Autor Wątek: Pytania początkującego - Ivory Edition  (Przeczytany 1545 razy)

FunkyMonk

  • boxable Personality
  • Wiadomości: 3
  • Samurai
    • Zobacz profil
Pytania początkującego - Ivory Edition
« dnia: 2014-10-04, 14:36 »
1. czy można bow z fear personality ktory ma podczepionego bowed followera?
2. czy mozna zwiekszyc force w odpowiedzi na ranged attack i jesli tak to co sie dzieje?
3. czy mozna zmniejszyc force danej jednostki ponizej 0?
4. kiedy podczepia sie spelle? w battle czy w open?
5. czy w trakcie jednej bitwy moze dojechac tylko jedna kawaleria?
6. czy jesli dana karta ma w nazwie dodakowy bold keyword obok danej fazy kiedy mozna ja zagrac to czy taka akcje mozna przeprowadzic wiecej niz raz? np. political limited albo air battle
7. czy mozna wykorzystac umiejetnosc karty na bowed personality? np. cofnac do home postac ktora jest bowed z karty strategy.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 8822
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Pytania początkującego - Ivory Edition
« Odpowiedź #1 dnia: 2014-10-04, 15:11 »
1. czy można bow z fear personality ktory ma podczepionego bowed followera?
2. czy mozna zwiekszyc force w odpowiedzi na ranged attack i jesli tak to co sie dzieje?
3. czy mozna zmniejszyc force danej jednostki ponizej 0?
4. kiedy podczepia sie spelle? w battle czy w open?
5. czy w trakcie jednej bitwy moze dojechac tylko jedna kawaleria?
6. czy jesli dana karta ma w nazwie dodakowy bold keyword obok danej fazy kiedy mozna ja zagrac to czy taka akcje mozna przeprowadzic wiecej niz raz? np. political limited albo air battle
7. czy mozna wykorzystac umiejetnosc karty na bowed personality? np. cofnac do home postac ktora jest bowed z karty strategy.

1. Nie. Kiwnięty follower nadal broni postać przed efektami Fear, Ranged Attack czy Melee Attack.

2. W tej edycji nie ma takich kart. Dawniej bywały np. A Soldier's Fate.

3. Nie można obniżyć F karty poniżej zera, ale należy pamiętać o wszystkich modyfikatorach np. postać z 3F dostaje karę -8F. Posiada w tym przypadku 0F. Jednak jeśli otrzyma teraz bonus +3F to jesj siła nadal wynosi 0F (3-8+3=-2 co daje 0F dla efektów kart). I ciekawostka - Ranged/Melee Attack 0 zabija postać z 0F.

4. W obecnej edycji podłączanie czarów możliwe jest jako akcja Open.

5. Podręcznikowa zasada Cavalry Engage jest, jak wszystkie inne akcje OPT (Once Per Turn) czyli raz na turę. Stąd możesz jej użyć wyłącznie na jednej jednostce. Oczywiście inne jednostki kawaleryjskie mogą do bitwy doskoczyć, ale tylko w wyniku działania kart.

6. Akcja musi posiadać desygnator Repeatable (np. Searing Siege), żeby można ją było użyć więcej niż raz podczas tury.

7. Akcję można zagrać z kiwniętej karty jeśli posiada desygnator Tireless (np. Akodo Tsudoken).

Witamy w Rokuganie. Skąd jesteś tak w ogóle? :)
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


FunkyMonk

  • boxable Personality
  • Wiadomości: 3
  • Samurai
    • Zobacz profil
Odp: Pytania początkującego - Ivory Edition
« Odpowiedź #2 dnia: 2014-10-04, 16:11 »
Piękne dzięki za informacje :) jestem z Częstochowy. Grając więcej pojawiają się kolejne wątpliwości:

1. czy jeśli postać posiadająca spell jest bowed to można wykorzystać spell jeśli nie wymaga on bow tej postaci? to samo pytanie pojawia się w przypadku followera oraz przedmiotu. Czy jeśli personality jest bowed to można skorzystać z umiejętności danego przedmiotu?
2. czy do każdej bitwy można przydzielić kawalerie - np. na początku każdej bitwy (engage) na dwóch różnych prowincjach zakładając że dana postać nie brała jeszcze udziału w rozstrzygnięciu bitwy, czy w ciągu danej fazy ataku można taką akcję wykorzystać tylko raz?

Pytając o to:
6. czy jeśli dana karta ma w nazwie dodatkowy bold keyword obok danej fazy kiedy można ja zagrać to czy taka akcje można przeprowadzić więcej niż raz? np. political limited albo air battle

Źle sformułowałem pytanie. Chodzi mi o to że jeśli mam np. kartę air battle - spell na jednej postaci i air battle na drugiej postaci to czy mogę zrobić akcje z obu tych kart czy tylko z jednej? (zakładamy że spełniam warunki dla wykorzystania obu kart).

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 8822
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Pytania początkującego - Ivory Edition
« Odpowiedź #3 dnia: 2014-10-04, 17:49 »
Piękne dzięki za informacje :) jestem z Częstochowy. Grając więcej pojawiają się kolejne wątpliwości:

1. czy jeśli postać posiadająca spell jest bowed to można wykorzystać spell jeśli nie wymaga on bow tej postaci? to samo pytanie pojawia się w przypadku followera oraz przedmiotu. Czy jeśli personality jest bowed to można skorzystać z umiejętności danego przedmiotu?
2. czy do każdej bitwy można przydzielić kawalerie - np. na początku każdej bitwy (engage) na dwóch różnych prowincjach zakładając że dana postać nie brała jeszcze udziału w rozstrzygnięciu bitwy, czy w ciągu danej fazy ataku można taką akcję wykorzystać tylko raz?

Pytając o to:
6. czy jeśli dana karta ma w nazwie dodatkowy bold keyword obok danej fazy kiedy można ja zagrać to czy taka akcje można przeprowadzić więcej niż raz? np. political limited albo air battle

Źle sformułowałem pytanie. Chodzi mi o to że jeśli mam np. kartę air battle - spell na jednej postaci i air battle na drugiej postaci to czy mogę zrobić akcje z obu tych kart czy tylko z jednej? (zakładamy że spełniam warunki dla wykorzystania obu kart).

1. Jak najbardziej.

2. Raz na turę czyli tylko do jednej bitwy. Cavalry Engage to akcja podręcznikowa bez desygnatora Repeatable.

3. Możesz zagrać obie podczas tej samej tury.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Chord

  • Crane Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2200
    • Zobacz profil
Odp: Pytania początkującego - Ivory Edition
« Odpowiedź #4 dnia: 2014-10-04, 20:02 »

2. W tej edycji nie ma takich kart. Dawniej bywały np. A Soldier's Fate.

Bezpośrednio zwiększających F nie ma, ale są efekty (Shiba Eraki oraz Daigotsu Geiko) które pośrednio mogą zwiększyć F postaci jeśli odpalimy odpowiedniego Interrupta.
Crane Clan • Samurai • Courtier • Follower of Shiba • Geisha Overseer • Maho-Tsukai

...so I took two ronins, geisha, spider and ninja to make my own Crane Dueling with blackjack and hookers.

Tensai

  • Phoenix Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 968
  • Ashigaru
    • Zobacz profil
Odp: Pytania początkującego - Ivory Edition
« Odpowiedź #5 dnia: 2014-10-04, 20:26 »
1. czy jeśli postać posiadająca spell jest bowed to można wykorzystać spell jeśli nie wymaga on bow tej postaci? to samo pytanie pojawia się w przypadku followera oraz przedmiotu. Czy jeśli personality jest bowed to można skorzystać z umiejętności danego przedmiotu?

Źle sformułowałem pytanie. Chodzi mi o to że jeśli mam np. kartę air battle - spell na jednej postaci i air battle na drugiej postaci to czy mogę zrobić akcje z obu tych kart czy tylko z jednej? (zakładamy że spełniam warunki dla wykorzystania obu kart).

1. Tylko trzeba sprawdzić, czy czar wymaga kiwnięcia shugenjy, albo żeby był on unbowed, wtedy nie można.

Każda karta ma swój własny tekst i użycie umiejętności na jednym np Seeking the way nie wyłacza umiejętności drugiego Seeking the waya. Podobnie jeśli masz Seeking the Way albo Shielded by Tempest.
Analogicznie jest z abilitkami na innych typach kart.
Sam bold przed typem akcji (poza Repeatable, Absent, Tireless i Home) nie ma własnej mechaniki, ale określa typ akcji na potrzeby innych kart (Przykład)

2. W tej edycji nie ma takich kart. Dawniej bywały np. A Soldier's Fate.

Bezpośrednio zwiększających F nie ma, ale są efekty (Shiba Eraki oraz Daigotsu Geiko) które pośrednio mogą zwiększyć F postaci jeśli odpalimy odpowiedniego Interrupta.
I należy pamiętać kiedy wybiera się target. Więc raczej się nie zdarzy, żeby po wyborze targetu jakoś siła nagle wzrosła ;)
Phoenix Clan • Ronin • Daigotsu Bofana Hater • Ashigaru • Gozoku Informant

FunkyMonk

  • boxable Personality
  • Wiadomości: 3
  • Samurai
    • Zobacz profil
Odp: Pytania początkującego - Ivory Edition
« Odpowiedź #6 dnia: 2014-10-05, 21:46 »
Dzięki :) mam kolejne pytanie:
Czy followery / itemy można przekładać do innych postaci które mogłyby je mieć? jeśli tak to czy trzeba płacić koszt?

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 8822
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Pytania początkującego - Ivory Edition
« Odpowiedź #7 dnia: 2014-10-05, 21:50 »
Dzięki :) mam kolejne pytanie:
Czy followery / itemy można przekładać do innych postaci które mogłyby je mieć? jeśli tak to czy trzeba płacić koszt?

Nie. Podręcznikowa zasada transferu dostępna dla każdego grcza zniknęła wraz z Samurai Edition kilka lat temu. Obecnie karty można przenosić tylko za pomocą innych kart (np. Hida Advisor, Unsettling Gathering itd.) i to one określają ewentualne koszty takich operacji (domyślnie jest za darmo).
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe