Autor Wątek: Jak działa Coronation Festival? [ThA]  (Przeczytany 1183 razy)

Yrq

  • Phoenix Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 970
    • Zobacz profil
Jak działa Coronation Festival? [ThA]
« dnia: 2015-07-27, 10:31 »
Hej,
mam pytanie jak prawidłowo używać Coronation Festival
Nie wiem czy jest zgięty, ograniczony czy bezużyteczny.

Cytuj
You have the ability, "Open: If you have fewer Provinces than one other player, then a number of times per turn equal to the difference (now), you may refill one of your Provinces face-up."
Open: If you have not resolved a Coronation Festival this game, put this Event into play.

Moja tura, mam o jedną prowincje mniej. Pojawia się ten event i wstawiam go do gry.
Używam akcji z niego i co teraz:

a) następnym razem gdy będę uzupełniał prowki w turze mogę jedną odsłonić (opcja zgięty)
b) mogę zrzucić kartę z prowincji i ją uzupełnić (tylko tekst na nic takiego nie pozwala)
c) gdy w akcjach np. odpalę kolejny event lub kupię np. The Ivory Courtroom to potem mogę odsłonić kartę.

Czy użycie umiejętności Kharmic na karcie dynastii (i odsłonięcie kolejnej face-up) zużyje również zdolność z eventu?
Phoenix Clan • Grammar Inquisitor • Overthinker • Fudo

gaijin

  • Crane Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2267
    • Zobacz profil
Odp: Jak działa Coronation Festival? [ThA]
« Odpowiedź #1 dnia: 2015-07-27, 13:03 »
Hej,
mam pytanie jak prawidłowo używać Coronation Festival
Nie wiem czy jest zgięty, ograniczony czy bezużyteczny.

Cytuj
You have the ability, "Open: If you have fewer Provinces than one other player, then a number of times per turn equal to the difference (now), you may refill one of your Provinces face-up."
Open: If you have not resolved a Coronation Festival this game, put this Event into play.

Moja tura, mam o jedną prowincje mniej. Pojawia się ten event i wstawiam go do gry.
Używam akcji z niego i co teraz:

a) następnym razem gdy będę uzupełniał prowki w turze mogę jedną odsłonić (opcja zgięty)
b) mogę zrzucić kartę z prowincji i ją uzupełnić (tylko tekst na nic takiego nie pozwala)
c) gdy w akcjach np. odpalę kolejny event lub kupię np. The Ivory Courtroom to potem mogę odsłonić kartę.

Czy użycie umiejętności Kharmic na karcie dynastii (i odsłonięcie kolejnej face-up) zużyje również zdolność z eventu?

Czytając ten tekst po angielsku i nie biorąc pod uwagę tego, co ktoś chciał osiągnąć tworząc tę kartę, to prawdziwa jest odpowiedź a) (szczególnie, że masz powiedziane, że liczysz różnicę _teraz_, co implikuje, że refillowanie face-up może nastapić _później_, kiedy różnica będzie inna), przy czym nie ma nigdzie ograniczenia, że musisz to robić w tej fazie, ani że musi to być następny refill, więc nie jest to odpowiedź c). Nie ma też nigdzie mowy, że możesz nagle zrzucać karty z prowincji ot tak, więc odpowiedź b) również nie jest dobra.

EDIT: co ja paczę, RJ zgodziła się z normalnym rozumieniem języka angielskiego O_o Wow.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 8821
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Yrq

  • Phoenix Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 970
    • Zobacz profil
Odp: Jak działa Coronation Festival? [ThA]
« Odpowiedź #3 dnia: 2015-07-27, 14:57 »
o, dzięki

w takim razie jak wygląda interakcja z:
- twierdzą Pająka
- famous bazaar
- kharmic

czy mogę powiedzieć, że na pierwszy refill nie zużywam zdolności eventu?
Phoenix Clan • Grammar Inquisitor • Overthinker • Fudo

gaijin

  • Crane Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2267
    • Zobacz profil
Odp: Jak działa Coronation Festival? [ThA]
« Odpowiedź #4 dnia: 2015-07-27, 15:20 »
o, dzięki

w takim razie jak wygląda interakcja z:
- twierdzą Pająka
- famous bazaar
- kharmic

czy mogę powiedzieć, że na pierwszy refill nie zużywam zdolności eventu?

Już na to odpowiedziałem w poprzednim poście. Słowo klucz to 'may'. You 'may' turn it face up, ale nie 'must'. Więc możesz to zrobić, kiedy Ci się żywnie podoba (w danej turze), w szczególności nie musisz wykorzystywać swojego limitu w sytuacji, kiedy refill face-up jest obligatoryjny z innego powodu (jak w przypadku twierdzy, kiedy, jeśli decydujesz się na wykorzystanie traitu, musisz go wykorzystać do pierwszego refilla w dynastii).