Autor Wątek: Fantasy Failed Games & ASSmodee  (Przeczytany 122400 razy)

michaelius

  • Crane Clan
  • blank Personality
  • *
  • Wiadomości: 81
  • Samurai
    • Zobacz profil
Odp: Fantasy Failed Games
« Odpowiedź #280 dnia: 2017-11-03, 23:10 »
Ja się nie znam , ale głównym problem raczej wydaje się granie top 16 przy 317 graczach  ;D

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9359
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Fantasy Failed Games
« Odpowiedź #281 dnia: 2017-11-03, 23:16 »
Ja się nie znam , ale głównym problem raczej wydaje się granie top 16 przy 317 graczach  ;D

Coś w ten deseń. I przy okazji robienie ludziom wody z mózgu nagradzając "cutem" tych z wynikiem 4-2 kiedy z góry wiadomo, że nie mają kompletnie żadnych szans by wejść do topek (jak i spora część tych z 5-1).
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Seba_stian

  • inexperienced Personality
  • Wiadomości: 105
    • Zobacz profil
Odp: Fantasy Failed Games
« Odpowiedź #282 dnia: 2017-11-04, 10:10 »
Poczytałem chwile i jest wiele za i przeciw.
I tak jak ktoś napisał w temacie:
Cytuj
If there were one unarguably best way to score these tournaments, FFG would use it.
And people would still complain. ;)

Ale jak najbardziej zgadzam się z tym co napisał michaelius, Top 16 to zdecydowanie za mało i to jest główny problem ;)
"...every man dies, not every man really lives..."

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9359
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Fantasy Failed Games
« Odpowiedź #283 dnia: 2017-11-21, 17:54 »








Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


612

  • Dragon Clan
  • Personality
  • *
  • Wiadomości: 332
    • Zobacz profil
Odp: Fantasy Failed Games
« Odpowiedź #284 dnia: 2017-11-21, 21:17 »
no i bardzo dobrze, niech se nejt te swoje wypociny w dupe wsadzi.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9359
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Fantasy Failed Games
« Odpowiedź #285 dnia: 2017-11-21, 21:32 »
no i bardzo dobrze, niech se nejt te swoje wypociny w dupe wsadzi.

No to hokus-pokus i Pit Trap przestał właśnie działać. Tak samo jak "nowy" mulligan. ;)
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


612

  • Dragon Clan
  • Personality
  • *
  • Wiadomości: 332
    • Zobacz profil
Odp: Fantasy Failed Games
« Odpowiedź #286 dnia: 2017-11-21, 22:35 »
niby jakim cudem pit trap przestał działać? w zasadach ani w RR nie ma NIC na temat z dupy wziętego sprawdzania legalności attacha po jego dołączeniu. to wszystko były właśnie te kretyńskie rulingi.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9359
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Fantasy Failed Games
« Odpowiedź #287 dnia: 2017-11-21, 22:54 »
niby jakim cudem pit trap przestał działać? w zasadach ani w RR nie ma NIC na temat z dupy wziętego sprawdzania legalności attacha po jego dołączeniu. to wszystko były właśnie te kretyńskie rulingi.

The card Pit Trap should not detach at the end of the conflict.
We will issue an errata to the language of the attachment restriction to make the card function, as the current wording is not accurate.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


612

  • Dragon Clan
  • Personality
  • *
  • Wiadomości: 332
    • Zobacz profil
Odp: Fantasy Failed Games
« Odpowiedź #288 dnia: 2017-11-21, 22:59 »
niby jakim cudem pit trap przestał działać? w zasadach ani w RR nie ma NIC na temat z dupy wziętego sprawdzania legalności attacha po jego dołączeniu. to wszystko były właśnie te kretyńskie rulingi.

The card Pit Trap should not detach at the end of the conflict.
We will issue an errata to the language of the attachment restriction to make the card function, as the current wording is not accurate.
no super, tylko trzeba być nielichym żłobem, żeby z RR czy zasad podstawowych wywnioskować, że sprawdzwanie legalności attachmentu jest permanentne. to, co wkleiłeś, to jest rulingowa odpowiedź na rulingowe wymysły, że niby ma spadać, czyli rakiem leczymy raka. odcinając tę rulingową chorobę w zarodku i bazując wyłącznie na RR i podstawowym rulebooku, jak pisałem poprzednio, nie ma żadnych podstaw żeby twierdzić, że pit trap nie działa.

Shiba Qwal

  • Phoenix Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 882
    • Zobacz profil
Odp: Fantasy Failed Games
« Odpowiedź #289 dnia: 2017-11-21, 23:53 »
niby jakim cudem pit trap przestał działać? w zasadach ani w RR nie ma NIC na temat z dupy wziętego sprawdzania legalności attacha po jego dołączeniu. to wszystko były właśnie te kretyńskie rulingi.

The card Pit Trap should not detach at the end of the conflict.
We will issue an errata to the language of the attachment restriction to make the card function, as the current wording is not accurate.
no super, tylko trzeba być nielichym żłobem, żeby z RR czy zasad podstawowych wywnioskować, że sprawdzwanie legalności attachmentu jest permanentne. to, co wkleiłeś, to jest rulingowa odpowiedź na rulingowe wymysły, że niby ma spadać, czyli rakiem leczymy raka. odcinając tę rulingową chorobę w zarodku i bazując wyłącznie na RR i podstawowym rulebooku, jak pisałem poprzednio, nie ma żadnych podstaw żeby twierdzić, że pit trap nie działa.

Hmmm:

Rules Reference pierwszy punkt na stronie 3:
◊ If a situation arises in which an attachment is not legally attached, discard the attachment.

612

  • Dragon Clan
  • Personality
  • *
  • Wiadomości: 332
    • Zobacz profil
Odp: Fantasy Failed Games
« Odpowiedź #290 dnia: 2017-11-22, 09:06 »
no dobrze, a gdzie tu info, że legalność attachmentu sprawdzasz non stop? bo ja to rozumiem jako zasadę tycząca się sytuacji, w której np mamy katanę podpiętą pod ascetic wizjonera, który może mieć tylko tatuaże albo mnichów. coś na zasadzie rozwiązania, tyczącego się znalezienia się postaci z kreską w konflikcie na którym ma kreskę.
nie wiem, może jestem głupi, ale warunki podczepienia attacha znajdujące się na karcie zawsze rozumiałem jako sprawdzane w chwili zagrania. przecież sytuacja, w której wrzucam np daimyos favora, którego mogę podpiąć tylko pod postać którą kontroluję, a przeciwnik kradnie mi typa blackmailem i tego favora musi z tego tytułu zrzucić to jest jakieś kuriozum i wnioskowanie o prawidłowości takiego rozwiązania na podstawie tego wyżej ustępu jest moim zdaniem zupełnie nieuzasadnione.
przede wszystkim trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie: co to znaczy legalnie podczepiony attachment? bo na podstawie samych zasad i treści kart można stwierdzić tyle, że legalnie podczepiony attach to taki zagrany w stosownym okienku akcji i zgodnie z treścią kart. i tyle. brnięcie dalej w jakieś permanentne sprawdzanie legalności czynności, której warunki powinny być spełnione jedynie w chwili jej uruchomienia, jest po prostu nadinterpretacją.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9359
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Fantasy Failed Games
« Odpowiedź #291 dnia: 2017-11-22, 09:24 »
nie wiem, może jestem głupi, ale warunki podczepienia attacha znajdujące się na karcie zawsze rozumiałem jako sprawdzane w chwili zagrania.

Tak to wyglądało w CCG'u. Jednakże w innych grach LCG, które korzystają z bardzo podobnego "systemu", jest to często warunek sprawdzany non-stop.
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Shiba Qwal

  • Phoenix Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 882
    • Zobacz profil
Odp: Fantasy Failed Games
« Odpowiedź #292 dnia: 2017-11-22, 10:17 »
Sposób w jaki jest sformułowane te zdanie świadczy o ciągłym sprawdzaniu. Tłumacząc na polski, jeśli zdarzy się sytuacja że Attachment nie jest legalnie dopięty, odrzuć go. Dokładnie tak samo to działa na przykład w AGoT. Przykładowo istnieją postaci które nie mogą mieć attachmentów-  Maester Aemon, jeśli w jakiś sposób zostanie im wymazany tekst Fortified Position to można im dopiąć attachment. Ale w momencie kiedy karta wymazująca ten tekst skończy swój efekt attachment zostaje odrzucony.

612

  • Dragon Clan
  • Personality
  • *
  • Wiadomości: 332
    • Zobacz profil
Odp: Fantasy Failed Games
« Odpowiedź #293 dnia: 2017-11-23, 09:30 »
Sposób w jaki jest sformułowane te zdanie świadczy o ciągłym sprawdzaniu.
no nie wiem, raczej jestem skłonny stwierdzić, że intencję autora tego sformułowania i jego prawidłowe rozumienie wskazuje wypuszczanie takich kart jak pit trap.

Shiba Qwal

  • Phoenix Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 882
    • Zobacz profil
Odp: Fantasy Failed Games
« Odpowiedź #294 dnia: 2017-11-23, 09:56 »
Tu nie chodzi o intencję a o znaczenie tego zdania. W ten sposób jak jest napisane w instrukcji świadczy o ciągłym sprawdzaniu.

Poza tym ludzie którzy składali instrukcję często nie mają nic wspólnego z ludźmi którzy później projektują karty. Najprawdopodobniej ktoś kto wymyślił Pit Trapa nie wpadł na to że zgodnie z instrukcją będzie tak działać, nie pierwszy i nie ostatni raz karty nie działają tak jak sobie designer wymyślił.

Aktualnie według instukcji i tego jak działało to w innych grach od FFG warunki dołączenia attachmentu są sprawdzane w sposób ciągły. Najpewniej Pit Trap dostanie technical erratą jakąś albo zmienią zapis w instrukcji (w to drugie akurat wątpie).

612

  • Dragon Clan
  • Personality
  • *
  • Wiadomości: 332
    • Zobacz profil
Odp: Fantasy Failed Games
« Odpowiedź #295 dnia: 2017-11-23, 11:49 »
Cytuj
Tu nie chodzi o intencję a o znaczenie tego zdania. W ten sposób jak jest napisane w instrukcji świadczy o ciągłym sprawdzaniu.
tu będę się kłócił, bo ja je rozumiem zupełnie inaczej, czyli jak pisałem wyżej - regułę mającą zastosowanie w przypadku np podpięcia katany pod wizjonerem. przecież rozumienie tego jako permanent jest straszne, zamyka możliwości wypuszczania attachy jak pit trap, zagrywanych w konkretnych momentach gry czy zubaża blackmaila. jak dla mnie zupełna pomyłka i mam nadzieję, że pit trapa zmieniać nie będą tylko wyklarują te obecne rulingi.

kempy

  • Quartz Magistrate
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 9359
  • N /\ M E T /\ K E R
    • Zobacz profil
    • http://www.rpgi.fora.pl/
Odp: Fantasy Failed Games
« Odpowiedź #296 dnia: 2017-11-23, 11:58 »
Cytując mistrza Nathana.

Cytuj
We will issue an errata to the language of the attachment restriction to make the card function, as the current wording is not accurate.

[Nate French, 08.11.2017]
Ratling • Nonhuman • Tactician • Those Who Wait Tribe


Shiba Qwal

  • Phoenix Clan
  • toolbox Personality
  • *
  • Wiadomości: 882
    • Zobacz profil
Odp: Fantasy Failed Games
« Odpowiedź #297 dnia: 2017-11-23, 12:21 »
Cytuj
Tu nie chodzi o intencję a o znaczenie tego zdania. W ten sposób jak jest napisane w instrukcji świadczy o ciągłym sprawdzaniu.
tu będę się kłócił, bo ja je rozumiem zupełnie inaczej, czyli jak pisałem wyżej - regułę mającą zastosowanie w przypadku np podpięcia katany pod wizjonerem. przecież rozumienie tego jako permanent jest straszne, zamyka możliwości wypuszczania attachy jak pit trap, zagrywanych w konkretnych momentach gry czy zubaża blackmaila. jak dla mnie zupełna pomyłka i mam nadzieję, że pit trapa zmieniać nie będą tylko wyklarują te obecne rulingi.

Ale ja się nie kłócę z intencjami napisania tak zasady czy też wypuszczania kart z takim wordingiem.

Tłumaczę tylko że tak jak aktualnie jest napisane w instrukcji świadczy o ciągłym sprawdzaniu legalności dołączenia attachmentu.

Pierwszy punkt w RR dotyczący attachmentów mówi o nie możliwości wejścia attachmentu do gry jeśli nie ma legalnych celów:

An attachment cannot enter play if there is no eligible card
or game element to which it can attach.

Punkt 5 pokazuje co zrobić jeśli w którymś momencie zdarzy się że attachment nie jest leganie podpięty:

If a situation arises in which an attachment is not legally
attached, discard the attachment.

Nie interesuje mnie w tym momencie jakie były intencje tego zapisu czy ogranicza to design później ani nic w tym stylu. Aktualny wording RR powoduje że legalność podpięcia jest sprawdzana cały czas.

Chord

  • Crane Clan
  • eternal Personality
  • *
  • Wiadomości: 2201
    • Zobacz profil
Odp: Fantasy Failed Games
« Odpowiedź #298 dnia: 2017-11-23, 14:52 »
Aktualnie według instukcji i tego jak działało to w innych grach od FFG warunki dołączenia attachmentu są sprawdzane w sposób ciągły. Najpewniej Pit Trap dostanie technical erratą jakąś albo zmienią zapis w instrukcji (w to drugie akurat wątpie).
Ja akurat nie miałem żadnych wątpliwości, że będę zmieniać rulebook. Znam ten mindset dizajnerów - "my zawsze robimy poprawnie działające karty, tylko czasem trzeba do nich cały świat dostosować".

Choć ma to też trochę wspólnego z polityką "nie erratowania bo nie", żeby się zawsze tekst na karcie zgadzał z tekstem mechanicznym. Jest to jakiś argument, ale nie bierze pod uwagę jak bardzo rozpieprza się rulesy przez takie "naginanie" ich, żeby karta działała jak powinna.

Już lepiej trzymać porządną listę errat niż dłubać w zasadach.

Ale przecież my to już wszyscy wiemy od dawna  ;D
Crane Clan • Samurai • Courtier • Follower of Shiba • Geisha Overseer • Maho-Tsukai

...so I took two ronins, geisha, spider and ninja to make my own Crane Dueling with blackjack and hookers.

michaelius

  • Crane Clan
  • blank Personality
  • *
  • Wiadomości: 81
  • Samurai
    • Zobacz profil
Odp: Fantasy Failed Games
« Odpowiedź #299 dnia: 2017-11-23, 22:50 »
Poza tym ludzie którzy składali instrukcję często nie mają nic wspólnego z ludźmi którzy później projektują karty. Najprawdopodobniej ktoś kto wymyślił Pit Trapa nie wpadł na to że zgodnie z instrukcją będzie tak działać, nie pierwszy i nie ostatni raz karty nie działają tak jak sobie designer wymyślił.

Numery z blankowaniem karty/zabraniem traitu by jej spadły dodatki pamiętają czasy AGOTa 1.0 , więc albo był to totalny lol albo ktoś kto przyszedł z zewnątrz.