai • Grumble • Unique
Nie ma mnie na forum do czasu premiery L5R CCG.

quas

  • Lion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 4775
    • Zobacz profil
Odp: Kilka pytan do mistrzow rulesow
« Odpowiedź #8 dnia: 2014-08-14, 13:19 »
a wiecie ze trzeba sie jeszcze przynajmniej jeden raz wybronic? najlepiej przy drugim wjezdzie.
Dyplomata - ktoś, kto potrafi powiedzieć "spierdalaj" w taki sposób, że poczujesz podniecenie w związku ze zbliżającą się wyprawą.

sejmitar

  • Lion Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 6919
  • jestem barmanem na tym forumie
    • Zobacz profil
    • http://ccg.webd.pl
Odp: Kilka pytan do mistrzow rulesow
« Odpowiedź #9 dnia: 2014-08-14, 13:28 »
Od tego jest 37 kart Fate.
Lion Clan • Samurai • Grumble • Unique
Nie ma mnie na forum do czasu premiery L5R CCG.